[NT4.0] Moeilijkheden met converteren naar NTFS

Pagina: 1
Acties:

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik heb mijn oude P200 routertje maar eens voorzien van een beter OS dan win98se voor zijn server-activiteiten. Op zich draait het allemaal keurig, op één probleem na.

Tijdens de installatie liep NT4 bij de eerste boot continu vast als ik ervoor had gekozen de FAT16 partitie om te laten zetten naar NTFS. Uiteindelijk heb ik het zonder de conversie geprobeerd en toen liep de installatie als een zonnetje. Helaas draai ik nu dus wel NT op FAT16. :( Ik zou natuurlijk veel liever NTFS draaien, dus mijn vraag aan jullie is dit:

Lag bovenstaand probleem aan de installer van NT? Zou ik nu wel de partitie zonder gevaar kunnen converteren? Ik ben zelf bang dat het geheel dan weer in de soep loopt.

Zouden bepaalde HD eigenschappen hiermee te maken kunnen hebben? Ik kreeg namelijk wel de waarschuwing dat ie groter is dan 1024 cylinders. Mijn HD is 1,7 Gieg, dus op zich zou het geen probleem hoeven te zijn voor NT...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sp6a installed?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
convert c: /fs:ntfs

in een dos box uitvoeren... en dan rebooten

mocht het niet lukken>>> backup terugzetten :P

A wise man's life is based around fuck you

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Vantevoren wel even scandisk gedraaid? Ik kan me voorstellen dat zo'n conversie niet goed gaat als de schijf niet 100% in orde is.

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Tijdens het installeren had ik 6a er uiteraard nog niet opstaan... nu wel. Ik wacht nog even andere replies af voordat ik verder ga prutsen... :)