[mdeamon] kan dit nu wel?

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 23:50
Ik wil graag hebben dat mijn mail, en ook de mail van de rest van de familie wordt opgehaald door de server. Aan de hand van de gebruikersnaam bij het inloggen op die (domain) server kan met outlook dan de mails worden bekeken. Als ik op een andere pc zit wil ik ook graag mijn mail kunnen zien.

Volgens mij moet ik hiervoor een programma als Mdeamon gebruiken. Aangezien de mail vanaf iedere pc op te halen moet zijn lijkt het me dat ik gebruik moet maken van IMAP.

Nu heb ik al op google gezocht naar tutorial of voorbeelden van hoe ik dit moet instellen. Dit zonder resultaat. Op got ook al gezocht maar daar komen alleen maar specifieke gebruikers problemen naar boven. De manual van mdeamon heb ik al zitten doorspitten maar zonder duidelijk antwoord.

Het probleem is dat ik me niet helemaal een voorstelling kan maken van hoe het in zijn werk gaat.

Heeft iemand misschien iets van tips, tutorials, links naar sites???

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Welke mdaemon heb je? alleen de PRO versie ondersteund imap.
http://www.zensoftware.co.uk/mdaemon/stdvsprochart.asp

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 00:58 ]

• Zym0tiC
de pro versie heb ik, laatste updates binnegehaald.

Verwijderd

Zym0tiC schreef op 10 September 2003 @ 01:00:
[...]

de pro versie heb ik, laatste updates binnegehaald.
Ja ik ken mdaemon verder niet, maar als ik zo snel in de handleiding kijk staat dat imap gebeuren standaard aan.

Heb je een imap account aangemaakt in outlook?

• Zym0tiC
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 01:05:
[...]

Ja ik ken mdaemon verder niet, maar als ik zo snel in de handleiding kijk staat dat imap gebeuren standaard aan.

Heb je een imap account aangemaakt in outlook?
dat is het probleem niet zo denk ik, ik zit alleen met de instellingen van mdeamon te klooien. Ik maak in mdeamon een useraccount aan. dus voor lokaal mail. En volgens mij moet ik hier mijn externe mail aan koppellen. Maar hoe :?

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:11

Patser

this.Close();

MDaemon heeft 2 mogelijkheden om van meedere accounts post op te halen: MultiPOP en DomainPOP.

MulitPOP mag je per account instellen. Ieder account die je op de MDaemon server aanmaakt, kun je uitbreiden met POP mail collectie (inclusief opties als "Leave copy on POP server", etc.) op het tabblad (jawel...) "MultiPOP" in de "Account editor"

Ook kun je voor je hele domein mail mail laten ophalen door bij Setup->DomainPOP mailcollection (of F8 in het hoofdscherm) een serie (of een enkele) POP server op te geven.
Met Routiong Rules kun je aangeven in welk lokale postvak de post geplaatst moet worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Patser op 10-09-2003 01:16 ]

Verwijderd

Zym0tiC schreef op 10 september 2003 @ 01:14:
[...]

dat is het probleem niet zo denk ik, ik zit alleen met de instellingen van mdeamon te klooien. Ik maak in mdeamon een useraccount aan. dus voor lokaal mail. En volgens mij moet ik hier mijn externe mail aan koppellen. Maar hoe :?
sorry, ik dacht dat je probleem het instellen imap was ....

• Zym0tiC
Mihoen schreef op 10 September 2003 @ 01:15:
MDaemon heeft 2 mogelijkheden om van meedere accounts post op te halen: MultiPOP en DomainPOP.

MulitPOP mag je per account instellen. Ieder account die je op de MDaemon server aanmaakt, kun je uitbreiden met POP mail collectie (inclusief opties als "Leave copy on POP server", etc.) op het tabblad (jawel...) "MultiPOP" in de "Account editor"

Ook kun je voor je hele domein mail mail laten ophalen door bij Setup->DomainPOP mailcollection (of F8 in het hoofdscherm) een serie (of een enkele) POP server op te geven.
Met Routiong Rules kun je aangeven in welk lokale postvak de post geplaatst moet worden.
ok thnx dan ga ik morgen hier eens mee experimenteren. Maar in principe kun je met bijde methodes hetzelfde bereiken als ik het goed begrijp...maar welke verdiend de voorkeur.

• Patser

Patser

this.Close();

Zym0tiC schreef op 10 September 2003 @ 01:29:
[...]

ok thnx dan ga ik morgen hier eens mee experimenteren. Maar in principe kun je met bijde methodes hetzelfde bereiken als ik het goed begrijp...maar welke verdiend de voorkeur.
't Idee van MultiPOP is dat iedere gebruiker vaak een POP server heeft die uutgelezen moet worden en waar je dus geen routing voor nodig hebt omdat het al account gebonden is.

DomainPOP is meer bedoeld voor als je een mailserver wilt uitlezen die standaard alle post voor jouw domein in één postvak krijgt en die je dan nog moet opsplitsen a.d.h.v. de adressering.

Zoals jij je idee omschreef, komt het over alsof je het beste MultiPOP kunt gaan gebruiken.
Wat praktisch is, is dat je in de "Account editor", tabblad Web evt. ook aan kunt geven dat gebruikers zelf hun MuliPOP hosts en instellingen mogen bewerken.
Dan hoeft je famillie niet jou al hun mailwachtwoorden te vertellen (maar die zijn ongetwijfeld in vertrouwde handen bij jou ;) )

• Zym0tiC
ok ik ben nu zo ver dat ik mail die verstuurd is kan ophalen in Mdeamon :D
morgen eens puzzelen hoe ik die dan vanuit mdeamon naar outlook krijg.

maar nu eerst een tukkie doen zzZZZZzz

• Patser

Patser

this.Close();

Zym0tiC schreef op 10 september 2003 @ 02:06:
ok ik ben nu zo ver dat ik mail die verstuurd is kan ophalen in Mdeamon :D
morgen eens puzzelen hoe ik die dan vanuit mdeamon naar outlook krijg.

maar nu eerst een tukkie doen zzZZZZzz
Uh? De compu met MDaemon is nu dé mailserver voor je familie.
Iedereen moet dus in Oultook een account invullen met als mailserver gegevens jou compu en als username/password de accounts die jij hebt aangemaakt.

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

hallo mede tweakers :)

ik ben gister ook bezig geweest om de mail van mijn domein bij een maat van mij zijn server te laten ontvangen. (ja, @home he... :S)

hij heeft op zijn server mijn domein toegevoegd en daar een account aangemaakt.

vervolgens heb ik op mijn server domainpop inggesteld die netjes de mail bij hem vandaan ophaalt, waarna ik met mijn outlook de mail kan ophalen.

dit werkt allemaal.

maahaar nu wil ik dus dat alle mail voor mijn domein in dat postvak bij hem terecht komt. en dat mijn mdeamon de mail verdeeld over een aantal postvakken op het moment dat hij de mail popt.

(ik zou ook wel kunnen gaan multipoppen, maar ik heb geen zin om al die accounts aan te gaan maken op 2 servers)

het lijkt mij dat dit op de server van mijn maat moet worden ingesteld. we hebben al gekeken en rond gezocht, maar we hebben niets kunnen vinden.

pc | server | laptop | pda

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:28
waarom doe je dit allemaal met servers? lijkt me een beetje een hoop werk voor niets? Als jij op zijn server je mail ontvangt log je toch lekker in daar en haalt zo je mail op? ik zie niet in waarom je dat dan weer met een domainpop-constructie naar jezelf moet halen. Bovendien ondersteunt een @home lijn geen outgoing smtpverkeer .

Je hebt mailclients en mailservers, en je moet voor jezelf goed bekijken of je huidige constructie niet onlogisch veel 'hops' voor je mail greert. Zoals ik het nu begrijp moet je mail van zijn server waarop het ontvangen wordt naar jouw server en dan naar je client. Ik zou kiezen voor rechtstreeks daar uitlezen (imap via worldclient/thunderbird) en lekker je eigen mdaemon server in de ijskat zetten, hoe leuk het ook klinkt om je eigen mailserver te hebben.

[ Voor 102% gewijzigd door P5ycho op 15-09-2004 11:51 ]

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

ik kan gewoon mail versturen met mijn eigen mail server (die dus op die @home lijn draait)

en ik wil gewoon zelf de boel beheren en ik wil m'n maat niet belasten (qua dataverkeer) met de mailtjes die ik verstuur....

• P5ycho
maahaar nu wil ik dus dat alle mail voor mijn domein in dat postvak bij hem terecht komt. en dat mijn mdeamon de mail verdeeld over een aantal postvakken op het moment dat hij de mail popt.
zo doe je dat toch wel? dubbel zelfs...

• Chatslet
  • Laatst online: 27-08 11:53
Ik draai hier zelf met Mdaemon. Hoe ik het hier heb opgelost: Ik heb accounts voor iedereen gemaakt die met Imap benaderd kunnen worden. Met het multipop onderdeel (te vinden onder account configuratie) kun je aan geven dat er voor een bepaald account mail gedownload moet worden van een externe mailserver zoals die van je ISP. Wanneer je dit hebt gedaan moet je de multipop service binnen mdaemon activeren en een alias maken waarbij je email adres bij je je email adres bij je ISP als alias op geeft en deze koppelt aan je lokale account (dit ivm het kunnen verzenden met je eigen smtp server en eventuele problemen met spam filters te voorkomen. Mocht je meer hulp nodig hebben neem dan even contact met me op.

Verwijderd

Ik neem aan dat je nu op je domein meerdere mail adressen hebt,
waarschijnlijk moet je op je eigen domein een catchall adres moet instellen.

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

P5ycho schreef op 15 september 2004 @ 12:24:
[...]

zo doe je dat toch wel? dubbel zelfs...
ja, ik zeg toch ook dat ik dat wil....
Tha_Lord schreef op 15 september 2004 @ 12:30:
Ik draai hier zelf met Mdaemon. Hoe ik het hier heb opgelost: Ik heb accounts voor iedereen gemaakt die met Imap benaderd kunnen worden. Met het multipop onderdeel (te vinden onder account configuratie) kun je aan geven dat er voor een bepaald account mail gedownload moet worden van een externe mailserver zoals die van je ISP. Wanneer je dit hebt gedaan moet je de multipop service binnen mdaemon activeren en een alias maken waarbij je email adres bij je je email adres bij je ISP als alias op geeft en deze koppelt aan je lokale account (dit ivm het kunnen verzenden met je eigen smtp server en eventuele problemen met spam filters te voorkomen. Mocht je meer hulp nodig hebben neem dan even contact met me op.
ja, maar dan kan ik net zogoed gewoon bij hem m'n mail ophalen met outlook.

is mijn vraag zo moeilijk?? ik vraag niet of mijn manier handig is of dat jullie nog een manier weten om dit te doen...

het enige wat ik vraag is hoe ik ervoor zorg dat alle mailtjes die naar mijn domein worden gemailt, bij mijn maat in 1 postvak terecht komen zodat als mijn mdeamon de mail ophaalt het netjes in het desbetreffende postvak kan stoppen (die dan weer leeg wordt gehaald door outlook)

• P5ycho
gewoon een catchall dus, en dan collecten.
Sorry dat ik imho betere oplossingen aandraag hoor, probeer alleen maar te helpen. Je wil antwoord op je vraag maar verwacht dat we niet meedenken met je situatie :/.

Ik wil het toch weten hoor: waarom zorg je niet gewoon dat je ook alle mail bij jjezelf ontvangt? kwestie van DNS even instellen en eventueel dyndns oid.

Als je mensen hun eigen multipop wilt laten beheren kun je trouwens mooi webadmin installeren en ze het zelf laten regelen. Werkt hier super, en scheelt me kopzorgen. De boel dan ook nog even in IIS hangen en je bent helemaal klaar.

[ Voor 25% gewijzigd door P5ycho op 15-09-2004 13:07 ]

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

hmm ik heb niets over een catchall gelezen / gezien in mdeamon. (kan wezen dat ik zelf gewoon niet gezien heb maar dat 't er weldegelijk staat hoor)

maar dat moet dan in worden gesteld op de server van mijn maat neem ik aan? ik heb daar 1 account waarbij het poppen dus al wel werkt...

omdat @home poort 25 richting mijn server blokkerd.... dus ontvangt mijn server nooit de mail....

nu krijg ik m'n mail gewoon via een omweggetje...

nee, multipop heeft geen zin, want dan moeten de account EN bij mij EN bij hem bestaan op de server, dat wil ik dus niet...

ik wil gewoon 1 plek hebben waar ik de accounts kan beheren.

owhja :) nu je over iis begint... dat zag ik ook staan.... maar hoe kom ik daar dan?? ik heb een site draaien, dus ik neem aan dat ik een map moet doorverwijzen, maarja... naar welke?

[ Voor 31% gewijzigd door hplos.nl op 15-09-2004 13:16 ]

• P5ycho
er staan step-by-step tutorials in de alt-n knowledgebase voor zowel iis5 als iis6.
een catchall maak je gewoon door een alias *@jouwdom.ein = user@jouwdom.ein

vervelende @home lui ook...

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

ok :)

thnx dude :)

ja, volgens @home doen ze dat om spam en open relay tegen te gaan.....

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Al je mail met multipop of wat dan ook uit een pop mailbox vissen werkt ook niet altijd goed. Zeker als je veel gebruikers hebt en veel mail ontvangt gaat het vaak mis.
Mdeamon heeft soms moeite om uit de headers op te maken voor wie de mail is.

SOMS ziet mdeamon geen verschil tussen @mijndomain.nl en @iemandanders.nl vooral als er veel CC'tjes bij een bericht zitten heb je dit probleem.

Als je maat ook mdeamon draait, moet het volgens mij mogelijk zijn om bij hem ALLE mail te laten afleveren dus het dns record naar zijn mail server laten verwijzen..

Vervolgens kan je in mdeamon bij Gateways new gateway toevoegen en dan bij options kan je aanvinken FORWARD MAIL TO THIS ADRES daar geef je jouw ip nr op.
Een stukje lager staat er FORWARD MAIL USING TCP PORT 25 deze kan je veranderen in bijvoorbeeld 100

Vervolgens moet jij zorgen dat je smtp servertje op port 100 zit ipv 25

Op deze manier kan je je mail helemaal zoals het hoort via smtp afhandelen.
Ik heb het zelf nooit gebruikt maar als ik het zo zie is het gewoon mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Thijs B op 16-09-2004 11:40 ]

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

nou, het probleem zit zich niet in het forwaren ofzo....

maar ik ben net in onze pauze ff naar m'n maat z'n huis geweest.. daar hebben we ff die alias aangemaakt, vervolgens een mail gestuurd naar 'onbekende@mijndomein.nl' . daarna ben ik naar mijn webclient gegaan en daar stond netjes het mailtje in mijn eigen inbox te wachten :)

probleem is dat ik vanaf m'n werkplek hier (k ben nu weer op m'n werk) niet bij zijn of mijn webmail kan.... dus vanavond of morgen ga ik weer verder...

next step = zorgen dat als er een mail wordt gestuurd naar een bekend mail adres dat deze dan in de juiste mailbox terecht komt.

en ik heb / krijg niet veel gebruikers... dus 't gaat denk ik wel ok.

tot nu toe iig bedankt voor 't helpen allemaal... ik post vanavond / morgen wel of 't gelukt is of niet :)

Pagina: 1