Toon posts:

Raid 0 of sofware raid 0

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik sta voor een keuze. De keuze is

-antec sonata 380 watt
-2 wd800jb
-windows xp raid
-abit nf7-s

of

-aopen h600b 350 watt
-2 wd800jb
-asus a7n8x deluxe (sata raid)
-2 sata dongels + 2 sata kabels

Het probleem is dat ik in de antec sonata geen sata raid kan doen omdat de hdd dwars liggen en omdat er dan sata dongles op komen het niet meer past in de kast. Vandaar de Aopen h600b. De afweging ligt tussen de beide raid 0. Met xp raid kan ik windows zelf niet op raid 0 zetten, en met de sata raid ben ik verplicht om voor de minder mooie aopen h600b te gaan. Het probleem met windows xp raid is ook nog eens dat ik niet weet hoe ik mijn 2 keer wd800jb EN mijn nec brander moet aansluiten. Moet de brander dan master en de hdd's master/slave ofzo ? En met de antec sonata is de koeling van de hdd's beter door de grote 12cm fan wat bij de aopen niet kan. ALleen beetje van de zijkant in de onderste cage. Alvast bedankt voor tips.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 23:37 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Hardware of Software?

Onboard raid op een "consumentenmobo" is eigenlijk altijd alsnog software raid. In performance maakt het dus (bijna) niets uit. Enige afweging is het wel/niet kunnen booten van raid.

Hoe je het moet aansluiten voor WinXP raid : op de goede manier :+. Je hoeft de HD's/brander alleen maar zo aan te sluiten dat ze allemaal herkend worden. Master/slave maakt voor het wel/niet kunnen gebruiken van raid niet uit. WinXP ziet gewoon schijven, die selecteer je voor raid en klaar. Je zou in theorie zelfs een HD aan een scsi controller kunnen hangen, een HD aan je onboard raid en een HD aan je gewone IDE controller om ze vervolgens alle 3 in software raid te zetten. Je hoeft het dus alleen maar aan te sluiten B)

En wat betreft je kast zou ik gewoon reviews lezen wat een goede kast is. Persoonlijke noot : koop gewoon een goede kast. Later nog verven, dremelen en casemodden kan altijd nog, je kast "functioneler" maken is een stuk lastiger.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.