Toon posts:

draadloos netwerk tussen 2 gebouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Woon al een tijdje in een bijgebouw van mijn huisbaas en ben nu op zoek naar kabelinternet. Mijn huisbaas heeft zijn tv-kabel gewoon naar ons doorgetrokken, dus de modem bij ons zelf plaatsen is geen optie. Het plan is dus om de modem bij mijn huisbaas te installeren (die daar geen problemen mee heeft) en een wireless verbinding te maken. De vraag is hoe krijg ik dit voor elkaar tegen een redelijke prijs?

De gebouwen staan ongeveer 30 a 40 meter van elkaar af, daar tussen staan een paar bomen en wat struiken. Hoe pakken we dit aan? Kan ik gewoon een wireless router (of access point?) bij een raam van mijn huisbaas aan onze kant zetten of hebben we een echte antenne nodig? Maakt het merk nog iets uit? Kunnen we gewoon allemaal (we zijn met z'n vieren) een wireless netwerkkaart in onze pc stoppen of moeten we aan onze kant ook nog iets bedenken? Als je nog meer info wilt, laat maar horen.

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Beveilig hem dan goed, en je hebt een Wi-Fi straalantenne nodig. Dan moet het lukken.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Uit ervaring weet ik dat 10 meter al een probleem kan zijn... met standaard spullen... Dus ik denk idd dat je een flinke (versterkte-) antenne moet hebben... suc6

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor antenne (schotel, richtstraal)? En kan ik in ons huis dan wel gewoon wireless netwerkkaarten gebruiken of moet ik hier dan weer een antenne die het signaal opvangt... Iemand die mij een kostenplaatje voor kan zetten en een merk kan aanbevelen?

Verwijderd

interessant, want dit wil ik ook weten. alleen moet ik dus 150meter overbruggen.

Zijn er nog andere typen antennes die NIET opvallen. parabolische antennes vallen heel erg op en dat wil ik niet!

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:31

GreyGhost

Het is een spook

Is het niet makkelijker/goedkoper om gewoon 40 meter utp te trekken vanaf de modem naar een router bij jullie, dezelfde route van de TV kabel? (UTP CAT5 max is 100m)

(wel minder stoer natuurlijk ) :P

[ Voor 11% gewijzigd door GreyGhost op 10-09-2003 00:33 ]

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

Ja misschien kan je beste met UTP kabel werken... Is het goedkoopste denk ik totaal gezien...

kijk op http://www.routershop.nl/ voor een draadloozuh verbinding voor gebouwen.. is 399 euro (zonder BTW) Het is dus een dure onderneming !!! je kan tot 2 KM overbruggen

inhoud van dit pakket:

2 X Linksys WAP11
2 X Pacific Wireless 15 dBi
2 X 7 meter H2000 low loss Coax + koppelstukken
Montage beugels voor paal of mast
Muurbeugels
Vulcaniserende tape

Bij een stage bedrijf van mij is dit goed gelukt tussen 4 flats

grtz

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 10:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat ik mijn huisbaas kan overhalen om de kabels weer boven de grond te halen. :) Maar voor alle duidelijkheid ik heb dus 2 antennes nodig? Dit wordt een dure grap...

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25
Waarom is het modem bij jouw plaatsen geen optie?
Als je huisbaas het kabelzooite een beetje voor elkaar heeft(retourbandgeschikte versterker enzo) dan heb je aan een filter/splitter(niet eens nodig eik, met een multitap kom je al een heel eind) al genoeg om je radio+tv+modem aan te sluiten.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

gewoon UTP doen.. Das de beste keuze!!!!!

• Jorn
  • Laatst online: 13:25
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 12:52:
gewoon UTP doen.. Das de beste keuze!!!!!
Wat een goede onderbouwing heb jij in je post's zitten zeg! _/-\o_

Lees ook de faq's eens m.b.t. onderbouwing/offtopic reacties!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Wat een goede onderbouwing heb jij in je post's zitten zeg!

Lees ook de faq's eens m.b.t. onderbouwing/offtopic reacties!
Ohwja, oke.. Ik bedoel ook eigenlijk: Das het goedkoopste!

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 06:56
Bomen zijn vaak funest voor je verbinding, het is belangrijk echt zicht op de andere lokatie te hebben.

Verder raad ik aan om de accesspoints zo dicht mogelijk bij de antenne zelf te plaatsen, zo krijg je het minste verlies in de coax naar de antenne.

toevoeging:
Om de kosten te drukken, kan je natuurlijk het internet delen met nog meer personen (bijvoorbeeld de rest van de buurt welke jij misschien bereikt via jouw antenne).

[ Voor 29% gewijzigd door zakalwe op 10-09-2003 15:54 ]

• Mickman
  • Laatst online: 29-03 18:11
Geloof dat m'n neef 's nachts is bezig geweest om een UTP kabel (80-90 meter) onder de stoeptegels te leggen. Is ook een optie en niet zo duur. :D

En waarschijnlijk als je het aan de omgeving doorgeeft, zullen ze er waarschijnlijk niet eens problemen mee hebben. (wel gewaagd opzich)

Verwijderd

Topicstarter
UTP is idd misschien de beste oplossing, maar zou dit ( http://www.routershop.nl/nl/dept_28.html ) geen oplossing zijn? Ik weet niet wat mijn huisbaas met de stroomkabels heeft gedaan, maar misschien dat hij die ook heeft doorgetrokken.
Pagina: 1