Toon posts:

SpeedTouch510 en Wlan kaarten niet werkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een ADSL pakket van KPN met daarbij een wireless router met ingebouwde modem (SpeedTouch 510). Hierbij heb ik een PCMCIA kaart gekregen. Nu hebben we naast mijn laptop ook nog 3 andere pc's en daarvoor heb ik standaard Wlan kaarten opgehaald van 11 Mbits. Nu werkt het PCMCIA kaartje op mijn laptop perfect maar werken de Wlan kaarten nog niet. Ik kan echt met geen mogelijkheid een verbinding krijgen met de router. Voor zover ik weet staan de instellingen en alles precies hetzelfde als de PCMCIA kaart op de laptop.

Is het mogelijk dat je bij de Speedtouch router apparte Wlan kaarten moet hebben?

Alvast bedankt

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee, je moet (zoals in de handleiding staat geschreven), na het invullen van de SSID van de modem in de instellingen van de wireless kaart het signaalsterkte hoog (of iig ok) zien staan (daar meld je hier helemaal niets van, wat erg handig is).
Alleen om dan ook nog daadwerkelijk contact met de modem te krijgen moet je weer op die rooie knop drukken om de adressen van die kaartjes aan te melden in de router (dat trouwens een st570 is).
En dan werkt het meestal meteen, soms moet je het programma'tje setupST.exe draaien en kiezen voor "change the lan settings".

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
IT ==> NT :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik krijg nog geen eens een signaalsterkte, zover was ik nog niet eens

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

en wat heb je dan wel gedaan, had je m'n post ook gelezen en gezien wat je moet doen (zoals ssid invullen enzo)? Zo kan ik je dus echt niet helpen en kan je misschien beter een helpdesk bellen :o. No offense verder maar als je geen info geeft, kan ik niets.

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 09-09-2003 19:43 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik gedaan heb is de SSID ingevuld en het kanaal staat op 6, hij geeft wel steeds aan dat er een draadloze verbinding beschikbaar is daar kan ik dan op klikken en verbinding maken en dan gebeurd er vervolgens weer niks

Verwijderd

SSID = hoofdletter gevoelig, probeer eens via instellingen de snelheid van die WLAN kaartjes op 11mbit te zetten (dus niet auto).
welke WLAN kaartjes heb je eigenlijk?

soms wil het helpen om de Wireless Zero Configuration service in XP te disablen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 20:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 20:04:
Wat ik gedaan heb is de SSID ingevuld en het kanaal staat op 6, hij geeft wel steeds aan dat er een draadloze verbinding beschikbaar is daar kan ik dan op klikken en verbinding maken en dan gebeurd er vervolgens weer niks
Wat er, naast de hoofdlettergevoeligheid, ook nog aan de hand kan zijn, is dat de registratie van de machines via de rode knop niet goed gaat.

Log in dat geval met je notebook via een web-browser in op je router (http://<ip-adres van de router>) en klik in de linkerzijde bij "Other Systems" op "Wireless"en klik daar op registratie. Dan gaat de router (ook) kijken naar (nog) onbekende MAC-adressen, en zal hij deze, mits voorzien van de juiste SSID, registreren. Vergeet niet om daarna op "Save All" te klikken, anders kun je het later nog eens doen.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 21:50:
[...]

Wat er, naast de hoofdlettergevoeligheid, ook nog aan de hand kan zijn, is dat de registratie van de machines via de rode knop niet goed gaat.

Log in dat geval met je notebook via een web-browser in op je router (http://<ip-adres van de router>) en klik in de linkerzijde bij "Other Systems" op "Wireless"en klik daar op registratie. Dan gaat de router (ook) kijken naar (nog) onbekende MAC-adressen, en zal hij deze, mits voorzien van de juiste SSID, registreren. Vergeet niet om daarna op "Save All" te klikken, anders kun je het later nog eens doen.....
Klopt dit had ik bij een kennis ook, met die rode knop kreeg ik 1 client niet "gekoppeld", daarna via bovenstaande manier geprobeerd, en draaien maar.
(verliest nu nog af en toe z'n netwerk, maar da's een ander probleem)
Pagina: 1