Ik begin vanaf het begin. Mijn floppy drive wou dus niet meer opslaan. Dit was al een aantal maanden zo,maar toen had ik het niet nodig. Nu me school weer begonnen is dus weer wel. Steeds gaf ie berichten als unexpted error. Dus ik dacht misschien is ie niet goed geinstalleerd ofzo (dom). Dus ik heb het in apparaatbeheer uninstalled met de gedachten dat als ik naar plug en play apparaten zou laten zoeken hij hem zelf zou vinden. Maar dat is dus niet zo. Wie kan mij helpen met het installeren van me floppy drive en hem werkend maken?
Zit hij goed aangesloten?
werkt het ding wel in een dosomgeving? (zo nee, dan kan hij wel eens dood zijn).
enne, in de bios zorgen dat hij niet op write protect staat.
werkt het ding wel in een dosomgeving? (zo nee, dan kan hij wel eens dood zijn).
enne, in de bios zorgen dat hij niet op write protect staat.
[ Voor 23% gewijzigd door TERW_DAN op 09-09-2003 17:48 ]
Verwijderd
Het kan zijn dat ie gewoon kapot is.
Als ie het verder wel doet weet ik wel zeker.
Koop een andere voor €10,- a €15,-
Als ie het verder wel doet weet ik wel zeker.
Koop een andere voor €10,- a €15,-
en staat hij in de bios niet write protected?Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 18:19:
Hij zegt steeds dat me floppys write protected zijn terwijl ze dat niet zijn.
Verwijderd
Geeft ie meestal aan als de floppydrive echt kapot is. Het kan dus ook hardwarematig zijn. Zeg niet dat het in dit geval zo is maar je moet het niet alleen bij de software/drivers zoeken. Hang er anders een andere fdd aan mocht je die hebben. Dan ben er snel uit of het hardeware of software is.Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 18:19:
Verwijderd
Ik heb dit ook meegemaakt. FF de IDE kabel, of hoe heet die bij een Disk Drive omdraaien. Bij de meesten kun je die er op de twee manieren opzetten.
Daarna werkt ie denk ik weer.
Daarna werkt ie denk ik weer.
Verwijderd
@925013: Als je de fdd kabel verkeerd-om aansluit mol je de fdd-controller !
( spreek uit ervaring, je doet 'm verkeerd > comp boot met lampje op fdd altijd aan en poef! fdd-controller kaput ! )
Als je de IDE kabel verkeerd om doet, boot (meestal) de comp niet.
Opa vertelt
Oja, vroeger bij Compaqs knipte (?) ze de pin 1 draad door zodat kantoorusers niets naar fdd konden schrijven of booten van de flop, 1 van die 2.
( spreek uit ervaring, je doet 'm verkeerd > comp boot met lampje op fdd altijd aan en poef! fdd-controller kaput ! )
Als je de IDE kabel verkeerd om doet, boot (meestal) de comp niet.
Opa vertelt
Oja, vroeger bij Compaqs knipte (?) ze de pin 1 draad door zodat kantoorusers niets naar fdd konden schrijven of booten van de flop, 1 van die 2.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 18:36 ]
Verwijderd
Dan functioneert schakelaartje aan de stift die door gaatje in floppie moet vallen om te detecteren dat ie write-protected is, niet meer.Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 18:19:
Als je lekker wilt prutsen>schakelaartje slopen en contacten schoon poetsen.
Verwijderd
http://www.hardwarebook.n...storage/internaldisk.htmlVerwijderd schreef op 09 september 2003 @ 18:33:
Zal wel pin 24 of pin 28 geweest zijn (pin1 = Ground)....
@ TS: maak die kop/loopwerk eens schoon en test in Dos of hij dan ook problemen geeft.
Heb zelf ook al heel wat fdd's naar de grijze bak gebracht, dingen waren gewoon op. Ik weet niet hoe oud die van jou is, probeer hem idd eens schoon te maken.
Test het een keer met een andere floppydrive, misschien dat je (ooit) eens je kabel verkeerdom aangesloten (had). Kan fataal (geweest) zijn.
Wat een (haakjes) zeg
Test het een keer met een andere floppydrive, misschien dat je (ooit) eens je kabel verkeerdom aangesloten (had). Kan fataal (geweest) zijn.
Wat een (haakjes) zeg
offtopic:
euss; the CME Mod who never sleeps
euss; the CME Mod who never sleeps
And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.
Pagina: 1