IE sneller dan Opera in snelheidstest?

Pagina: 1
Acties:

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sinds een flinke tijd doe ik al mee aan het provideronderzoek van de Consumentenbond, waarbij je oa een snelheidstest moest doen.

Je kan zowel de surf- als de downloadsnelheid meten. Ik test nu met de optie "meet surfsnelheid" in het provideronderzoek. Hierbij worden heel vaak 40 verschillende plaatjes van allerlei internetpagina's gedownload. Elke keer opnieuw, dit vraagt dus veel verbindingen/minuut. Dit zijn de resultaten (meerdere keren getest natuurlijk).
• Opera 7.03: 13KB/s
• Mozilla 1.2.1: 22KB/s
• IE 6.0: 48KB/s
Tis een 512kbit lijntje, dus 55kb/s is de max (nog wel, binnenkort gratis verdubbeling van bbned :P). Zoals je ziet haalt IE6.0 een veel hoger resultaat dan Opera, wat ik toch wel jammer vind als Opera-aanhanger :).

Bij de downloadtest (1 groot bestand), maakt het geen moer uit, alle drie de browsers gaan even snel.

Nu kan ik mij nog allerlei testen herinneren dat Opera juist veel sneller was. Sterker nog, het zou de snelste browser ter wereld zijn. Zelf vind ik Opera ook een stuk sneller aanvoelen dan IE. Het meten van het aantal connections/minuut bij speedtest werkt niet onder opera, omdat deze pagina niet voldoet aan de W3C standaarden. Onder IE zit er een bug in, die nog wel eens de vorige resultaten erbij wil optellen.

Dus nu de vraag: Zou Opera dan toch echt langzamer zijn :?. Overigens, hierbij staat de firewall uit (niet dat dat iets uit maakt :D) en ik ben via de router met het adsl modem verbonden. url: www.provideronderzoek.nl

[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 09-09-2003 20:20 ]

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09 13:04
Opera bouwt in ieder geval snel pagina's op.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je moet wel rekening houden dat Opera 7.03 niet de recentste versie is.

Ik weet dat bij latere versies de reply's op GoT gedeeltelijk wegvallen, maar dat maakt nu even niet uit ;)

They made me do it.

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-09 15:20
Das d8 ik ook waar ja, als het goed is begint Opera al met de tekst in te vullen, voordat het hele zooitje binnen is, hierdoor zou het dus sneller leesbaar moeten zijn dan bij IE.

Maar dat was vroeger, misschien dat IE ze inmiddels al voorbij gestreefd zijn??

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

een logische conclusie zou kunnen zijn dat Internet explorer maakt intern (meer) threads aanmaakt als ie merkt dat ie dingen tegelijk moet downloaden, opera wacht telkens tot er wee reen andere thread vrijkomt.

Stop uploading passwords to Github!

• dr snuggles
  • Niet online
Tom S. schreef op 09 September 2003 @ 20:24:
Je moet wel rekening houden dat Opera 7.03 niet de recentste versie is.

Ik weet dat bij latere versies de reply's op GoT gedeeltelijk wegvallen, maar dat maakt nu even niet uit ;)
Dat was nu juist de reden waarom ik nog even op 7.20 final wacht :).

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:03
Bij mij komt er iets anders uit namelijk Opera het snelst gevolgd door Mozilla en op ruime achterstand komt Inernet Explorer die is zo'n 10 KB langzamer+/- 18 KB/s en Mozilla 25 KB/s en Opera op 28 KB/s

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Consumentenbond en computers :z

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> SA

't Gaat toch echt over softwarematige verschillen he :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Opera heeft een hele goeie cahce beheer ^_^, helemaal als je lekker veel mb's instelt voor de cache.

probeer maar eens door de venster te sluiten en dan weer naar de zelfde site te gaan.

• dr snuggles
  • Niet online
Eskimootje schreef op 09 September 2003 @ 20:30:
Bij mij komt er iets anders uit namelijk Opera het snelst gevolgd door Mozilla en op ruime achterstand komt Inernet Explorer die is zo'n 10 KB langzamer+/- 18 KB/s en Mozilla 25 KB/s en Opera op 28 KB/s
Zou jij wat meer details willen geven over de versie van Opera die je gebruikt + instellingen.

Ik kan me voorstellen dat wanneer je cooky blocker & de ingebouwde add blocker uitzet, hij iets sneller laadt.

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 20:54:
Opera heeft een hele goeie cahce beheer ^_^, helemaal als je lekker veel mb's instelt voor de cache.

probeer maar eens door de venster te sluiten en dan weer naar de zelfde site te gaan.
Idd, cache werkt heerlijk. Ik scroll in got topics nog wel eens een paar pagina's terug. Je hoeft dan niks opnieuw te downloaden.

Het was dus de bedoeling dat deze 2 berichtjes 1 zouden zijn. Foutje... :D.

[ Voor 36% gewijzigd door dr snuggles op 09-09-2003 22:03 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik weet niet of Opera de Java Virtual Machine van Sun gebruikt ofzo, maar als dat zo is, ik weet dat die bij mij verschrikkelijk traag kan zijn. Veel trager dan de MS Java VM, misschien dat het daar wat mee te maken heeft? :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:03
wwillem schreef op 09 september 2003 @ 21:28:
[...]

Zou jij wat meer details willen geven over de versie van Opera die je gebruikt + instellingen.

Ik kan me voorstellen dat wanneer je cooky blocker & de ingebouwde add blocker uitzet, hij iets sneller laadt.
Version 7.20
Build 3087
Platform Win32
System Windows XP

Java Sun Java Runtime Environment version 1.4

Max simultaneous conn 20
Max conn to server 8

Adblocker uit en cookie blocker ook.

Ben bezig op het moment dus als ik de test nu doe komt er toch nix zinnigs uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Eskimootje op 09-09-2003 22:27 ]

• dr snuggles
  • Niet online
Eskimootje schreef op 09 September 2003 @ 21:50:
*Specs*

Adblocker uit en cookie blocker ook.
Dank je :).

Zou je trouwens nog een paar keer de test in IE willen proberen. Bij mij istie meestal zo rond de max haalbare (ligt natuurlijk ook aan het tijdstip van het testen). Wat voor verbinding heb je trouwens?

Verwijderd

Ik wou al bijna overgaan op Mozilla, toch maar niet dus :X

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 22:08:
Ik wou al bijna overgaan op Mozilla, toch maar niet dus :X
Natuurlijk wel. Ten eerste heb ik met een oude versie getest en ten tweede moet je het op z'n minst eens proberen. Anders weet je ook niet wat je mist. De mensen die overstappen blijven ook meestal hangen omdat de andere browser duidelijk beter is.
Pagina: 1