Toon posts:

[win xp] IIS stopt met unexpected error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wilde vandaag weer eens met visual studio aan de gang, bleek bij het opstarten van VS, dat hij mijn webserver (zelfde machine) niet kon bereiken.
Ik dus IIS console openen, bleek dat de web server met een error icoon uitstond.
Mijn eerste reactie was om hem even opnieuw op te starten. Dit bleek niet te lukken. Ik kreeg een popup met: unexpected error 0x8ffe2740 occured.

smtp draaide wel gewoon.
Volgende stap was om het event log te bekijken daarin stond een melding van WS3VC: event 115, category : none
The service could not bind instance 1. The data is the error code.

hierin stond ook een redirect naar microsoft, echter de site had geen aanvullende info omtrent dit event.

Ik heb tenslotte iis verwijdert en weer geinstalleerd, ook dit verhielp het probleem niet.....

op eventid.net stond dit:
This event can be caused by invalid information in the Internet Information Server (IIS) metabase for SecureBindings. The key is LM\W3SVC\1\SecureBindings.

Iemand een idee? Ikke ben nml uitgeluld ;)

Weet iemand hoe ik die metabase in kan? Valt hier uberhaupt iets aan aan te passen?

Hulp is van harte welkom......

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
draai je met een firewall op die pc? zonealarm bijvoorbeeld?

doe eens een telnet naar poort 80

telnet localhost 80

wat zie je dan :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
draai geen firewall op deze pc, heb ergens een router staan die aan nat doet, maar die heeft in dit geval er niets mee te maken.
hmm, telnet doet helemaal niets: telnet localhost 80
geeft een zwart command prompt scherm... en stopt niet.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je je IIS configuratie kwijt mag zijn (eg: tis een echte development server), kan je IIS deinstalleren, vervolgens %Systemroot%\System32\inetsrv\ even renamen naar een andere directory, en opnieuw installeren. Je krijgt dan een nieuwe metabase.

Verwijderd

Topicstarter
ow ok...
daarna gewoon weer ff applicaties definieren et voila?

dan is dit voor mijn een reele optie! Thx

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 18:27:
draai geen firewall op deze pc, heb ergens een router staan die aan nat doet, maar die heeft in dit geval er niets mee te maken.
hmm, telnet doet helemaal niets: telnet localhost 80
geeft een zwart command prompt scherm... en stopt niet.
geef 2 keer enter. wat zie je dan?
Als je je IIS configuratie kwijt mag zijn (eg: tis een echte development server), kan je IIS deinstalleren, vervolgens %Systemroot%\System32\inetsrv\ even renamen naar een andere directory, en opnieuw installeren. Je krijgt dan een nieuwe metabase.
tja de simpele manier. op support.microsoft.com staat ook hoe je de metabase kan restoren...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm, net iis gedeinstalleerd, alleen nu wil die inetserv map niet hernoemd worden, krijg de melding dat de map in use is....

is toch echt niet in use......

Heb de dll bestanden uit deze map, die er nog stonden na de remove actie, verplaatst naar een andere map, dat kon wel, pc gereboot, en map wil nog steeds niet hernoemd worden....

/edit

Bij die telnet sessie heb ik meerdere keren op enter staan te rammen, hielp niet echt :)

/edit/edit
Ik zie dat windows steeds vier dll terug plaatst, waarschijnlijki is dit de reden dat de map niet verwijdert wil worden,,,,

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 19:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, nou heb de hele avond lopen klooien, krijg die inetserv map niet hernoemd.

Verder een poging ondernomen na een nieuwe install van IIS om de metabase te herstellen, echter in de documentatie van de MS site, kwam ik alleen oplossingen tegen op basis van een backup rollback, ik heb echter geen backup :(

Iemand die nog een goede tip heeft?

Herinstalleren van windows is echt een laatste optie, dit zou namenlijk heel veel werk kosten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

je metabase.bin hernoemen / verwijderen nadat je iis verwijderd hebt, lukt dat wel ?

Verwijderd

Topicstarter
heb inmiddels de metabase hernoemt naar metabase.old, iis opnieuw geinstalleerd, blijf dezelfde error houden als in de eerste posting.

Ga nu maar slapen, ben er ff klaar mee.

Hij loopt nu ook te piepen bij het openen van het iss snapshot, dat nntp is missing, gevolgd door een clsid nr en nog wat niet leesbare code.

dit wijt ik aan het feit dat ik niet de hele boel heb geinstalleerd.

Niet echt spannend dus...

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels van alles geprobeert, maar geen gewenst resultaat... Sta nu op het punt mijn pc toch maar te formateren..... :( Maar mocht iemand nog een goede suggestie hebben dan wacht ik daar nog even mee.....
Pagina: 1