verwijderen lijntjes 5mm ruitpapier

Pagina: 1
Acties:

• johu
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-01-2024
Ik wil graag van (veel) ingescande blaadjes (A4) het ruitjespatroon, 5mm vierkant (blauw), verwijderen.

Hoe zou ik dit het beste kunnen doen? >

- Gewoon in Photoshop de exacte kleur verwijderen?
[Hoe moet ik dit doen in photoshop(newbie :? )]

- Of zijn er misschien zelfs "plugin's" die dit kunnen doen?

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
probeer de magic wand tool

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

image > adjustments > replace color

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Ligt eraan. Laat eens zo'n scan zien? Zijn je tekeningen/afdrukken op het blaadje in een enkele kleur, of in meerdere kleuren?

Er zijn in ieder geval geen plugins voor, maar een listig geschreven Action kan al een hoop schelen... als je alleen een zwart/wit resultaat nodig hebt en je hebt met pen getekend kun je al mooie dingen krijgen met levels alleen. Als het fullcolor is wordt 't serieuzer werk; dan komt inderdaad replace color eraan te pas. Alleen zijn ruitjes vaak wel erg slordig gedrukt en is er niet echt altijd een universele kleur aan te wijzen.

teveel zooi, te weinig tijd

• johu
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-01-2024
>> Stoney187 > Magic wand
- is idd een optie, maarja A4 en dan 297/5 = ~ 60 lijntjes verticaal + 210/5 = ~ 42 lijntjes verticaal, lijkt me niet ECHT een optie voor 14x een A4tje...

>> CRu5H0n3 > image > adjustments > replace color
- dit werkt best goed, alleen ga ik in het vervolg met een ZWARTE pen op m'n papier met BLAUWE lijntjes schrijven ;)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Je kunt ook nog proberen of het beter werkt als je Select > Color Range doet. Kwestie van proberen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1