Toon posts:

[knoppix]een paar problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst knoppix op mn hd gezet. Maar nu zit ik met een paar probs.

Ten eerste:
Ik krijg mn netwerk niet werkend, ik heb 2 netwerkkaarten eth1 voor internet en eth0 voor mn netwerk. Nu had de niet-geinstaleerder-knoppix in de K-Menu een map genaamd Knoppix, daarin kon je ergens je netwerkkaarten instellen. Nu is dat verdwenen. Dus i heb geen idee hoe ik mn netwerkkaart moet instellen. In het 'configuratiescherm' heb ik het wel ingesteld, maar k heb geen ping, nix. ook niet naar mezelf. Dus ping 192.168.0.1 geeft een fout.

Tn tweede:
Ik wil graag mn bestanden op mn D: dus hdc1 kunnen bereiken. Eerst toen het nog van cd draaide kon ik er gewoon bij met /mnt/hdc1/ nu is bestaat dat wel, maar zie ik nix. Alsof er nix op de hd staat. Terwijl het FAT32 is, dus in feite bereikbaar zou moeten zijn. Hetzelfde geldt voor hda1 (c: )

Alvast bedankt
Dr HenDre

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waarom Knoppix op je HD? Installeer dan gewoon Debian met KDE, dan ben je van het gezeur af, en heb je praktisch dezelfde functionaliteit. Knoppix is niet echt voor je HD bedoeld, zoals je ongetwijfeld al wist.... :)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:43
Tweeke schreef op 09 September 2003 @ 17:33:
Waarom Knoppix op je HD? Installeer dan gewoon Debian met KDE, dan ben je van het gezeur af, en heb je praktisch dezelfde functionaliteit. Knoppix is niet echt voor je HD bedoeld, zoals je ongetwijfeld al wist.... :)
Jawel, Knoppix op HD kan goed, en er is ook beschreven hoe je het moet doen.

Dit heeft ook niet echt iets met het probleem te maken, in Debian zul je de netwerkkaarten ook moeten configgen en de harddisks mounten.

Kortom, replies als 'gebruik dan een andere distro' zijn meestal vrijwel nooit een oplossing. En je bent dan ook niet 'van het gezeur af', want in Debian doe je ook alles zelf (in principe).

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Voor de netwerkkaarten zul je in /etc/network/interfaces moeten wezen denk ik (aangezien Knoppix op Debian is gebaseerd).. Hoe dat allemaal werkt e.d. kun je in man interfaces kunnen vinden.

Voor het mounten moet je in /etc/fstab staan, de uitleg hoe dat moet kun je in man mount vinden.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bekijk ook eens het Knoppix kookboek
Hier vind je o.a. info over het mounten van schijven onder Knoppix, suc6!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Met
code:
1
netcardconfig
krijg je het bekende venster

Verwijderd

Topicstarter
@fleppuhstein dat is wat ik zocht, thnx
@rest ik zal in de mans kijken, maar k d8 dat de hds al gemount waren omdat ze al in /mnt stonden

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn netwerkkaart ingesteld, en ik heb de man pages voor mount bekeken. Maar volgens linux ondersteunt de kernel het niet hij fat of fat32 niet. Kan ik ergens een nieuwe kernel downloaden ofzo? Het rare is dat dezelfde kernel fat wel ondersteunde toen knoppix van cd draaide. Toen kon ik bij mn fat32 schrijf, en zelfs bij mn ntfs schijf. En nu ondesteunt de kernel het blijkbaar niet..... :?

Verwijderd

Woeps, was al gezegd :+

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 03:23 ]

Pagina: 1