Toon posts:

Win2K standaard profiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam dit specifieke vraagje in alle posts over roaming profiles niet tegen vandaar dat ik 'm zelf maar even stel.

Hoe wijzig je het standaard gebruikersprofiel?

Om maar een voorbeeldje te noemen: Stel je hebt een nieuwe gebruiker en zijn roaming profile is nieuw en leeg. Hoe zorg je er dan voor dat zijn achtergrond in windows xp niet dat achterlijke graslandje is, en dat Deze Computer en Mijn Documenten e.d. gewoon op de desktop staan?

Is het zo dat je 1 standaardprofiel maakt en dat telkens handmatig in de roaming directory van een nieuwe gebruiker moet plakken, of kan het makkelijker?

edit:
oeps, verkeerde forum, sorry :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 20:48 ]

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 10:29

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daar maak je een default user profile voor wat je in je NETLOGON dir op je server neerkwakt.

Bij de eerste inlog van een nieuwe domain user kijkt win2k / Xp daarin voor een standaard roaming profile.

als je voor een enkele machine dingen wil instellen kun je een tijdelijke user aanmaken, daarmee inloggen en instellen en dan weer als admin dat profile over de content van je lokale Default User profile heen kopieren.

[ Voor 43% gewijzigd door alt-92 op 09-09-2003 21:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
moet die default user profile nog in een bepaalde subdirectory in NETLOGON staan of alles in de root?