Toon posts:

hoe ftp server op te zetten achter router

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb port 21 geforward (wel n probleem: als mn huisgenoot een ftp bestand wil downen gaat dit niet, of wel?)

en bulletproof ftp server gaat online voor de ip's 10.0.0.14 en 192.168.0.1
hoe kan ik nou vanuit internet inloggen op de ftp server?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:47
Probeer hem eerst aan de praat te krijgen voor je eigen netwerk.
Als dat werkt, dan moet je op je router gewoon port 21 forwarden naar het IP waar de server op staat. Dan hoeft iemand van internet alleen jouw externe IP in te vullen en komt hij automatisch op jouw FTP.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

En je moest d8 ik ook poort 20 forwarden :)

Verwijderd

ftp://user:pass@je_ip:21 ;)

je ftp-server moet naturrlijk wel aanstaan....

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 22:50 . Reden: toevoegsel ]

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Ooh en een tip, als het locaal heeft gewerkt en je hebt die poort geforward...

als jij dan met 192.168.0.1 gaat ftp-en op je thuis netwerk ga je m niet vinden. Dat is niet erg en dat is gewoon zo(eigenschap van het beestje, zo werken forwards).

Dus als je op je thuis netwerk wilt ftp-en moet je 10.0.0.4 gebruiken, en je kan alleen maar door iemand anders(!=thuisnetwerk) checken of je ie te zien is online...

Sorry als ik vaag ben, and correct me if I'm wrong...
Negeer dit als je het al wist... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Viva Vince op 09-09-2003 22:52 ]

Verwijderd

Viva Vince heeft helemaal gelijk. Je kunt niet van binnen je netwerk via je externe IP-adres connecten. Vergelijk het met vanuit een huis via het raam naar binnen kijken. Dit kan ook niet :)

Vraag dus even een maat of hij kan proberen te connecten naar je IP-adres op poort 21. Jij zal inderdaad op het interne IP-adres moeten connecten.

Verwijderd

Topicstarter
lokaal werkt het (zit geen router tussen)

Verwijderd

Topicstarter
ow zo... bij mn ouders ging dat wel (maar daar zat ook geen router tussen)
ik maak anders wel ff een account aan voor jullie... zo terug

Verwijderd

Och, zelfs dat zou niet eens hoeven. We zien het vanzelf wel als anonymous niet werkt. Dan weet je wel dat de verbinding in ieder geval werkt.
Maar ik stel voor dat je dit even vraagt aan iemand via ICQ/MSN o.i.d., je wilt je IP-adres en mogelijk een account _niet_ openbaar op het forum hebben staan!

Verwijderd

Topicstarter
al die mensen zijn away, add me anders ffies: daanvandam_a_hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
doet t, check.
dank jullie, mensen!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 22:56:
Viva Vince heeft helemaal gelijk. Je kunt niet van binnen je netwerk via je externe IP-adres connecten. Vergelijk het met vanuit een huis via het raam naar binnen kijken. Dit kan ook niet :)
[...]
"Kan niet" is wat overdreven hor!! De functie die jij beschrijft (en Viva Vince dus ook) heet loopback en wordt idd niet vaak ondersteund. Er zijn echter zat hard- en software routers die de loopback functie gewoon prima ondersteunen!

[ Voor 3% gewijzigd door Ook op 10-09-2003 06:28 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

"Kan niet" is wat overdreven hor!! De functie die jij beschrijft (en Viva Vince dus ook) heet loopback en wordt idd niet vaak ondersteund. Er zijn echter zat hard- en software routers die de loopback functie gewoon prima ondersteunen![/quote]

yep, mijn router heeft dus wel de loopback functie en ik kan gewoon vanaf
beneden op m'n externe ip adres inloggen op m'n ftp server

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 22:48:
En je moest d8 ik ook poort 20 forwarden :)
^^^

Heb je dat gedaan ?
Poort 20 = ftp-data

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb ook een vraag. Mischien een beetje offtopic maar is vrij wel hetzelfde en een nieuwe topic openen vind ik ook weer niet nodig. Search heb ik gebruikt maar kon zo snel niet iets vinden met dit probleem.

De situatie:
internet --------> PC1 ---------> PC2

PC1:
Heeft 2 netwerk kaarten
ip1 (internet aangesloten) 10.0.0.152
ip2 (PC2 aangesloten) 192.168.1.1

PC2:
Werk station
ip 192.168.1.2

Nou wil ik dus een FTP op PC1 hebben voor de mensen buitenaf. Hiervoor gebruik ik bulletproof. Het rare is alleen dat de mensen niet kunnen inloggen en ik ook geen singaal in bulletproof krijg dat iemand het probeerd.

Als ik op PC1 dmv winproxy de poort 21 doormap naar PC2 en daar de FTP opzet kunnen ze gewoon inloggen :?

Het lijkt er dus op dat bulletproof niet met 2 netwerk kaarten overweg kan. Weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb al geprobeerd dat hij alleen naar ip 10.0.0.152 luistert maar dat werkte nog niet :(

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44

tozzke

aka tozzert

The_FrankO schreef op 10 September 2003 @ 15:02:
Ik heb ook een vraag. Mischien een beetje offtopic maar is vrij wel hetzelfde en een nieuwe topic openen vind ik ook weer niet nodig. Search heb ik gebruikt maar kon zo snel niet iets vinden met dit probleem.

De situatie:
internet --------> PC1 ---------> PC2

PC1:
Heeft 2 netwerk kaarten
ip1 (internet aangesloten) 10.0.0.152
ip2 (PC2 aangesloten) 192.168.1.1

PC2:
Werk station
ip 192.168.1.2

Nou wil ik dus een FTP op PC1 hebben voor de mensen buitenaf. Hiervoor gebruik ik bulletproof. Het rare is alleen dat de mensen niet kunnen inloggen en ik ook geen singaal in bulletproof krijg dat iemand het probeerd.

Als ik op PC1 dmv winproxy de poort 21 doormap naar PC2 en daar de FTP opzet kunnen ze gewoon inloggen :?

Het lijkt er dus op dat bulletproof niet met 2 netwerk kaarten overweg kan. Weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb al geprobeerd dat hij alleen naar ip 10.0.0.152 luistert maar dat werkte nog niet :(
jouw "internet ip" is geen internet IP... dat is een lokaal IP dus waarschijnlijk zit je achter een modem/routercombi

benader je modem en maak daar een portmap aan

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tozzman schreef op 10 september 2003 @ 17:38:
[...]

jouw "internet ip" is geen internet IP... dat is een lokaal IP dus waarschijnlijk zit je achter een modem/routercombi

benader je modem en maak daar een portmap aan
Zover was ik ook al gekomen ;) Ik vraag iemand van buiten af (heb drie mensen geprobeerd) en als het op PC2 staat werkt het maar PC1 niet. (als het op PC1 staat is poort 21 natuurlijk niet door gemapt naar PC2 maar staat het gewoon naar PC1

Ik gebruik trouwens windows 2000 zonder firewall

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 23:22

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 22:56:

Vraag dus even een maat of hij kan proberen te connecten naar je IP-adres op poort 21. Jij zal inderdaad op het interne IP-adres moeten connecten.
oh jawel hoor dat kan prima.. intern of extern ip-nummer dat werkt prima.
Zal misschien aan 't merk router liggen..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

CAP-Team schreef op 10 september 2003 @ 19:45:
[...]

oh jawel hoor dat kan prima.. intern of extern ip-nummer dat werkt prima.
Zal misschien aan 't merk router liggen..
Dat kan enkel bij routers die loopback ondersteunen. Het gros doet dat niet.

Het is zoiezo nogal nutteloos om op je externe ip (langs een portmap/loopback terug naar intern) te connecteren van binnen je lan. Connecteer dan op je intern ip, dat is performanter.

[ Voor 24% gewijzigd door Predator op 10-09-2003 21:03 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

The_FrankO schreef op 10 September 2003 @ 15:02:
[...]
Als je Bulletproof opstart dan zie je in het begin wat info in het status scherm staan, daar zie je ook iets van "Listening on port X on IP A.B.C.D" staan, kan je daar niet zien waar hij op 'luistert'??

Verder kan je in de settings onder het tabje "Multi IP config" een special configuratie menu vinden voor PC's die op meerdere PC's luisteren. Volgens mij accepteert ie default alles, maar daar kan je dus verschillende regels voor je verschillende IP's instellen.

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1