Netwerkbronnen delen op FTP server.

Pagina: 1
Acties:

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 19:17
Momenteel gebruik ik bulletproof FTP server. Graag wil ik de clients van deze server ook toegang geven tot de gedeelde netwerkbronnen op het huis-netwerk waar deze Pc is op aangesloten.

Een directory toevoegen zoals bijvoorbeeld "\\compunaam\dirnaam" werkt niet. Ook een textbestandje met de diverse links bied geen resultaat. Heeft iemand een idee of dit uberhaupt mogleijk is of mogelijk is bij een andere FTP server?

Netwerk is gewoon standaard windows netwerk. De server (met bulletproof) draait op windows XP.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
IorGie schreef op 09 September 2003 @ 17:54:
Momenteel gebruik ik bulletproof FTP server. Graag wil ik de clients van deze server ook toegang geven tot de gedeelde netwerkbronnen op het huis-netwerk waar deze Pc is op aangesloten.

Een directory toevoegen zoals bijvoorbeeld "\\compunaam\dirnaam" werkt niet. Ook een textbestandje met de diverse links bied geen resultaat. Heeft iemand een idee of dit uberhaupt mogleijk is of mogelijk is bij een andere FTP server?

Netwerk is gewoon standaard windows netwerk. De server (met bulletproof) draait op windows XP.
En na het toekennen van een driveletter aan de shares werkt het ook niet?

• Sosabowski
dan wel, maar we hebben het hier over 15 PC op het netwerk met ieder 5 tot 10 directory's. Dus ik hoop dat het iets makkelijker kan. Het eigelijk e probleem is dat BulletProof netwerkanamen ("\\COMPUTER1") niet als directory's ziet.

edit:
Ook \\COMPU\DIR werkt helaas niet. Bulletproof ziet deze verwijzing niet als een geldige directory.

[ Voor 24% gewijzigd door Sosabowski op 09-09-2003 19:26 . Reden: @olaf ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Olaf van der Spek
  • Niet online
IorGie schreef op 09 September 2003 @ 18:01:
dan wel, maar we hebben het hier over 15 PC op het netwerk met ieder 5 tot 10 directory's. Dus ik hoop dat het iets makkelijker kan. Het eigelijk e probleem is dat BulletProof netwerkanamen ("\\COMPUTER1") niet als directory's ziet.
Maar \\computer is ook geen directory(naam), maar een share(naam). Werkt het wel als je \\share\dir toevoegd of kan dat ook niet?

• Sosabowski
Voor iedereen die dit ook wil proberen:
met blackmoon is het mogelijk als je bij services de service aanmeld als een gebruiker op deze pc.
Olaf bedankt voor de hulp!

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Hmm, ik gebruik ook Bulletproof FTP (v2.15) en bij mij werkt dit gewoon prima!

Als je een nieuwe directory "add" dan krijg ik een pop-up waar ik een locatie kan kiezen; daar staat ook gewoon "My networkneighbourhood" bij en zo blader je dan over je netwerk naar die map. Uiteindelijk zie ik dan \\Computernaam\sharenaam in het lijstje met gedeelde bronnen staan.

Verder heeft IorGie idd ook een punt. Als je (met externe software) BPFTP laat starten als service dan wordt ie 'namens het systeem gestart' en dan moet 'het systeem' dus ook toegang hebben tot de netwerkshare. Als je dus 'veilig' wil testen zal je de FTP server handmatig moeten starten, dan zullen de shares ook normaal werken (of je moet de systeem user toevoegen a la IorGie :))

Wees consequent, maar niet altijd

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 10:50

Luke!

#Treinbaas
Allereerst: dit topic is omhooggeschopt. Ik denk dat dat in dit geval wel kan, anders hoor ik het graag.

In BPFTP heb ik alle netwerkshares toegevoegd, dus \\pc-naam\drive-letter. Dit werkt goed. Alleen op het moment dat een client inlogt, komt deze uit op de share die bovenaan staat, in dit geval is dat de C-schijf van deze pc.

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat het dan niet mogelijk is om naar de andere shares te gaan. Je kunt in BPFTP Server namelijk geen 'hogere' map toevoegen dan die netwerkshares. De hele netwerkomgeving in één keer toevoegen gaat voor zover ik weet dus niet. Omdat er dus geen hogere map is toegevoegd kun je vanuit die C-schijf op deze pc niet naar een hoger niveau waar alle schijven zichtbaar zijn.

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Lucske schreef op 08 februari 2004 @ 15:40:
[...]

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat het dan niet mogelijk is om naar de andere shares te gaan. Je kunt in BPFTP Server namelijk geen 'hogere' map toevoegen dan die netwerkshares. De hele netwerkomgeving in één keer toevoegen gaat voor zover ik weet dus niet. Omdat er dus geen hogere map is toegevoegd kun je vanuit die C-schijf op deze pc niet naar een hoger niveau waar alle schijven zichtbaar zijn.

Weet iemand hoe dit op te lossen is?
Wat jij moet gaan gebruiken is Virtual Directories. Je maakt dan gewoon zelf een text filetje met wat jij wil dat de clients zien als ze connecten. Je zet daarin dus een naam voor een map in (die de clients gaan zien) en daarachter zet je de (netwerk)locatie die daarbij hoort. Voor je clients maakt dit geen verschil; ze loggen in en zien de mappen staan zoals jij ze genoemd hebt, maar voor jou als beheerder is dit erg handig.

Ga dus in BPFTP naar de Group (of user) waarvoor dit moet gelden en ga dan "Links & Messages", en stel vervolgens dit in:
- "Links to add to directories"
- "Treat as Virtual Directories (mounted into home directory)
- "Add Links from this file"

Vervolgens specificeer je een file en zorg je dat de inhoud van deze DirList-file deze opmaak heeft (mijn eigen list als voorbeeld):
(C) System | c:\
(D) Data | d:\
(E) Users | e:\
(F) BackUp | f:\
(G) Downloads | g:\
(I) CD-RW | i:\
Mijn Documenten | e:\Users\Michiel\Mijn documenten
Uploads | d:\Upload\Ook
WWW | c:\phpdev\www
Server | \\sv01\system
Server Backup | \\sv01\backup
Werkt als een zonnetje!! Ik laat m'n clients dus gewoon naar een lege Home Dir connecten en dan zien ze dus alleen datgene wat ik in de DirList heb gespecificeerd. Als je dus nu naar de nertwerk locaties gaat en je drukt op "up" kom je weer keurig in de root van je DirList file uit.
Denk erom dat de clients nog steeds de juiste rechten moeten hebben om toegang tot de verschillende mappen te krijgen, dat blijft ongewijzigd!

Wees consequent, maar niet altijd

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 10:50

Luke!

#Treinbaas
Dat werkt, dank je!
Pagina: 1