Ins file, hoe vast ip opgeven?

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik ben bezig met een ins file voor een aantal mensen op het draadloos netwerk bij mij thuis. Het ip van de server is 192.168.0.1. Ik wil graag dat wanneer je op het ins bestandje klikt dat er een vast ip wordt ingevuld in de 192.168.0.xxx range.

Zover ben ik al: (dit heb ik aangepast van een bestaande werkende ins, die van een dail-up verbinding komt)

[Branding]
NoClear=1

[User]
Requires_Logon=Yes
Name=gebruikersnaam
Password=wachtwoord

[Server]
SW_Compress=No
PW_Encrypt=No
Type=PPP
Negotiate_TCP/IP=Yes
Disable_LCP=Yes

[TCP/IP]
IP_Header_Compress=Yes
Gateway_On_Remote=Yes
Specify_Server_Address=Yes
DNS_Address=192.168.0.1
DNS_Alt_Address=0.0.0.0

[URL]
Home_Page=onze internetsite

[Proxy]
Proxy_Enable=0 (ik wil geen proxy gebruiken, moet er dan een 1 staan?)

[Internet_Mail]
Email_Address=het gebruikte e-mailadres

Install_Mail=1
POP_Logon_Name=gebruikersnaam
POP_Logon_Password=wachtwoord
POP_Server= de naam van de popserver
SMTP_Server= de naam van de smtp server

Hoe moet ik nu een vast ipadres kunnen invullen voor de computer waar deze op wordt geinstalleerd? Ik maak dus meerder ins aan, zodat elke gebruiker er zelf 1 heeft... Voor zover ik weet moet er dus bij TCP/IP nog een regel tussen

Kan iemand me helpen?

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 09-09-2003 23:25 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik vraag me af of het uberhaupt wel mogelijk is om te doen wat je wil. Hoe zou een client moeten weten of een ip in de range wel of niet in gebruik is ? Dan krijg je dus het probleem dat er meerdere clients hetzelfde ip krijgen.

Mij lijkt het persoonlijk wat makkelijker om gewoon een dhcp server op te zetten, dit is helemaal niet moeilijk en je heb hiermee ook gelijk je probleem opgelost. Veel AP's hebben ook wel een dhcp server ingebouwd, dus ik zou kijken of die van jou dit ook niet heeft.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Volgens mij past deze beter in NT.
/move

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:23

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

een .INS bestand is bedoeld om de Internet settting's te configureren. Een vast IP adres opgeven is onmogelijk op deze manier..
Mij lijkt het persoonlijk wat makkelijker om gewoon een dhcp server op te zetten, dit is helemaal niet moeilijk en je heb hiermee ook gelijk je probleem opgelost. Veel AP's hebben ook wel een dhcp server ingebouwd, dus ik zou kijken of die van jou dit ook niet heeft.
Inderdaad.. Je zou zelfs misschien reserveringen kunnen invoeren, dat bepaalde MAC adressen altijd hetzelfde IP adres krijgen..

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
dhcp willen we nog niet gebruiken omdat we met een draadloos systeem werken die nu nog gewoon met vaste ip adressen werkt.

CyberJ gaf aan dat een ins bedoeld is om internet settings te configureren, maar voor de dns servers kan je ook gewoon een ip instellen.

We willen namelijk dat iedere gebruiker een ins bestandje krijgt die bij zijn/haar gegegevens behoren. Dus als we 50 gebruikers hebben dat we dan ook 50 ins hebben aangemaakt. Mocht de gebruiker een format gedaan hebben dan hoeft hij alleen maar op het ins bestand te klikken en alles staat goed ingesteld...

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Je kan toch toch je dhcp naast je vaste adressen gebruiken, moet je instellen in je dhcp welke adressen (of range) niet uitgegeven mogen worden. Je kan dhcp en vast ook in een apart subnet zetten. (moet je wel weer een routeringsmechanisme gebruiken [software/hardware])
Pagina: 1