HTML to Wap TO HTML tunnel

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vinietje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 15:08
Hoi,

Ik ben (geen) trotze bezitter van Orange smart met 6 euro per maan onbeperkt wappen.

Nu bezit m'n mobieltje een (gprs) modem

Het is me tot nu al gelukt om via een wap brouser wap sites te kijken op m'n laptop ipv m'n telefoon.

Maar nu was ik op zoek naar tunnel software of een server die html naar wap omzet, en dan op m'n laptop weer terug naar msn. Dit omdat ik thuis geen flat rate inet verbinding heb, en het me toch wel aardig leek om 24/7 te kunnen chatten ofzo.

Iemand een idee' tje?

Groetjes
Vincent

AMD 80mzh, 428mb hd, soundblaster 16 clone, hitachi 8x dvd + Creative DXR2, 16mb FastPage Ram

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:42

DinX

Motormuis

Wat voor mobieltje heb je, en heeft die toevallig een bluetooth of infrarood aansluiting ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• vinietje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 15:08
infrarood, en het gaat om de 6510

AMD 80mzh, 428mb hd, soundblaster 16 clone, hitachi 8x dvd + Creative DXR2, 16mb FastPage Ram

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-05 13:44
moet je voor internet acces niet eerst iets laten activeren door Orange?

E-mail via e-mailprogramma op telefoon
Internet access - 2 MB per maand gratis, daarna € 3,- per MB

Bel eens met de helpdesk ofzo ?

Verwijderd

Dit is lastiger dan je denkt. Je wilt bijvoorbeeld ook chatten. Hierbij moet je een server hebben die een connectie kan maken voor jou.

Orange wap accepteerd dmv van de proxy geen connecties(msn op de normale manier is daarom uit gesloten via wap van orange)

Als je toch een verbinding wil opbouwen dan zul je een andere server nodig hebben die de msn verbinding op poort 1863 ophoud en de text die van en naar de server gaat ,vertaalt in een pakketje wat de tunneling software download. Voor zo ver ik weet kan je bij orange wap ook alleen maar files versturen. Dus het pakketje wat van en naar de server gaat is een bestandje(TRAAAAG & heel veel overhead).

Ik weet hier geen programmatje voor. Maar ik heb er mee in mijn hoofd gelopen om zoiets te ontwikkelen voor de SE P800(msn op je telefoon via wap). Maar wegens tijdgebrek ben ik hier nooit aan toe gekomen.

Als je toch msn wilt op je pc via je phone kun je misschien kijken naar: http://www.wapag.com:8060/iMSN
(hij lijkt het nu niet te doen. Maar via google kun je misschien meer van deze services vinden)

Verwijderd

Volgens mij is de GPRS wap-portal van orange niet zozeer alleen een echte wap-gateway. Je kan namelijk ook gewoon kleine html bestanden opvragen (pda.tweakers.net ) .
Als ik het goed begrijp is het verschil tussen de onbeperkte WAP verbinding en de GPRS internet connectie de volgende:
-alleen poort 80 is te gebruiken , dus alleen browsen, en geen MSN of FTP
-er is een maximale file grootte ingesteld, als een file groter is wordt die niet door gestuurd.

Dus je wil eigenlijk een portal maken die een html site in stukjes hakt, verstuurt, weer aan elkaar plakt en opent in je browser op je laptop.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
jep, we willen net zoiets als http tunnel maken. maar dan wap tunnel :)

moet toch kunnen lijkt mij

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 12:23:
-alleen poort 80 is te gebruiken , dus alleen browsen, en geen MSN of FTP
Dit is niet in zijn geheel waar. Er kan zoals ik al eerder zei, geen connectie worden opgebouwd via de proxy server. Je kunt verder over elke poort communiceren die je wil, als het maar via de wap stack gaat.
Dus je wil eigenlijk een portal maken die een html site in stukjes hakt, verstuurt, weer aan elkaar plakt en opent in je browser op je laptop.
Een portal? html in stukken hakken?
Je hebt in totaal 300000 bytes die kunt versturen naar de proxy. En je kunt ook maar max 300000 byter terug verw88.

De meeste html bestanden zijn vele malen kleiner dan die 300000 bytes. Zelfs de meeste plaatjes die op sites te zien krijgt(www.fok.nl, www.tweakers.net, nu.nl) Zijn allemaal kleiner dan 300000 bytes per stuk. Als je 2 plaatjes hebt van 200000 bytes, dan komen ze gewoon alle 2 aan.

Bijvoorbeeld voor een zip bestand of een pdf kan het nuttig zijn om dit te doen. Vaak is een html site al in stukjes gehakt doordat er veel verschillende bestanden onder hangen(.html, .gif, .jpg enz)
laurens0619 schreef op 10 September 2003 @ 14:43:
jep, we willen net zoiets als http tunnel maken. maar dan wap tunnel :)

moet toch kunnen lijkt mij
Het kan zeker. Het is alleen traag. Voor msn zal dit geen probleem zijn, omdat het niet zo tijd kritisch is en het niet om grote hoeveelheden data gaat. Maar als je op deze manier een html site wil laden van een paar honderd kb. Het duurt op mijn p800 al 2 tot 3 minuten om zoiets te laden. Het wordt er niet echt sneller op.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
http tunnel doet toch hetzelfde, en daar wordt het toch ook niet zoveel trager???

ik snap even niet hoe je precies aan die bytes getallen komt. is 3000000 soms de limiet van orange wap bestanden?

CISSP! Drop your encryption keys!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08
Ik ben bezig met hetzelfde te proberen! Wap sites bezoeken via laptop werkt prima alleen de wap browsers ondersteunen geen html pagina's. Dus ik vroeg me af of er een browser is die wel html ondersteund maar gebruik kan maken van een wap gateway of dat er een wap tunnel bestaat!?

Send encrypted messages - Freelance Drupal Developer

Pagina: 1