Codec chaos

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
ik kreeg een divx niet aan de gang, kreeg toen het advies xvid codec te installeren. zo gezegd zo gedaan, echter avi werkte nog steeds niet. sterker nog, nix werkte meer.....
toen maar nieuwste nimo codec gedownload en er overheen gegooid, nu werkt zelfs geen enkele player meer... direct een crash..

this is what we could call a bad thing!!

waar staan al die codecs? kan ik ze allemaal tegelijkertijd weg knikkeren en opnieuw beginnen ofzo??

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

probeer de kazaalite codecs. Zijn perfect.

http://home.hccnet.nl/h.edskes/mirror.htm

Ik kies altijd de basic.

Verwijderd

als je nimo installeerd doe je er goed aan eerst de readme voor het installeren aan te lezen, als je namelijk alle codecs in het pack installeerd klopt het dat er niets meer doet, sommige kunnen namelijk niet samen werken

Verwijderd

ik vind persoonlijkk de kazaa codecs beter dan nimo,deze zijn te vinden op
http://www.freecodecs.com/

te laat precies

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 21:28 ]

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32

DeTeraarist

#Boots2Asses

Heeft iemand uberhaupt z'n vraag gelezen???

Zijn vraag is:
waar staan al die codecs? kan ik ze allemaal tegelijkertijd weg knikkeren en opnieuw beginnen ofzo??
NIET welke codec of codec pack hij nodig heeft...

De meeste codecs komen met een installer deinstaller, en kun je gewoon via configuratie => software verwijderen.
En anders vind je er ook nog een paar bij apparaatbeheer => Besturing voor geluid, video en spelletjes => Videocodecs. En dan op eigenschappen klikken, tabje eigenschappen. Daar kun je ze ook verwijderen.

Als de rotzooi verdwenen is, kun je met GSpot (kijk even in de sa faq voor een linkje) de juiste codec ontdekken.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• XthinkZ

XthinkZ

Euhm,

Als meneer gewoon eens de kazaalite codecs installeerd, dan hoeft ie niet te weten waar de codecs te vinden zijn aangezien deze zo goed als perfect werken.

Het was dus een tip van mijn kant om de kazaalite codecs te gebruiken.
En als deze codecs dus al zijn problemen oplost, dan is jouw post dus ook irrelevant.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Zerveza schreef op 09 september 2003 @ 21:22:
ik kreeg een divx niet aan de gang, kreeg toen het advies xvid codec te installeren. zo gezegd zo gedaan, echter avi werkte nog steeds niet. sterker nog, nix werkte meer.....
toen maar nieuwste nimo codec gedownload en er overheen gegooid, nu werkt zelfs geen enkele player meer... direct een crash..

this is what we could call a bad thing!!

Idd, hij bedoelt wel degelijk hoe ze weg te halen ( uninstallen) en dat is dus de vraag, maar moet wel zeggen de TS is niet erg duidelijk ( je leest makkelijk wat anders).

SLD codec werkt hier goed, alleen AC3 zat er niet bij.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• XthinkZ

XthinkZ

Arno schreef op 10 september 2003 @ 02:07:
[...]

Idd, hij bedoelt wel degelijk hoe ze weg te halen ( uninstallen) en dat is dus de vraag, maar moet wel zeggen de TS is niet erg duidelijk ( je leest makkelijk wat anders).

SLD codec werkt hier goed, alleen AC3 zat er niet bij.
Dan zal de vraag nadat hij ze geuninstalled heeft zijn:

Welke codecs heb ik nodig?

Dan kan hij met Gspot kijken welke dat is.
En gaat ie zich 1 voor 1 suf zoeken waar ie ze kan vinden, en welke hij nou steeds nodig heeft zodat ie zijn films gewoon normaal kan kijken.

Gewoon de Kazaalite codecs dus.
Mocht er toch onverhoopd een probleem optreden, dan raadt ik aan om een wat oudere versie te insteleren.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32

DeTeraarist

#Boots2Asses

XthinkZ schreef op 10 September 2003 @ 01:27:
Euhm,

Als meneer gewoon eens de kazaalite codecs installeerd, dan hoeft ie niet te weten waar de codecs te vinden zijn aangezien deze zo goed als perfect werken.

Het was dus een tip van mijn kant om de kazaalite codecs te gebruiken.
En als deze codecs dus al zijn problemen oplost, dan is jouw post dus ook irrelevant.
Zoals de TS aangeeft wil die eerst alle codecs verwijderen, dat lijkt me ook het verstandigst. Laat hem daarna rustig dat codecpack installeren.
Overigens bevat dat pack alleen de meest gebruikte codecs, mocht de codec van de TS's film daar niet tussen zitten, dan heeft hij er weinig aan. Checked ie het met GSpot, dan heeft hij enige zekerheid over de codec, en kan hij daarna beslissen wat hij installeert...

nouja, zand erover... :>
ik verbaasde me alleen, dat niemand een antwoord op z'n vraag gaf.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

1 Je hebt niet meer als 2 codecs nodig, start kazaa of dc, zoek naar:
ffdshow-20021213.exe, weet niet precies of dit de laatste is, zoek dan op ffdshow en download de laatste. Super goede codec zonder player rommel of wat dan ook..speelt alle divx encoded video's af en xvid.

2 Zoek naar: ac3filter_0_70b.exe, wederom weet ik niet of dit de laatste is, zoek je dus op ac3filter. Dit is de geluidscodec.

Als het goed is moet alles nu perfect draaien zonder al teveel rommel codecs geinstalleerd te hebben zoals nimo...Had ik hier eerst ook draaien, tot ik er achter kwam dat ik lang niet alle video's af kon spelen. Sinds ik deze 2 codecs gebuik geen meer last gehad...
Pagina: 1