Toon posts:

pc boot niet meer na 1 uur gewerkt te hebben

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goede topictitel vind ik hiervoor erg lastig, dus mijn excuses als het niet goed is.

Het probleem: ik heb voor mijn vader en mijzelf 2 Athlon 2400's gekocht, en deze geinstalleerd. Bij mijn pc bleek al dat het moederbord (ecs k7s5a) deze niet herkende, daarvoor heb ik hem geflashed, en alles werkt nu prima.
Bij mijn vader ging dit echter niet goed, hij had een oudere versie van de k7s5a (zo'n beetje de eerste) en de flash mislukte. Nu heb ik een nieuwe k7s5a pro besteld en geinstalleerd, en dat leek goed te gaan; beeld was er weer en cpu werd gelijk herkend. Windows(2k) begon nieuwe drivers te installeren voor usb en dergelijke.
Echter na 3e of 4e keer herstarten vanwege drivers hangt hij tijdens het booten. k zet hem uit en weer aan... niks.. zwart scherm.
Ik heb van alles geprobeerd, en niets werkt, maar belangrijker vind ik nog hoe dit nou komt. Is de CPU brak of het moederbord? of is er iets anders aan de hand?

(Ik ga nog kijken of ik de oude ga opsturen naar iemand van got die flashhardware heeft, maar dat terzijde)

De hardware:

-ECS K7S5A pro
-AMD Athlon XP 2400+
-Spire whisperrock 4
-256 mb no-name sdram, werkte in oude bord prima en heeft in nieuwe ook gewerkt.
-250 watt A-Open PSU
-Radeon 7000
-IBM 40 GB
-Enermax variabele casefans (schijnt ook uit te kunnen maken)

Wat ik heb geprobeerd:

-bios resetten (duh)
-oude cpu terug
-alles lostrekken, zelfs geheugen eruit.
-battery eruit gehaald.
-de casefans loshalen heeft ook niet geholpen...

hopelijk is het duidelijk, en weet iemand wat er aan de hand is.

edit: het nare is dat ik ook geen piepjes hoor, dat betekent volgens mij dat het mboard dus echt dood is.. ik snap alleen nog niet hoe dat kan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 17:37 ]