Toon posts:

[mandrake] install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil PHP installeren.. fout.. flex nodig.. flex installeren.. yacc nodig.. yacc installeren.. whoei! werkt :) .. flex weer installeren.. krijg ik &^#$% foutmelding:
make: 38/usr/bin/install: Command not found
make: *** [install.man] Error 127
Ik heb al half google en got afgezocht maar :( nog nix kunnen vinden...

oja.. de stappen die ik doe zijn:
./configure
make
make install

en bovenstaande foutmelding krijg ik bij de derde stap.. make install dus..

Kan iemand me verder helpen?

[edit]
shit.. k had de titel niet afgetikt.. kan de mod m ff wijzigen naar: "[mandrake] install command not found"

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 19:45 ]

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Om een of andere onduidelijke reden ontbreekt op jouw Mandrake systeem het systeem pakket "coreutils". Probeer dat eens te installeren :)

//edit1
Hmz, ik zie net wat coreutils inhoudt :) Je hebt hem vast en zeker maar blijkbaar ontbreekt het install commando, of zit dit op de foute plaats :)

locate install eens, misschien staat ie op een plek waar je $(PATH) niet kijkt ?

//edit2

Als ik GOED kijk naar de foutmelding zie ik daar een "38" staan, als ge gecopyandpaste hebt dan heb je de boosdoener : een typo in de Makefile :)

[ Voor 68% gewijzigd door XTerm op 09-09-2003 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
weet je het zeker?.. want ik heb wel bison gecompiled en geinstalleerd..

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:43
Je kunt beter gewoon van de Mandrake CD de categorie Development tools installeren. Op deze manier gaat 't niet echt werken.

Trouwens, als je dan toch bezig bent, je kunt ook gewoon PHP en Apache vanaf de CD installeren :)

(het is zeg maar ook niet echt normaal dat je Bison en Flex enzo zelf nog moet installeren)

[ Voor 18% gewijzigd door Wilke op 09-09-2003 19:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook gedaan...
ik heb bij het installeren alle development tools en server geinstalleerd..
maar op een of andere reden heeft ie php niet mee geinstalleerd

Ik heb mandrake 8.2

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Wilke schreef op 09 September 2003 @ 19:48:
Je kunt beter gewoon van de Mandrake CD de categorie Development tools installeren. Op deze manier gaat 't niet echt werken.

Trouwens, als je dan toch bezig bent, je kunt ook gewoon PHP en Apache vanaf de CD installeren :)
Om distro-onafhangkelijk te zijn laten de meeste step by step howto's je de paketten compileren, dit verklaart eigelijk best wel waarom dit soort vragen zo vaak voorkomen :)

//edit1

Zie //edit2 vorige post :) Dat lost je probleem wslijk op

[ Voor 9% gewijzigd door XTerm op 09-09-2003 19:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik GOED kijk naar de foutmelding zie ik daar een "38" staan, als ge gecopyandpaste hebt dan heb je de boosdoener : een typo in de Makefile
d0h.. inderdaad!.. dat ik daar niet aan dacht, ik dacht dat die 38 hoorde.. nu weg gehaald en die foutmelding id iig weg..

maar nu blijft nog de foutmelding :
/bin/sh: 846: command not found
make: *** [install] Error 127

ik heb gekeken, /bin/sh bestaat alleen staat er wel een @ achter die sh.. (als ik kijk met ls)

enig id?

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Die Makefile lijkt echt gaar te zijn. Je zou hem kunnen deleten, en ./configure opnieuw draaien.

https://timelord.nl

Pagina: 1