Toon posts:

Microsoft help desk hoe the fok?

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het is nie een probleem maar eerder een vraag naar iets heel vaags.

ik heb officieele winxp cd met key enzo maar had vaak uigeleend etc etc dus me key was geblocked al voor 6 maanden ofzo.
Dus ik bel gister van de helpdesk leg uit dat me key niet meer werkt, men zegt bel terug en geef het nummer door dat bij de activering staat als xp installeerd.
Naja best ik winxp installen zelfde avond, geef de key in booem opeens windows activated oftewel key werkte wel opeens.

Heb me naam niet vermeld heb geen nummer gemeld soort registratie van windows ofzo alleen het probleem uitgelegd.

en ik weet cker dat me xp niet meer wertke omdat ik wel 20 keer heb installed in 6 maanden tijd en altijd crack eroverheen knalde.

Oftewel, nummer achterhaald , provider gegevens verkregen , mijn internet provider achterhaald , ergens blijkbaar log bestanden van me ip met gegevens van mijn windows en persoongevens??????

Winxp toch spyware standard?

of zie ik wat soms over het hoofd? maar weet cker dat geen naam of een of andere informatie heb doorgeven alleen het probleem verteld......

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 18:15 ]

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:16
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 18:13:
ik heb officieele winxp cd met key enzo maar had vaak uigeleend etc etc
Dat volg ik niet helemaal :?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
winxp heeft geen spyware included. iedereen met een firewall kan dat zien, dus dat doen ze niet.
maar als jij hem wil activeren verstuurd ie wel het een en ander (maar niet je phone nummer)
en provider opbellen heb ik nog nooit van gehoord (voor zo'n probleem iig)

[ Voor 5% gewijzigd door BasieP op 09-09-2003 18:18 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Er zitten standaard 2 spyware dingen in xp bij het installeren.
En nee, als je geen nummerherkenning aan hebt staan kunnen ze je telefoon nr. niet zien.
Dat verhaaltje van je ip.
Hoe weten hun je ip of je provider als je geen verbinding met hun website maakt :?

Maargoed, dat heeft er dus geen ene moer mee te maken.
Is het al bij je op gekomen dat het gewoon een fout kan zijn waardoor je niet kon activeren ?

Je hebt volgens mij een beetje teveel X-Files oid gekeken :P

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 18:27 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 18:25:
Er zitten standaard 2 spyware dingen in xp bij het installeren.
Welke?

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:01

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ken er maar één, namelijk Alexa spyware... heeft volgens mij iets met IE te maken.

Systeem specs

Verwijderd

Alexa (internet explorer)
Windows (Mediaplayer) waarom het windows heet weet ik ook niet 8)

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 23:16

w0w

En nee, als je geen nummerherkenning aan hebt staan kunnen ze je telefoon nr. niet zien.
Is het al bij je op gekomen dat het gewoon een fout kan zijn waardoor je niet kon activeren ?
Dat je als je nummerherkenning uit hebt staat, dat ze dan je nummer niet kunnen zien ben ik met je oneens (112 :P )
Ik denk verder ook dat het gewoon een fout was, want ook als je geen internetverbinding hebt kun je gewoon winxp installeren? de cd kan niet zien op hoeveel pc's jij het hebt geinstalleerd, en net zo min kan jouw computer (tenzij hij op het internet zit)

Verwijderd

yojordi schreef op 09 September 2003 @ 18:29:
[...]

Dat je als je nummerherkenning uit hebt staat, dat ze dan je nummer niet kunnen zien ben ik met je oneens (112 :P )
Ik denk verder ook dat het gewoon een fout was, want ook als je geen internetverbinding hebt kun je gewoon winxp installeren? de cd kan niet zien op hoeveel pc's jij het hebt geinstalleerd, en net zo min kan jouw computer (tenzij hij op het internet zit)
Microsoft en 112 liggen ook niet zo heel ver uit elkaar he ;)
Ene is een software bedrijf andere is een alarmcentrale van de overheid.

Verwijderd

Topicstarter
Lol , jullie begrijpen het nie helemaal (of ik nie ;/ )

voor de gene boven , hoez aan me ip komen , telefoon nr kan je altijd achterhalen met of zonder nummer herkenning alleen de consument kan dit niet betekend niet dat het nie mogelijk is. kpn ziet je nr ook gewoon in het nederlands netwerk of je wilt of nie.
Mijn telefoon nr staat ingeschreven bij een provider die is gekoppelt aan een naam mijn naam is koppelt aan een ip adres van mijn internet provider met alle logs erbij , mijn ip staat blijkbaar gekoppelt met persoonsgegeven en gegevens van mijn windows versie's en meer bij microsoft of ergens.

anders noway dat ze mijn key kunnen activeren terwlijk nog niet eens weten welke key ik heb en mijn naam (persoongegevens)

dus mensen lees het ff goed en denk eerst over na heheh
Weet het klinkt vaag enzo , zal blijkbaar ook wel te verklaren zijn maar ik heb eigenlijk geen andere verklaring op ;/

ojaaa qoute Maargoed, dat heeft er dus geen ene moer mee te maken.

Lol grapje cker fout in wat? verkeerde key intikken hehe leg eens uit.
Weet wel hoe de activatie key werkt en weet ook als in groot op beeld krijg je licensies zijn op ofzo betekend en dat dit niet zonder reden maar opeens veranderd + heb xp zovaak installed in die 6 maanden dat me key niet meer werkte dus nee heb geen fout gemaakt met de activering

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 18:42 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 18:29:
Alexa (internet explorer)
Windows (Mediaplayer) waarom het windows heet weet ik ook niet 8)
Wat doet Windows mediaplayer dan qua spyware?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 18:35:
Lol , jullie begrijpen het nie helemaal

voor de gene boven , hoez aan me ip komen , telefoon nr kan je altijd achterhalen met of zonder nummer herkenning alleen de consument kan dit niet betekend niet dat het nie mogelijk is. kpn ziet je nr ook gewoon in het nederlands netwerk of je wilt of nie.
Mijn telefoon nr staat ingeschreven bij een provider die is gekoppelt aan een naam mijn naam is koppelt aan een ip adres van mijn internet provider met alle logs erbij , mijn ip staat blijkbaar gekoppelt met persoonsgegeven en gegevens van mijn windows versie's en meer bij microsoft of ergens.

anders noway dat ze mijn key kunnen activeren terwlijk nog niet eens weten welke key ik heb.

dus mensen lees het ff goed en denk eerst over na heheh
Weet het klinkt vaag enzo , zal blijkbaar ook wel te verklaren zijn maar ik heb eigenlijk geen andere verklaring op ;/
Jezus man.. doe rustig aan met de koffie :)

Dus zo denk jij dat het gaat:

Jij belt naar microsoft, de man achter de telefoon gaat de kpn bellen om je nummer te achterhalen.
Als ze je nummer dan hebben (wat ze dus niet krijgen) gaan ze contact opnemen met je isp.
Deze gaan even de administratie doorzoeken om je ip e.d. te achterhalen a.d.h.v je telefoon nummer.
Vervolgens geven zij je ip aan microsoft (die echt niets beters te doen heeft) en die gaan vrolijk zoeken in hun logs wanneer jij je windows geactiveerd hebt.
Als hun je licentie nummer gevonden hebben geven ze dit vrij.
Aangezien geen van de bedrijven iets beters te doen hebben gaat dit vrij snel.
Jij kunt 's avonds gewoon je windows activeren.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Als je key te vaak word gebruikt voor verschillende machines dan blocked Microsoft die specifieke key, na meestal een paar maand (6 kan heel erg goed) dan word de status van die key weer gereset. Zo simpel is het, geen spyware of vaag gekonkel met je ip achterhalen.

Canon Digital Ixus V3

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03-2025
Bel ze dan ff weer op en vraag hoe ze je key hebben geactiveerd?

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, tja dat weet ik nie meneer nog een andere vraag was de respons

Verwijderd

elevator schreef op 09 september 2003 @ 18:37:
[...]

Wat doet Windows mediaplayer dan qua spyware?
Geen idee, weet allen dat ad-aware hem eruit pikt als data miner

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Nogmaals mijn verhaal....

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 18:41:
[...]

Jezus man.. doe rustig aan met de koffie :)

Dus zo denk jij dat het gaat:

Jij belt naar microsoft, de man achter de telefoon gaat de kpn bellen om je nummer te achterhalen.
Als ze je nummer dan hebben (wat ze dus niet krijgen) gaan ze contact opnemen met je isp.
Deze gaan even de administratie doorzoeken om je ip e.d. te achterhalen a.d.h.v je telefoon nummer.
Vervolgens geven zij je ip aan microsoft (die echt niets beters te doen heeft) en die gaan vrolijk zoeken in hun logs wanneer jij je windows geactiveerd hebt.
Als hun je licentie nummer gevonden hebben geven ze dit vrij.
Aangezien geen van de bedrijven iets beters te doen hebben gaat dit vrij snel.
Jij kunt 's avonds gewoon je windows activeren.
Misschien de had admin wel nix te doen, misschien deed wel iets wat nie mocht doen maar lbijkbaar wel de mogelijkheden voor waren ;/

Wel vergezocht idd, maar toch precies 30 min naar telefoontje doet me key het weer, op ze minst is het erg vaag

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 18:47:
[...]

Mensen had admin wel nix te doen, misschien deed wel iets wat nie mocht doen maar lbijkbaar wel de mogelijkheden voor waren ;/

Wel vergezocht idd, maar toch precies 30 min naar telefoontje doet me key het weer, op ze minst is het erg vaag
Jup en binnen 30 min hebben hun met 3 instanties/bedrijven contact opgenomen om dit even voor je te regelen.
Best wel service eigenlijk he ;)

Verwijderd

T-O-E-V-A-L

Simpel.

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Canon Digital Ixus V3

• SchizoDuckie
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 18:47:
[...]

Mensen had admin wel nix te doen, misschien deed wel iets wat nie mocht doen maar lbijkbaar wel de mogelijkheden voor waren ;/

Misschien heeft de vriendelijk helpdeskmedewerker (die uiteraard de rechten heeft om wereldwijd keys te her-activeren) wel ff alle accounts ter wereld ge-reactiveerd zodat jij weer verder kon 8)7 :O

* SchizoDuckie nomineert hierbij ts voor een N00b of the month award :P

[ Voor 9% gewijzigd door SchizoDuckie op 09-09-2003 18:54 ]

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom jij erbij dat je key gereset word btw de exacta tijd is vanaf 2002 december is de key geblocked rare periode voor een reset
Maar idd als je key gereset word wat ik nog nooit heb meegemaakt of van gehoord of ergens gelezen heb..

maar als het waar is wat je zegt en niet uit duim zuigt omdat je dat denkt, of vermoeden van hebt, kan dat het geval zijn

Maar toch vaag precies 30 min naar mijn telefoontje 8)7

(idd onderwerp gaat nergens over maar toch een vraagstuk :9 )

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 18:47:
[...]

Had je het 30 minuten voor je telefoontje ook geprobeerd? Of was het eigenlijk al weer wat dagen/weken geleden dat je het probeerde?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 18:25:

Je hebt volgens mij een beetje teveel X-Files oid gekeken :P
I rest my case :)
Maar ik moet toegeven, het is wel heel creatief verzonnen :)

Verwijderd

Topicstarter
Cpt.Morgan schreef op 09 September 2003 @ 18:52:
[...]

Had je het 30 minuten voor je telefoontje ook geprobeerd? Of was het eigenlijk al weer wat dagen/weken geleden dat je het probeerde?
20 min voor het telefoontje ja omdat de crack soms winlogon verneukt waardoor niet meer kan opstarten daarom de reden om te bellen

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Het zit namelijk zo. Ik bel op en vertel, goh ik heb mijn pc een paar keer in de week geupgrade (steeds nieuwe hardware toevoegen) en na 4 keer mijn windows op telkens een net iets anders systeem te hebben geactiveerd lukt het nou niet meer. Ik vroeg of hij niet gereset kon worden. En toen het antwoord, nee dat kan niet, maar na een paar maand gebeurt dat automatisch. Dit was dus wat ik hoorde van Microsoft. Trouwens als jij je CD hebt uitgeleend dan kan je er donder op zeggen dat die ook gekopieerd is, samen met je key, dus het kan best zijn dat iemand anders hem al veel vaker weer heeft geactiveerd.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 18:56:
[...]

20 min voor het telefoontje ja omdat de crack soms winlogon verneukt waardoor niet meer kan opstarten daarom de reden om te bellen
MMKay, jij draait dus eerst een crack en gaat dan activeren bij microsoft ?
Even voor de duidelijkheid, bij het opstarten maakt windows geen verbinding met microsoft.
Dit doet hij alleen bij het activeren via het daarvoor bestemde programma.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
GEEF ME NOU GELIJK DAT MICROSOFT LIJERS ZIJN!!!! }) 8)7 O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 19:40 ]

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 19:50
Ow, je wilt gelijk krijgen?

Prime..

Je hebt gelijk.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
doe es ff normaal zeg :/

Een complottheorie is altijd leuk, maar zolang jij geen keiharde bewijzen hebt blijft 't speculeren, en dat kun je beter in de Huiskamer doen. Aangezien de topicstarter niet in de HK kan gaat dit topic dicht.

Ik mag niets verklappen van de CIA...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SH007 schreef op 09 September 2003 @ 19:41:
Ik mag niets verklappen van de CIA...
Afbeeldingslocatie: http://www.ugcs.caltech.edu/~villains/graphics/cancerman.jpg
O-)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.