Ok dit is één van de weinige keren dat ik een topic open dus laat ik het in 1x goed doen 
Config:
Asus A7V333
AMD Ahtlon XP 1700+
256MB PC2700 333Mhz No-Name DDR
MSI GF4 Ti-4200 128MB
Creative Live! 5.1
Maxtor 30GB 7200rpm 2MB Cache
Maxtor 80GB 7200rpm 8MB Cache
300WATT Voeding
Het Probleem:
Ik krijg om de haverklap BSOD's, eerst spontane reboots maar na het uitvinken van boot on error krijg ik dus steeds een vrolijke melding erbij
In het begin was het vaak DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL in combinatie met 0x0000008E meldingen die zonder bijsluiter komen. Ook PAGE- FAULT _IN_NONPAGED_AREA vloog nog wel eens voorbij, kortom het waren steeds verschillende meldingen waar je geen touw aan vast kunt knopen.
Het vreemde is dat er tussendoor dus ook perioden waren dat ik er vrolijk op los kon gamen zonder een BSOD te zien, andere dagen kon ik het opstarten van elk spel dan ook wel vergeten want hij hing gegarandeerd. Toen ben ik dus gaan zoeken en bijna alle topics in de search gaan richting --> geheugen is brak. Nou ik heb dus het geheugen probleemloos kunnen omruilen en jawel, het ging zowaar een maand goed. Und jetzt..
...jetzt begint alles weer van voor af aan. De errors kwamen terug en ik besloot maar eens Windows opnieuw te installeren, de ergste fouten bleven weg en ik kon weer gewoon internetten zonder om de 10 seconden iexplorer.exe ongeldige bewerkingen en BSOD, na booten eerst een freeze en weer moeten booten etc. etc. Nu probeerde ik dus een mini game te starten als Rocketmania
en jawel, hij hing weer
Ook tijdens het tikken van dit topic knalde hij er keer een 0x0000008E
tegenaan, die komen nu het meeste voor..
Ik wordt er nu echt ziek van en wil weten waar het aan ligt.. goed wat heb ik zelf gedaan
Geprobeerd:
Veel verschillende BSOD's, vage windows errors na een cleane install. Soms een tijd probleemloos kunnen gamen, soms al een BSOD bij het minimaliseren van IE.. veel geprobeerd, geen succes..
* The Legend needs help!
Config:
Asus A7V333
AMD Ahtlon XP 1700+
256MB PC2700 333Mhz No-Name DDR
MSI GF4 Ti-4200 128MB
Creative Live! 5.1
Maxtor 30GB 7200rpm 2MB Cache
Maxtor 80GB 7200rpm 8MB Cache
300WATT Voeding
Het Probleem:
Ik krijg om de haverklap BSOD's, eerst spontane reboots maar na het uitvinken van boot on error krijg ik dus steeds een vrolijke melding erbij
Het vreemde is dat er tussendoor dus ook perioden waren dat ik er vrolijk op los kon gamen zonder een BSOD te zien, andere dagen kon ik het opstarten van elk spel dan ook wel vergeten want hij hing gegarandeerd. Toen ben ik dus gaan zoeken en bijna alle topics in de search gaan richting --> geheugen is brak. Nou ik heb dus het geheugen probleemloos kunnen omruilen en jawel, het ging zowaar een maand goed. Und jetzt..
...jetzt begint alles weer van voor af aan. De errors kwamen terug en ik besloot maar eens Windows opnieuw te installeren, de ergste fouten bleven weg en ik kon weer gewoon internetten zonder om de 10 seconden iexplorer.exe ongeldige bewerkingen en BSOD, na booten eerst een freeze en weer moeten booten etc. etc. Nu probeerde ik dus een mini game te starten als Rocketmania
tegenaan, die komen nu het meeste voor..
Ik wordt er nu echt ziek van en wil weten waar het aan ligt.. goed wat heb ik zelf gedaan
Geprobeerd:
- De GoT search doorgepluisd, weinig bruikbaars gevonden
- Memtest86 5 uur lang laten draaien, 0 errors gevonden
- Een of ander vaag CPU burn progje laten draaien voor full load, geen BSOD
- MS Knowledge Base met error meldingen, veel crap weinig oplossingen
- Elk mogelijke update van windows inclusief SP1a
- CPU temp gecheckt, steady @ 55-60 graden
- Bijprikken van de 80gig HDD kan het niet zijn want het probleem speelde daarvoor ook al
- WOS BSOD Guide geraadpleegd
Veel verschillende BSOD's, vage windows errors na een cleane install. Soms een tijd probleemloos kunnen gamen, soms al een BSOD bij het minimaliseren van IE.. veel geprobeerd, geen succes..
* The Legend needs help!
Ik ben toch malle pietje niet!