Showroom PowerBook vs. iBook uit de doos.

Pagina: 1
Acties:

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 12:27
Ik had zowat besloten om een 12" apple iBook te gaan kopen.

Voor de 900mhz G3 versie met combodrive en Airport kaart ben ik dan ongeveer 1500 a 1600 euro kwijt.

Nou liep ik laatst in Leiden bij de Dixons naar binnen en daar zag ik een 12" Powerbook liggen. Dit betrof een 867mhz G4 met combodrive. Deze kostte 1498 euro. Met een Airport extreme kaart (die daar in de aanbieding is) kost hij ongeveer 1555 euro.

Die Powerbook is natuurlijk een stuk interessanter, maar het betreft hier wel een showroom model. Hij is dus al geinstalleerd en stond toen ik in de winkel was ook aan.

Mijn vraag is nu: Waarvoor zouden jullie kiezen? De "showroom-PowerBook" of de nieuwe iBook.

Graag ook een beetje beargumenteren. Zelf denk ik dat ik liever de iBook koop, omdat ik in het verleden nogal eens problemen heb ondervonden met showroom spul.

[ Voor 3% gewijzigd door -Mous- op 09-09-2003 19:11 ]

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
de showroom-powerbook of course

Het enige verschil is dat hij al geinstalled is en al gedraaid heeft , ikzelf heb een Compaq Presario laptop uit de showroom en heb daardoor extra korting gekregen , het heeft geen impact gehad op de garantie of accessoires en het is er niet aan te zien dat ie in de showroom heeft gestaan . En als er wat mis mee is RMA je em gewoon

• -Mous-
Desolation Angel schreef op 09 September 2003 @ 18:41:
de showroom-powerbook of course

Het enige verschil is dat hij al geinstalled is en al gedraaid heeft , ikzelf heb een Compaq Presario laptop uit de showroom en heb daardoor extra korting gekregen , het heeft geen impact gehad op de garantie of accessoires en het is er niet aan te zien dat ie in de showroom heeft gestaan . En als er wat mis mee is RMA je em gewoon
Dus je denkt niet dat het draaien in de showroom nadelig is voor de houdbaarheid van de hardware (denk met name aan de harddisK)? Ik ben persoonlijk namelijk bang dat de harddisk bijvoorbeeld na een tijdje (NA de garantieperiode) er misschien de brui aan geeft. Het lijkt er namelijk op dat dat ding de hele dag aan staat in die showroom.

Verwijderd

De powerbook en dan even doorsparen voor Applecare, dat kun je aanschaffen tot 1 jaar na dato. Hiermee verleng je je garantie tot drie jaar.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 13:25
-Mous- schreef op 09 September 2003 @ 18:48:
[...]

Dus je denkt niet dat het draaien in de showroom nadelig is voor de houdbaarheid van de hardware (denk met name aan de harddisK)? Ik ben persoonlijk namelijk bang dat de harddisk bijvoorbeeld na een tijdje (NA de garantieperiode) er misschien de brui aan geeft. Het lijkt er namelijk op dat dat ding de hele dag aan staat in die showroom.
Of een pc/laptop nou thuis staat of daar (waar niemand eraan komt, geen kinderen ermee spelen of klappen krijgt van verplaatsingen) maakt volgens mij weinig uit...

tenzij hij er al 3 jaar 24/7 aanstaat... maar dat lijkt me niet ;)

• -Mous-
Icey schreef op 09 September 2003 @ 19:01:
[...]

Of een pc/laptop nou thuis staat of daar (waar niemand eraan komt, geen kinderen ermee spelen of klappen krijgt van verplaatsingen) maakt volgens mij weinig uit...

tenzij hij er al 3 jaar 24/7 aanstaat... maar dat lijkt me niet ;)
Hmmm... erg lang zal hij er inderdaad niet staan denk ik...

Ik ga denk het volgende doen: Eerst bij de Dixons langs en kijken of er geen zichtbare beschadigingen of iets dergelijks op zitten. Zo niet: PowerBook, zo wel: Verder zoeken / sparen voor een andere PowerBook.

Uiteindelijk vind ik het namelijk zonde om een iBook te kopen als er beter verkrijgbaar is voor niet veel meer geld. Maar hij moet natuurlijk wel zo goed als nieuw zijn.

Toch twijfel ik nog wel een beetje over showroom spul, de laaste 3 keer dat ik dat kocht (audio apparatuur) bleek er van alles mee mis te zijn na een maandje goed gewerkt te hebben. Het stond uiteindelijk meer bij de winkel dan bij mij :(.

[ Voor 14% gewijzigd door -Mous- op 09-09-2003 19:08 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 13:25
-Mous- schreef op 09 September 2003 @ 19:06:
[...]

Hmmm... erg lang zal hij er inderdaad niet staan denk ik...

Ik ga denk het volgende doen: Eerst bij de Dixons langs en kijken of er geen zichtbare beschadigingen of iets dergelijks op zitten. Zo niet: PowerBook, zo wel: Verder zoeken / sparen voor een andere PowerBook.

Uiteindelijk vind ik het namelijk zonde om een iBook te kopen als er beter verkrijgbaar is voor niet veel meer geld. Maar hij moet natuurlijk wel zo goed als nieuw zijn.

Toch twijfel ik nog wel een beetje over showroom spul, de laaste 3 keer dat ik dat kocht (audio apparatuur) bleek er van alles mee mis te zijn na een maandje goed gewerkt te hebben. Het stond uiteindelijk meer bij de winkel dan bij mij :(.
alleseerst mag jij natuurlijk best eerst kijken voordat je iets koopt, ff kijken of er niks rammels, en laat desnoods het een en ander zwart op wit zetten ;)

• -Mous-
Icey schreef op 09 September 2003 @ 19:11:
[...]

alleseerst mag jij natuurlijk best eerst kijken voordat je iets koopt, ff kijken of er niks rammels, en laat desnoods het een en ander zwart op wit zetten ;)
Hmm, dat zwart op wit laten zetten zal ik zeker meenemen! Bedankt allemaal voor jullie reacties, ben alweer wat wijzer geworden :9.

Verwijderd

16 september is er trouwens weer een Keynote, verwacht wordt (roddelcircuit) dat de powerbook 15 inch een update krijgt, misschien ook de rest van de lijn.
Ik zou dat even afwachten.
edit: en even die pobo reserveren, weet niet of ie er nog lang staat voor die prijs

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 19:41 ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45
Apple heeft een goede naam met garanties (en mijn ervaringen zijn ook prima, als systeembeheerder van oa 100 iMacs en wat iBooks en Powerbooks). Als je die Powerbook 12" niet koopt, zeg het ff ;)

No production networks were harmed during this posting

• -Mous-
Die Powerbook ga ik zekers reserveren :D, ben niet helemaal achterlijk. Na er over nagedacht te hebben en wat meer gelezen te hebben ben ik er trouwens zeker van dat het een PoBo wordt, ook al moet ik ff wachten en een nieuwe kopen.

Een 15" valt trouwens buiten mijn budget. Dat ligt nu op zo'n 1600 a 1700 euro max.

Er zullen trouwens bij meer Dixons filialen relatief goedkope mac's liggen, aangezien ze uit het assortiment gaan (wat ik eigenlijk wel jammer vind :()

[ Voor 63% gewijzigd door -Mous- op 09-09-2003 23:08 ]

Pagina: 1