[Photoshop] exact croppen?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 12:09
Ik probeer uit grote fotos nog wel eens wallpapers te maken. Ik wil dan een gedeelte van 1280x1024 selecteren en opslaan. Alleen hoe kan je exact opgeven hoe groot de selectie is?

Nu doe ik het meestal met de hand croppen (rectangular Marquee Tool) en dan net zo lang doorgaan tot ik op 1280x1024 zit maar dat is bijna niet te doen. Dat moet eenvoudiger kunnen, maar hoe? Het makkelijkste zou zijn als ik kan opgeven dat ik een selectei van 1280x1024 wens en dat ik die dan zelf op de foto kan plaatsen.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

* Thijsmans maakt altijd een new image van X bij Y, paintbucketen, ctrl-a ctrl-c, switch naar je oude image, ctrl-v DEL :)

werkt prima :P

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Ik weet natuurlijk niet welke Photoshop je gebruikt maar als ik de Select tool activeer (hotkey: M) dan krijg ik bovenin dit leuke schermpje erbij:

Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.nl/mc/ps.jpg

Dat lijkt me precies wat je zoekt :)

Verwijderd

selecteren met een fixed size van 1024 x 768
dat kan hoor :)

edit:
MrRudi was eerder

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 18:07 ]

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Hier is de croptool voor uitgevonden (vierkantje met streepje door of ook wel letter c). Bovenin in photopshop kun je formaat en resolutie aangeven

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 17:05
In PS7 kun je voor de crop tool toch een width height en resolutie aangeven in de contecxbar (bovenin, onder de menubar).

Maar je kunt toch ook je rectangular marquee in diezelfde contextbar op style is fixed size zetten en dan 1280x1024 invullen :?

Of is dat allemaal te eenvoudig >:)

edit:

Te laat.......
We zijn blijkbaar weer allemaal met hetzelfde bezig :z

[ Voor 15% gewijzigd door beetle71 op 09-09-2003 18:10 ]

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 19:40
Ik doe het altijd met de Crop Tool samenmet het info tabblad, want daar kan je hoogte en breedte zien.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

het leek me ook al dat dit eenvoudig mogelijk zou zijn :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.