[Outlook XP]Waarom vreet het zoveel geheugen.

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sys: axp 2000, 512 (1024) MB ddr 333, 20gig c: schijf met 10 gig vrij @ 7200 rpm, winxp prof sp1, outlook xp + alle updates.

probleem:
outlook xp eet geheugen, en niet zo'n beetje ook. soms wel 300MB. dan wordt mijn pc gruwelijk traag. dus heb ik er 512MB bij gezet, maar dat is natuurlijk het probleem omzeilen. 1 gig geheugen voor wat ik doe zou niet nodig hoeven zijn. (paar word en i.e. vensters open, wat services, en dus outlook. geen rare dingen ofzo.) Ik ben wel een vrij intensief outlook gebruiker. (faxen staan er in, paar mailtjes, afspraken etc.)

het probleem treedt niet altijd op, maar pas als outlook een tijd open staat.

Soms heb ik wel een gig geheugengebruik. waarvan dan 250-300 MB outlook, en nog wat dingen tot ik op de 500 MB max kom ofzo als ik alle taken optel. Ik mis dus ook nog een 500MB die in het zwarte gat zitten ofzo.

wat ik al gedaan heb:
- 'Word als e-mail editor gebruiken' uitgezet. (scheelt al een hele berg)
- 'unload dll's direct from memory' aangezet met een tweakproggie.
- met wel 3 tweakproggies een avond aan het stoeien geweest.

Met die gig draait het tot nu toe soepel, maar ik heb er een beetje principiële bezwaren tegen dat zoiets nodig is voor een tikbak, en bovendien vind de baas het een beter idee als ik een format doe maar daar heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Heb je Outlook al een keer opnieuw geïnstalleerd?

Hier gebruikt outlook maar een kleine 19MB, en dan nog eens 13MB als ik word als emaileditor gebruik.

edit:

owja, .pst is hier 1411MB :X

[ Voor 15% gewijzigd door Xander op 09-09-2003 17:30 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoe groot is de PST (als je via POP3 werkt)? Met een pst van 250 MB kost OL2k me hier maar 16MB geheugen.

Misschien iets als een virusscanner of andere plugin die zoveel geheugen vreet?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb alleen problemen bij het opstarten van Outlook xp, dan blijft ie soms seconde of 5 hangen. Heb 2 PST's van resp. 690mb en 480mb , maar heb wel 1024mb geheugen.

ach, je leert er mee leven denk ik....

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb een pst van 100mb totaal ofzo.

plugins: avg anti virus professional + rvs com pro.