Korte samenvatting van het bovenstaande:
Linksys BEFW11S4 router/wireless accesspoint geeft een maximale doorvoer van (precies?) 300 kb/s vanaf het bedrade netwerk naar een Cisco 340 PCMCIA-kaart in een laptop met Windows XP (geen wep, wel wep, het maakt niet uit). Met dezelfde configuratie - echter met Windows 98 op de laptop - wordt er 400-550 kb/s gehaald. Op school haal ik onder Windows XP wel gewoon 550 kb/s.
'Lekkere Kwal' heeft hetzelfde probleem met andere kaarten, hij heeft het echter (denk ik) nog niet Windows 98 geprobeerd.
Verder:
In Windows XP gebruikte ik de drivers van Windows(Update) voor de PCMCIA-kaart en liet Windows de instellingen van het draadloze netwerk regelen. In Windows 98 gebruikte ik 'echte' Cisco-drivers en Cisco-software voor het regelen van de verbinding.
Nieuw:
Nu heb ik het hele Cisco-software/drivers/firmware-pakket voor de 340 gedownload en geinstalleerd. De driver is vernieuwd, bij proberen nog steeds 300 kb/s. Dan laat ik de instellingen van het draadloze netwerk regelen door de Cisco-software. Ook nog steeds 300 kb/s. Ik heb de firmware van de PCMCIA-kaart geupdate, ook geen beter resultaat.
Gegevens:
Bereik: 4 a 5 streepjes (van de 5), of Good tot Excellent in de Cisco-software. Dichterbij de accesspoint gaan staan (zichtverbinding, 2 meter) geeft een (zeer) Excellent verbinding, maar ook dan (precies?) maximaal 300 kb/s.
Ik laat de snelheid automatisch kiezen, er wordt echter altijd 11Mbps gekozen.
Kanaal 6, maar andere kanalen blijven even traag.
Andere accesspoints in de buurt: op ongeveer 100 meter afstand zit een instelling met een aantal accesspoints op kanaal 12, maar daar heeft 'ie onder Windows 98 geen last van
Conclusie:
Het is stuk. Onder Windows XP krijg ik het niet voor elkaar om mijn Cisco-340-kaart snel te laten werken met m'n Linksys BEFW11S4-ding, terwijl ik vanmiddag op school gewoon weer 600 kb/s haalde. Onder Windows 98 gaat het thuis ook goed. Ik laat het er maar bij

maar als iemand suggesties heeft houd ik me aanbevolen.
[Edit: 'Kwal' verbeterd naar 'Lekkere Kwal']
[
Voor 3% gewijzigd door
Kuhlie op 01-10-2003 22:43
]