ECS mobo doorgefikt!?

Pagina: 1
Acties:

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Topicstarter
:( Heb ik net alles getypt, verdwijnt het gewoon :'( :(

Maar goed om een lang verhaal kort te maken:

Ik had de draadjes van een fannetje verlengt, het aanknoop punt van het rode draadje liet los, en m'n PC stopte ermee.

Als ik boot, hoor ik vanalles(fans draaien gewoon enzo), CD-rom wordt om de 10 sec. gechecked(normaal niet, mss zoek ie naar boot-record:?), maar geen beeld.

Ik videokaart vervangen (radeon 9000, voor een rage128)-->still nothing...

Moet ik een nieuwe mamaplank kopen? Wat denken jullie wat kapot is, en weten jullie nog dingen om te checken waar de oorzaak ligt?
*zou m'n proc dood zijn:'( ?*

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

probeer je cmos eens te clearen en daarna een ATX reset.
maar ik denk bijna dat je plank dood is (dus die is rijp voor de prullenbak. of je moet hem willen doneren ;))

• Ducksy88

Ducksy88

Topicstarter
CMOS reeds gecleared, en daarna geboot (bedoel je booten met ATX-reset? ME=n00b)

Verwijderd

Zoals Terw zegt, je CMOS clearen (dat leuke knoop batterijtje eruit halen), maar wat ie precies bedoeld met een ATX reset snap ik ook niet :P
Maareh Terw... Je zit toch niet arme usertjes op de mouw te spelden dat hun mobo dood is gewoon omdat je het aan de muur wil hebben he >:)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ducksy88 schreef op 09 September 2003 @ 22:51:
CMOS reeds gecleared, en daarna geboot (bedoel je booten met ATX-reset? ME=n00b)
comp zonder stroom (dus stekker eruit).
aan uit knop even 15 sec ingedrukt houden
en booten maar
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 22:51:
Maareh Terw... Je zit toch niet arme usertjes op de mouw te spelden dat hun mobo dood is gewoon omdat je het aan de muur wil hebben he >:)
Wie, ik O-)

Nee, maar als hij kapot is en hem anders toch weg zou mikken, dan wil ik hem wel hebben. hoe denk je anders dat ik 100 van die dingen bij elkaar krijg ;)

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 09 September 2003 @ 23:04:
[...]

comp zonder stroom (dus stekker eruit).
aan uit knop even 15 sec ingedrukt houden
en booten maar

[...]

Wie, ik O-)

Nee, maar als hij kapot is en hem anders toch weg zou mikken, dan wil ik hem wel hebben. hoe denk je anders dat ik 100 van die dingen bij elkaar krijg ;)
Mail maar, ik heb nog wel wat 486 dingen die je mag hebben.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:48

The Third Man

The Third Jellyfish

• Ducksy88

Ducksy88

Topicstarter
Ja, ook die-hard resetten. Ik heb nog steeds geen beeld...en symptonen blijven zelfde.

Ik heb trouwens een XP2000+, 512 DDR + 256 DDR, siemens/samsung. Type mobo=K7S6A

*Ik begin te vreze dat ik m'n mobo maar aan de muur ga hangen bij Terw*

[ Voor 5% gewijzigd door Ducksy88 op 09-09-2003 23:50 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ducksy88 schreef op 09 September 2003 @ 23:33:
Ja, ook die-hard resetten. Ik heb nog steeds geen beeld...en symptonen blijven zelfde.

Ik heb trouwens een XP2000+, 512 DDR + 256 DDR, bijde siemens. Type mobo=K7S6A

*Ik begin te vreze dat ik m'n mobo maar aan de muur ga hangen bij Terw*
Laat hem even een nachtje zonder bios batterij liggen en van de stroom af.
probeer het dan nog eens op nieuw en kijk of hij toevallig nog iets doet. werkt hij dan nog niet vrees ik toch dat een plaatsje aan mijn muur niet mis zou zijn.

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11-2025
way off topic

terw_Dan, als je de verzendkosten wilt betalen ztuur ik er ff 4 op:
2 * MSI kt133A lite, 1 * kt133A ultra, 1 * msi kt3 aru. mss ook nog een siemens mobo voor een celly 533.

verder kan ik ook nog een dode ati rage 128 8mb agp, een dode ibm 40 GB deskstar en een reepje ram toesturen.
En zeker niet te vergeten een Thunderbird 1200, gestorven na 3 maanden op 1600MHz te lopen :(
/off topic

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

Verwijderd

Ik denk dat je proc. dood is de symptomen bij het aanzetten had ik ook bij mijn AMD Athlon XP 2000+. Moederbord lijkt mij nog niet verrot

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
totally off-topic

ph3n1x, ik heb daar eventueel ook nog wel belang bij voor mijn wall-museum :P

/totally off-topic

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Erik1
  • Niet online
Dat draadje is vast ergens opgevallen en heeft het component wat daar zat verneukt, kijk ff op de plek waar het draadje viel naar zwarte brandvlekken enzo :P

Als het draadje op het ijzer van de kast viel kan het heel missschien zijn dat je je voeding hebt gemold

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11-2025
Als ik boot, hoor ik vanalles(fans draaien gewoon enzo), CD-rom wordt om de 10 sec. gechecked(normaal niet, mss zoek ie naar boot-record:?), maar geen beeld.
Erik1, ff lezen voor je een reply doet!

welk stuk van de rode draad is op je mobo gevallen???

Als hij blijft peepen, kan je ram dood zijn of je proc.
Beept hij compleet niet, dan is al zeker je mobo naar de filistijnen (door stroom te krijgen op een of andere lijn.) In het vervolg je aanhechtingen maken met lusterklemmen, of opniew vast solderen en krimpkous dr over. Dan ben je altijd zeker van je zaak.

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

Pagina: 1