PC Slaat vast bij games

Pagina: 1
Acties:

• Mauzer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:20
Hallo,

ongeveer een maandje geleden heb ik een A7V333 gekocht als vervanger voor mijn a7v133. Mijn configuratie is nu als volgd:

A7V333-Raid 1018.001 bios
AMD XP 2600+ 333
512MB Dane PC2700
GeForce FX 5200 128
Hercules Game Theatre XP
Hollywood MPEG2 card
Realteck netwerkkaartje
2 x 40gb Maxtor raid

onboard audio is uitgeschakeld

Windows is geheel foutloos geinstalleerd en draaid als een tiefuslier,
MAAR wanneer ik RTCW draai, bevriest de PC na een aantal minuten spelen. dit kan uitlopen van 10 minuten tot een uur spelen. het geluid herhaalt zich dan elke seconde 3 keer ofzo. Hetzelfde gebeurt ook bij warcraft, alleen dan duurt het wat langer voordat het gebeurt.

Uiteraard heb ik al de search gebruikt. geen concrete oplossingen zijn voor mij te vinden.

Een week geleden heb ik voor een vriend van me de volgende configuratie in elkaar gezet:

A7V333-RAID 1017 bios
Athlon 2600+ 333
DANE 512 2700Mhz
GeForce FX 5600
D-Link netwerkkaartje

bij deze pc is RAID uitgeschakeld en wordt gebruik gemaakt van de onboard audio.
Dit systeem vertoont DEZELFDE mankementen als mijn eigen systeem, ondanks dat het 2e systeem redelijk uitgekleed is. ik heb al vervangend geheugen besteld voor i.p.v. die dane, om te testen, maar memtest86 en die microsoft memtester leveren beide niks op.

wie kan mij helpen :*)

Wololoo

Verwijderd

kan veel redenen hebben:
slechte voeding die het niet aankan
slechte koeling op CPU of chipset

• Mauzer
oh, even een korte toevoeging; de CP draait op 38-48, en case temp is 32 ofzo

Wololoo

Verwijderd

Ik lees je topic, en ik heb precies hetzelfde bij rtcw en halflife
Ik dacht dat het iets te maken zou hebben met mijn video drivers.
heb een geforce 4 ti4200.

(heb wel mijn 21' monitor doorgelust via mijn comp)
denk dat ik dat eerst eens verander.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
geef eens een staatje van je voedingslijnen ?

Zowel idle als stressed

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 20:30
Grappig.. Moet lukken dat ik juist hetzelfde probleem heb met dit spel. Dus rtcw ET. Ook heb ik dit probleem bij There. Heb een Geforce MX440.

• Mauzer
idle: core: 1.66, +3,3: 3.36 +5.00: 5.00 +12.00: +12,40 de minnen zijn -12.80 en -5.40
bij stressed nagenoeg hetzelfde, alleen schiet de temp wat omhoog. (is nu 51 graden, dichte kast)

Wololoo

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Zet de agp speed eens op 1x of 2x
Verhoog (ja.. bij mij helpt het) de FSB (naar 143 oid)
Uninstall de videokaart drivers helemaal

• Mauzer
De FSB is ingesteld op 166Mhz, omdat de processor 333 is. Dat 2x agp kan ik wel proberen. maar omdat hij dus niet altijd direct vastslaat zal ik er waarschijnlijk niet direct antwoord op hebben

Wololoo

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
Het kan ook nog aan het geheugen liggen. Timings iets minder strak instellen?

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Mauzer-BtB schreef op 09 september 2003 @ 22:09:
De FSB is ingesteld op 166Mhz, omdat de processor 333 is. Dat 2x agp kan ik wel proberen. maar omdat hij dus niet altijd direct vastslaat zal ik er waarschijnlijk niet direct antwoord op hebben
Ik heb zelf een 133mhz, had even niet naar die gekeken, maar dan de FSB toch iets hoger zetten (als de cpu enzo het aan kan!)

Verwijderd

VOEDING bekijk mijn topic ik ziet nu iedereen met dit gare probleem.

ik had een goede voeding dacht ik.
ik heb een nieuwe Radeon gekocht die extra stroom vroeg, want me oude geforce kon ik in me agp slot douwuh en hup lopen maar deze zit een fan op.
drom loopt hij vast en een complete freeze want hij geeft je video kaart niet genoeg goede stroom.
ik zou eerst is kijken voor een goede stabiele voeding en dan weer proberen.

Verwijderd

8x agp toevallig, m.a.w. ook 8x videokaart, zo ja zet deze eens op 4x

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11-2025
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 23:19:
VOEDING bekijk mijn topic ik ziet nu iedereen met dit gare probleem.

ik had een goede voeding dacht ik.
ik heb een nieuwe Radeon gekocht die extra stroom vroeg, want me oude geforce kon ik in me agp slot douwuh en hup lopen maar deze zit een fan op.
drom loopt hij vast en een complete freeze want hij geeft je video kaart niet genoeg goede stroom.
ik zou eerst is kijken voor een goede stabiele voeding en dan weer proberen.
Dacht ik ook al aan.

!@ TS

Geef eens de specs van de voeding, en ALLE stroom lijntjes aub

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 20:54:
8x agp toevallig, m.a.w. ook 8x videokaart, zo ja zet deze eens op 4x
De KT333 chipset ondersteunt geen AGP 8x 8)7

@TS idd je AGP snelheid verlagen, kijken of dat helpt. Voor de rest kunnen we niet echt in je systeem kijken, maar je temps stressed, hoe heb je die gemeten? Kan je niet een benchmark draaien 3DMark, Sisoft zodat je kan uitsluiten dat het een bug in je software is (RTCW).

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik kreeg ooit met een nieuwe radeon8500 hetzelfde; een knalharde vastloper na een paar seconden of minuten bij een willekeurig 3D spel of applicatie. Na weken lang zoeken en proberen kwam ik er per ongeluk achter dat het een timing probleem was.
Toen ik eenmaal de multiplier een tikkie hoger had gezet en mij AMD 1GHz op 1.020GHz liet lopen waren alle problemen over. Alles loopt sindsdien rocksollid en nooit een vastloper meer gehad.

Verwijderd

op dit moment ben ik op mijn werk en heb ik niet de kans om het een en ander aan informatie te posten. sorry hiervoor. op dit moment ligt er een nieuwe voeding en een nieuwe 512mb pc2100 thuis. damn the voorhoutense kermis. morgen zal ik de oude voedingscijfers posten, oor de oude en de nieuwe met de 400 watt.

• Mauzer
Okee, 400 watt voeding, nog steeds drama, binnenkort plaatjes van volts en temps.
Maar dat wordt morgen pas.

Wololoo

Verwijderd

Ik had ook telkens problemen. Games die tussen de 5 minuten en 2 uur vastliepen. Ik draai nu al mijn games op 16bit ipv 32. Dit werkt wonderwel goed. Al moet ik zeggen dat ik slechts een G-Force2ti heb.

Verwijderd

Hmm misshien lost dit je problemen met RTCW op als je het online speelt: zet dit in je config bestand: pb_system 1
Pagina: 1