Toon posts:

WinVNC (remote desktop) not allowed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de volgende setup:

E-tech adslmodem/router ==> xp1700 pc ==> amd350 pc

ik wilde vandaag vanuit de uni inloggen op win vnc 4, dat ik op beide computers heb draaien. Ik kreeg de melding dat de connection refused was, code 10061.
als ik via whatsmyipaddress.com mijn ip opvraag, krijg ik 81.59.xx.xxx te zien, en het gekke is dat ik dat ook te zien krijg als ik op de 2e pc die site bezoek.
via ipconfig krijg ik te zien dat de verbinding naar de router ip 10.0.0.x heeft, en naar de 2e computer 192.168.0.x

ik heb dit geprobeerd met de windows xp firewall aan en uit, en met zonealarm aan en uit en het probleem blijft hetzelfde.
hoe vind ik uit wat de ip adressen zijn voor mijn 2 computers, voor pc's van buitenaf?
ik denk zelf dat dat ip het ip is dat de router van m'n ISP heeft gekregen...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 19:33 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

heb je wel je poorten gemapped?

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Hey, edit je ip ff weg.

Misschien heeft je provider de poorten geblokt.

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 09 September 2003 @ 19:28:
heb je wel je poorten gemapped?
en hoe doe je dat? zal wel in de config voor de router moet gebeuren he?
het probleem is dat ik het boekje van mijn router kwijt ben, waar de standaard login/pass voor mijn router staan. ( het is een zonnet adsl family ding, volgens mij van etech)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 19:34:
[...]

het probleem is dat ik het boekje van mijn router kwijt ben, waar de standaard login/pass voor mijn router staan. ( het is een zonnet adsl family ding, volgens mij van etech)
moet idd in je router, moet je maar even op je type nummer zoeken @ google ofzo, of op de site van de fabrikant, 9 van de 10 x vind je een manual ;)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 19:34:
duh, en een online manual zelfs in het nerderlands is ook niet binnen een paar seconden te vinden ofzo? |:(

http://www.e-tech.nu/support/netwerk_files/downloads.htm

Verwijderd

Topicstarter
heb de adsl router V2, maar in de manual staat id/pass : blanco/admin, en dat werkt dus niet... heeft iemand dezelfde router misschien? (gekregen bij zonnet family) ik zal s vragen of mn ex-huisgenoot die manual nog heeft...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:05
Je moet poort 5800 of 5900 mappen naar je computer in je interne LAN. De ene poort is voor VNC zelf, de andere voor het Java-applet waarmee je em uit elke browser kunt besturen. in principe hoef je maar 1 van beiden open te zetten.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

[b][message=18707039,noline]knuppelhout schreef op 09 September 2003 als ik via whatsmyipaddress.com mijn ip opvraag, krijg ik 81.59.xx.xxx te zien, en het gekke is dat ik dat ook te zien krijg als ik op de 2e pc die site bezoek.
via ipconfig krijg ik te zien dat de verbinding naar de router ip 10.0.0.x heeft, en naar de 2e computer 192.168.0.x

ik heb dit geprobeerd met de windows xp firewall aan en uit, en met zonealarm aan en uit en het probleem blijft hetzelfde.
hoe vind ik uit wat de ip adressen zijn voor mijn 2 computers, voor pc's van buitenaf?
ik denk zelf dat dat ip het ip is dat de router van m'n ISP heeft gekregen...
ja vind je het gek? 8)7
dat is wat een router doet.
je krijgt 1 ip adres van de provider,
en je router zorgt ervoor dat je met meerdere pc's op het internet komt.
de router zorgt dus voor de lan ip's in de range 10.0.0.X
extern ben je natuurlijk te zien met je 80.x.x.x adres

maar zoals gezegd, je moet dus poorten mappen:
Het Grote Poortmappingsverhaal

welke poorten vnc gebruikt is gewoon via google te vinden.

wat de handleiding betreft, zoek de juiste handleiding op via internet.
werkt het wachtwoord niet, dan zul je de router moeten resetten, en de boel opnieuw in moeten stellen.
hoe je dat doet, staat ook allemaal in de handleiding.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 09-09-2003 20:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit is de router... http://www2.zonnet.nl/shop/product_info.php?products_id=25

owja, dat met die java applet, hoe doe je dat? ik kon er nix over vinden in de FAQ van VNC

Verwijderd

Topicstarter
sjuk schreef op 09 September 2003 @ 19:39:
[...]

duh, en een online manual zelfs in het nerderlands is ook niet binnen een paar seconden te vinden ofzo? |:(

http://www.e-tech.nu/support/netwerk_files/downloads.htm
probleem opgelost: link was niet naar de "router downloads" maar netwerk downloads.
hier staat ie wel tussen.

thx

Verwijderd

Topicstarter
hij werkt nog steeds niet (nog steeds connection refused)

dit heb ik nu bij "virtual server" op mn router ingevuld:

ID Public Port Private Port Port Type Host IP Address
1 5800 5800 UDP 10.0.0.14
2 5800 5800 TCP 10.0.0.14

(wat is t verschil tussen udp en tcp?)

ik had net 5800,5900 en 5500 als tcp, en 5800 als udp, en toen gaf ie 1x aan dat ie geen socket open had ofzow... maar hij deed t nog steeds niet

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 21:01 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 20:59:
(wat is t verschil tussen udp en tcp?)
zonder er verder op in te gaan, je hebt voor vnc tcp nodig, wat het verschil is zoek je maar op als je het wilt weten ;)

ik had net 5800,5900 en 5500 als tcp, en 5800 als udp, en toen gaf ie 1x aan dat ie geen socket open had ofzow... maar hij deed t nog steeds niet[/quote]
5800 wordt gebruikt voor de webinterface, je moet dus voor screen 0 poort 5900 forwarden.

Verwijderd

Topicstarter
goed, heb ik nu gedaan, en hij geeft nu aan:
"unable to connect to host. er is geprobeerd een socketbewerking uit te voeren op een onbereikbare host. (10065)"

ik probeer trouwes wel op mezelf in te loggen, dus dat zal het probleem wel zijn...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 21:21:
goed, heb ik nu gedaan, en hij geeft nu aan:
"unable to connect to host. er is geprobeerd een socketbewerking uit te voeren op een onbereikbare host. (10065)"

ik probeer trouwes wel op mezelf in te loggen, dus dat zal het probleem wel zijn...
portforwardings werken niet van binnenuit ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~Erkens/pics/portmap.gif

en inloggen op jezelf kan idd niet

[ Voor 16% gewijzigd door Erkens op 09-09-2003 21:29 . Reden: plaatje added ]

Verwijderd

Topicstarter
hulde! gaaf plaatje...
je hebt getekend wat er bij mij gebeurt?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 21:29:
hulde! gaaf plaatje...
je hebt getekend wat er bij mij gebeurt?
plaatje had ik nog liggen (van een ander topic waarvoor ik die gemaakt had) :+

als je die poortnummers anders denkt in dat plaatje is dat idd jouw situatie

Verwijderd

Topicstarter
onee, ik zie t al... plaatje is geleend.

wat nou als mn huisgenoot (die ook op deze router is aangesloten) nou ook vnc wil gebruiken ? hij zal dan een andere poort moeten gebruiken en forwarden... maar als dat niet kan, wat doe je dan?
en hoe doet de router het met http info, (allemaal zelfde poort, toch gescheiden van mn huisgenoot!)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 21:32:
onee, ik zie t al... plaatje is geleend.

wat nou als mn huisgenoot (die ook op deze router is aangesloten) nou ook vnc wil gebruiken ? hij zal dan een andere poort moeten gebruiken en forwarden... maar als dat niet kan, wat doe je dan?
en hoe doet de router het met http info, (allemaal zelfde poort, toch gescheiden van mn huisgenoot!)
in vnc kan je instellen welke poort je wilt gebruiken, zo kan je voor de ene pc 5900 gebruiken en voor een ander 5901, kwestie van elke pc een ander poortnummer geven, en de juiste portforwardings maken :)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:47
poort 5800 is puur voor de java client. Je moet ook 5900 mappen *(waar de echte vnc connectie overgaat) anders gaat het niet werken

CISSP! Drop your encryption keys!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

laurens0619 schreef op 10 September 2003 @ 08:25:
poort 5800 is puur voor de java client. Je moet ook 5900 mappen *(waar de echte vnc connectie overgaat) anders gaat het niet werken
lees jij de draad wel :?

Verwijderd

Topicstarter
iets over die java client: waar kan ik die vandaan halen/waar zit die in vnc 4.0 (beta)

owja: waar zit in versie 4 de resize functie? ik word er ziek van te moeten scrollen

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 08:59:
iets over die java client: waar kan ik die vandaan halen/waar zit die in vnc 4.0 (beta)

owja: waar zit in versie 4 de resize functie? ik word er ziek van te moeten scrollen
welke versie van vnc gebruik je? want naar mijn weten zit die java client er gewoon standaard bij. Evenals die resize functie hoewel die wel erg brak is. Beter is het om even je resolutie aan te passen.

• laurens0619
Erkens schreef op 10 September 2003 @ 08:44:
[...]

lees jij de draad wel :?
ja. jij ook?

TS gaf namelijk aan dat hij met 5800 aan het mappen was en er ook wel bij had gepobeert om 5900 te mappen dus wou ik even duidelijk maken dat het juist om 5900 gaat.

Als die open staat moet het gewoon werken

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

laurens0619 schreef op 10 September 2003 @ 09:50:
[...]

ja. jij ook?

TS gaf namelijk aan dat hij met 5800 aan het mappen was en er ook wel bij had gepobeert om 5900 te mappen dus wou ik even duidelijk maken dat het juist om 5900 gaat.

Als die open staat moet het gewoon werken
Erkens schreef op 09 September 2003 @ 21:07:
5800 wordt gebruikt voor de webinterface, je moet dus voor screen 0 poort 5900 forwarden.
;)

• laurens0619
jep en het enige wat ik deed was jouw bevestigen :)

Pagina: 1