[BeOS] Wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 17:04
Ik wou graag eens BeOS proberen, dus ik heb de file van BeOS gedownload, geinstalleerd in windows en bootflop gemaakt. Tot hier werkt alles.

Nou ga ik booten met die bootflop, ik krijg bootscherm maar dan geeft ie de melding: The boot loader was unable to fin a BeOs volume to boot from.

Nou kan ik volgens mij weinig fout hebben gedaan, volgens de readme word ntfs ondersteund (staat dus op een ntfs schijf)
- At least 512 megabytes of free disk space on a non-compressed

FAT, FAT32, or NTFS drive.
Het staat geinstalleerd op een WD200BB die als slave aan m'n primaire ide controller hangt en waar maar 1 partitie op is aangemaakt :)

Specs:
Asus a7v133
AMD Athlon 1400 mHz
640 MB Sdram
Geforce 3
2x WD200BB
1x Fijitsu 17 GB hdd

Verdere specs zijn IMO nutteloos :)

Last.fm
Films!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Dat heb ik ook gehad, waardoor lukt het niet? Omdat je een AMD Athlon CPU hebt. :(

Er is wel een hack waarmee het waarschijnelijk wel zal lukken, ik zal het morgen op http://home.wanadoo.nl/beos zetten, kan je het daar downloaden. :)

Bij mij werkte de hack niet, bij mij starte de pc bij het laden van BeOS gewoon opnieuw op, maar het schijnt dat de hack niet met een Duron CPU werkt, en ja hoor, ik heb een Duron.

Ik heb nu BeOS 4.5 Pro op een oude PowerComputing 150 staan, draait perfect. :)

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 15:45
hint: kijk ff naar de "Advanced Features" sektie in je BIOS en zoek dan naar een optie, om de "Athlon XP's SSE instructions" uit te schakelen. Als je deze uit schakeld, kun je daarna gewoon booten. Vervolgens na het installeren ff iets in de kernel veranderen volgens de volgende stappen en dan kun je de SSE instructions weer aan zetten. Ik ben ff opzoek naar hoe dat moet, ben het ff vergeten.

Option 2. This option forces the kernel to load the correct processor. After editing one file, SSE should work.

--------------- instructions ------------------------------------------------------
A. The easy way is to edit the kernel_intel file on your old machine BEFORE you move the hard drive to the new AMD based system. Caz noted that you can use the BeOS app "Diskprobe" to edit the kernel_intel file. Change the second instance of GenuineIntel to AuthenticAMD. Use the exact case and change nothing else. Save the changes. Now, we know that most people didn't know they had to do that BEFORE they bought the new system. We might as well go to B.

B. 1. Use any method of getting to a working Beos install. SEE BELOW for ways.

2. Use the Beos app Diskprobe to edit the kernel_intel file on the R5.xx install. Change the second instance of GenuineIntel to AuthenticAMD. Use the exact case and change nothing else. Save the changes.
---------------------------------------------------------------------------------

als je de volgende link volgt, zijn er wat manieren te vinden om BeOS op een athlon te installeren.
http://wiki.bebits.com/search?find=athlon&x=43&y=9

[ Voor 50% gewijzigd door joint_me op 09-09-2003 20:28 . Reden: FF zoeken naar hoe te zorgen dat BeOS de AMD SSE instrukties gebruikt ]

Hello fellow humans

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:32

Nakebod

Nope.

MacOSXuser schreef op 09 september 2003 @ 20:07:
Dat heb ik ook gehad, waardoor lukt het niet? Omdat je een AMD Athlon CPU hebt. :(

Er is wel een hack waarmee het waarschijnelijk wel zal lukken, ik zal het morgen op http://home.wanadoo.nl/beos zetten, kan je het daar downloaden. :)

Bij mij werkte de hack niet, bij mij starte de pc bij het laden van BeOS gewoon opnieuw op, maar het schijnt dat de hack niet met een Duron CPU werkt, en ja hoor, ik heb een Duron.

Ik heb nu BeOS 4.5 Pro op een oude PowerComputing 150 staan, draait perfect. :)
Ik heb zelf ook BeOS 5.0 gehad, die 50 mb windows installer, en die draaide perfect op me AMD Athlon 1400, zonder hacks/tweaks/weetikveel.

@ TS: Je kan in start menu toch ook direct booten, dan heb je geloof ik geen bootflop nodig, werkt dat wel?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• naaa

naaa

Ik geloof dat bij Athlon XP de 'kernel' van BeOS aangepast moest worden, waarvoor verschillende manier zijn, en andere methodes, de patch is er een van.

Overigens, BeOS Proffesional is niet gratis te downloaden (of niet-legaal), Personal is gratis te downloaden, en Personal is alleen voor de pc. Proffesional moet/kan je kopen bij o.a. mensys, heb je gelijk meer mogelijkheden en functies, en kunnen de evt. parties groter dan 500mb zijn (meestal wordt Personal in een map op de windows schijf gezet)

Bij Windows 2000 en XP (en waarschijnelijk NT) wordt er volgens mij om de opstart diskette van BeOS gevraagd, heb je FAT dan kan BeOS gelijk booten

• joint_me
ach je kan altijd de developers editie downloaden is een BeOS PE die je normaal kan installeren netzoals de max editie

Hello fellow humans

• Sv3n
Omdat je een AMD Athlon CPU hebt
Lijkt me raar, dan zou ik toch geen error krijgen dat ie geen boot device kan vinden :?
Athlon XP's SSE instructions
Tis een gewone Athlon :)
Je kan in start menu toch ook direct booten, dan heb je geloof ik geen bootflop nodig, werkt dat wel?
dat kan niet met nt kernel :)

Last.fm
Films!

• naaa

naaa

Niet goed gelezen, als je een fout krijgt dat ie geen bootdevice kan krijgen/vinden, dan is AMD CPU niet het probleem nee (nog).

De kwaal bij AMD is dat ie dan bij sommige computers gewoon de computer opnieuw opstart.

Je gebruikt geen vreemde configuraties als SCSI?

Misschien dat BeOS Pro wel werkt, of heb je al Pro?

• Sv3n
MacOSXuser schreef op 09 september 2003 @ 20:37:
Niet goed gelezen, als je een fout krijgt dat ie geen bootdevice kan krijgen/vinden, dan is AMD CPU niet het probleem nee (nog).

De kwaal bij AMD is dat ie dan bij sommige computers gewoon de computer opnieuw opstart.

Je gebruikt geen vreemde configuraties als SCSI?

Misschien dat BeOS Pro wel werkt, of heb je al Pro?
Geen vreemde dingen, vrij standaard config. Ik heb beos personal.
:)

Last.fm
Films!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

En natuurlijk is de schijf waar het opkomt fat,fat32 of ntfs en niet gecomprimeerd ??

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• joint_me
euh BeOS op ntfs :? geen id of dat gaat werken

Hello fellow humans

Verwijderd

win2k ntfs kon nog geloof ik, maar winxp ntfs snapt ie niet...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:43
LightYears schreef op 10 September 2003 @ 09:14:
En natuurlijk is de schijf waar het opkomt fat,fat32 of ntfs en niet gecomprimeerd ??
Ja, dat staat in de openingspost 8)7

Wakker worden (ja, het is nog vroeg he)!

• naaa

naaa

Misschien moet je eens proberen om met bv. Partion Magic een FAT(32) partij erbij te maken, en daarop BeOS installeren. Misschien boot ie dan wel, aangezien die dan op een FAT partie staat en niet op een XP NTSF partie, staat me ook wel iets van bij, dat XP NTSF problemen geeft.

Kan natuurlijk geen kwaad te proberen.
Pagina: 1