[debian make-kpkg] Niet weer iedere keer helemaal opnieuw

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi

Ik ben aan het experimenteren met opties in de kernel op een debian machine.
Met make-kpkg compileert het allemaal prima enzo, maar hij begint iedere keer helemaal van scratch als ik een make-kpkg draai. Heb iedere keer maar 1 klein optie-tje anders. Aangezien mijn kernel ongeveer *alles* bevat duurt het iedere keer een half uur (op een P4/1.8). Is er niet een optie dat ie alle ouwe object files enzo laat staan?
Zo schiet het nl. niet echt op :(

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07-2025

TrJ

debian

kort maar krachtig: nee. Met make-kpkg compileer je telkens een nieuw KernelPacKaGe

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-05 14:55

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ehm, een half uur?
wat doet hij dan nog meer naast de kernel alleen? (debian noep ;))

Ik weet we dat een van de systemen die ik laatst gebruikte (dual opteron) het in 1 minuut en 30 seconden kon doen (bijna vanilla kernel) dus een half uur is wel erg lang :o

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:55
Hmja, als hij alles wat er zowat in de kernel te vinden aanzet, hetzij statisch, hetzij als module, dan kan het wel heel wat meer duren dan 1 minuut 30 :P

Mn eigen kernel compiles duren ook altijd iets van 5 minuten op een duron 750: alles waar maar iptables of netfilter in voorkomt staat aan ;)

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor de duidelijkheid: ik compile SCSI en IDE controllers in de kernel, de rest (dus alles bijna) is modules.
Heb al een dirty methode gevonden: met "make-kpkg kernel_image modules_image" maak ik een deb die installeer ik.
Daarna als ik iets verander zorg ik dat het hard in de kernel zit, en doe dan gewoon een make bzImage in de source tree. De gecompileerde bzImage file copy ik dan over de vmlinuz-2.4.22-686-blahbalh heen in /boot en run lilo.
En i.d.d als ik alleen de kernel compile op deze manier duurt het ca. 1 minuut :)

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-05 10:47

sphere

Debian abuser

Je zou ook ccache kunnen installeren, dat scheelt echt een slok op een borrel bij het compilen van grote sources.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Pagina: 1