Toon posts:

Infrarood poortje als tv afstandbediening

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze vraag zal wel erg [blondmode]blond[/blondmode] zijn, maar is het mogelijk om met het infrarood poortje van bv je laptop de tv te bedienen? Het lijkt me wel mogelijk, het is immers alletwee infrarood (toch?), alleen heb ik nog nooit ergens een proggie ofzo gezien waarmee je die dingen ken doen.... :?

Verwijderd

Ja dat kan
Net als bv zelf een "universeel" "infrarood" poortje maken wat dan werkt met veel moederbordjes.
Gewoon de standaard msd drivers gebruiken.
Er staat bv zo iets beschreven op de sony site om hun spullen te bedienen.
Er zijn tx/rx infrarood moduletjes te koop (siemens) voor +/- 12 gld waar je dan alleen nog maar een paar weerstandjes aan hoeft te hangen om deze met "" een moederbord te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm het kan dus toch:) maar ik snap alleen ff iets niet, in de laptop zit hij dus standaard, kan ik niet gewoon met een al eerder gemaakt proggie afstandbediening spele ? :P

Verwijderd

Die progjes zullen er ook zeker voor tv zijn.
En dan denk ik aan iets ,wat dan net zo werkt als een universeel afstandbedieninkje.
Waar je een code moet ingeven voor het merk/type tv/video wat je er mee wil bedienen.
Mocht je een furbi hebben, dan kan je dat ding bedienen zo als staat beschreven op de bekende furbihack site.....

Verwijderd

Topicstarter
heb je enig idee waar ik zoiets moet zoeken? winfiles en tucows hebben niets in die richting...

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 23:13

zaadstra

Überprutser

Yo ik heb wel eens gelezen dat de IR zooi van een laptob en de IR stuff van tv en video zooi op verschillende frequenties zitten.

Ik vond dat ook wel geinig om wat te kutten met me laptob maar IRDA schijnt toch wat andere IR onderdelen te gebruiken.

Wat je wel zou kunnen doen is een simpel-oplossing bouwen via de seriele poort, deze knakker vertelt er meer over en heeft ook een zooi links en softeware...
http://home.jtan.com/~jim/winlirc/
Pagina: 1