[win2k server] service in terminal services client

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:19
Ik draai op mijn win2k server nu Bulletproof 2.21 met eindelijk ondersteuning voor services. Alleen als ik nu inlog met terminal services client dan zie ik bulletproof niet in mijjn systray staan.

Ik dacht altijd dat services gerund werden als je met terminal services kijkt.

BPFTP service geïnstalleerd + gestart

[edit]O ja en winvnc draait ook als service. Maar die is pas te gebruiken als ik 1 keer op het systeem ben ingelogd en daarna alleen de pc vergrendel

[ Voor 20% gewijzigd door Zym0tiC op 09-09-2003 17:16 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Iets kan als service draaien maar toch niet terminal-services aware zijn (maw, geen systray icon of GUI vertonen onder een TS sessie.).

doe je niet veel aan, behalve zeuren bij de makers of ze het ook TS-aware willen maken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zym0tiC
hum ok, dan moet ik dat maar voor lief nemen en als ik dan wat moet veranderen dat met vnc doen.

vind ik het alleen vreemd dat ik voor het inloggen op de server niet met vnc kan verbinden. vnc staat als service geinstalleerd dus dat zou het toch zonder problemen moeten doen

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Zym0tiC schreef op 09 September 2003 @ 18:07:
hum ok, dan moet ik dat maar voor lief nemen en als ik dan wat moet veranderen dat met vnc doen.

vind ik het alleen vreemd dat ik voor het inloggen op de server niet met vnc kan verbinden. vnc staat als service geinstalleerd dus dat zou het toch zonder problemen moeten doen
dan draait ie simpelweg niet als service

staat ie in 'administrative tools>services' wel in het lijstje :? zo nee, dan is ie niet als service geinstaleerd

A wise man's life is based around fuck you

• Zym0tiC
jip hij staat in het lijstje.

automatisch starten en de service is gestart. Ik heb ff de service opnieuw gestart kijken hopen dat het bij de volgende reboot helpt.

ik heb net ook ff tightvnc gedownload eens kijken of het daar wel goed bij gaat

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wel even opletten dat VNC de eerste keer bij het opstarten als Service in je console sessie voorzien moet worden van een wachtwoord.
Pas daarna heb je het gewenste gedrag.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zym0tiC
BackSlash32 schreef op 09 September 2003 @ 18:23:
Wel even opletten dat VNC de eerste keer bij het opstarten als Service in je console sessie voorzien moet worden van een wachtwoord.
Pas daarna heb je het gewenste gedrag.
ok dan ga ik dat eens proberen, dus gewoon dat .bat bestandje ff aanpassen met een wachtwoord.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan ook WinVNC lokaal installeren, goed instellen, vervolgens de registry key "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ORL" exporteren, via TS die key importeren en je VNC service herstarten. Er zijn nog talloze andere manieren om die registry key erin te krijgen, maar aangezien je TS access lijkt te hebben is dit het gemakkelijkst.

• Zym0tiC
ok thnx het is gelukt om die key te importen en dan in te loggen :)

maar als je het via de command prompt wil doen hoe dan?

volgens winvnc.exe /? moet ik winvnc.exe -settings maar dan verder verteld hij niet welke setting of dat er misschien nog een parameter na komt.

• elevator
  • Niet online

elevator

Er zijn een boel tooltjes om via de commandline de registry te manipuleren. [google=registry commandline]

• Zym0tiC
elevator schreef op 09 September 2003 @ 18:53:
Er zijn een boel tooltjes om via de commandline de registry te manipuleren. [google=registry commandline]
Ja maar het probleem is dat het wachtwoord in hexadecimale waardes wordt opgeslagen. En om nu iedere keer uit mijn hoofd dat uit te gaan rekenen. Als vnc een parameter hiervoor heeft (bijv: -wachtwoord secret) dan zou dat nog handiger zijn

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik volg je niet helemaal. Zo vaak zal je toch niet een ander password willen gebruiken voor VNC ?

• Zym0tiC
elevator schreef op 09 september 2003 @ 19:11:
Ik volg je niet helemaal. Zo vaak zal je toch niet een ander password willen gebruiken voor VNC ?
nee dat niet maar het is makkelijker als het eens moet omdat via een commando te doen dan via een regkey exporteren en weer ergens anders inporteren.

Ik vroeg het me alleen af of het kon na de reactie van BlackSlash32

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:06

SED

Waarom Terminal services En WinVNC??

Ben je op zoek naar nog meer beveiligingsgaten ;)

[ Voor 44% gewijzigd door SED op 09-09-2003 19:28 ]

Copyright and left by SED...

• Zym0tiC
SED schreef op 09 September 2003 @ 19:27:
Waarom Terminal services En WinVNC??

Ben je op zoek naar nog meer beveiligingsgaten ;)
nee hoor, ik gebruikte altijd al winvnc voor het beheren van andere pc's. Maar na het installeren van Windows 2000 server wou ik ook eens experimenteren met Terminal services. Kijken naar de voor en nadelen van ieder programma.

Pagina: 1