2 netwerkkaarten, hoe snelste verbinding?

Pagina: 1
Acties:

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb momenteel een aardig netwerkprobleem opgebouwd, namelijk de keuze over diverse netwerken.

De situatie is als volgt: Beide computers staan op een LAN aangesloten en kunnen zo elkaar en de rest van de wereld zien. Dit is echter een 10 Mbps netwerkje van niets. Beide PCs hebben ook een firewirekaart en zouden theoretisch op 400 Mbps kunnen communiceren; aangezien ik vaak en graag enorme datablokken overpomp, zou ik dus het verkeer via de snelle Fire-Wire willen sturen.

Hoe maak ik WinXP duidelijk dat in geval van gelijke geschiktheid deze de snelste verbinding moet kiezen.
Momenteel hebben BTW beide PC's een automatisch IP-nummer voor het grote netwerk en een individueel netwerk-IP voor de firewirekaart. Via het intypen van het IP kom ik dus ook op de andere PC.
Indien ik dus die grote data-stroom aanzet, kiest deze (per ongeluk) het 10 Mbps netwerk. Indien ik echter de netwerkkaart softwarematig uitzet en dan de stroom dataverkeer aanmaak, dan gaat het idd allemaal via de firewire (waarna ik dus weer de 10 Mbps kan aanzetten en verderGoT).

Niet echt praktisch en straks, als ik ook de beschikking heb over WLAN (3 onafhankelijke netwerken) zou ik graag steeds de netwerkverbinding naar mijn wens willen kiezen......
kan ik dat makkelijk doen?

[edit] Ideaal zou zijn als ik mappen kan delen over de verschillende netwerkkaarten: 1 hele HD openzetten zou alleen praktisch zijn om via de andere PC toegankelijk te maken ipv dat het hele netwerk kan meegenieten. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Delerium op 09-09-2003 19:24 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

static route adden.
zodat je een verbinding naar die andere pc altijd via die ene interface doet

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je via \\IPA\share een share benaderd, gaat het dan wel goed?