Toon posts:

Welke rear speakers samen met Bose?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DTS receiver van Philips met een DVD speler van Philips en een SACD speler van Sony (QS). Als front speakers heb ik Bose Acoustimass 5 (compromis met mijn vriendin, die de overige luidsprekers te groot en lelijk vindt). Als center speaker een Tannoy en nu zoek ik dus rear speakers.

Wat te doen:

- Alles weg doen en dan een nieuw 5.1 setje kopen? (zo ja welke dan?)
- 2 nieuwe rear speakers kopen?

In het tweede geval: zal dat niet het geluid erg negatief beinvloeden omdat het systeem dan uit 3 verschillende merken bestaat?

Ik had 2 satellietjes gezien van KEF, type HTS2001-2 maar die werden hier behoorlijk door het slijk gehaald, geldt dat ook voor de complete 5.1 set?

Alvast bedankt voor de reacties.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:51

JT

VETAK y0

NOFI, maar Bose is geen compromis, dat is gewoon doen wat je vriendin wilt :P Zie niet welke keuze slechter zou kunnen zijn :P Ja ok, Marquant enzo, maar das allemaal groter, maar dan kan je er ook op vooruit gaan :P Ik zou die Bose dingen lekker naar achteren verhuizen en ik zou van die Kef eitjes halen als je vriendin dat goed vind.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Als je het mij vraagt zou ik gaan voor jbl. Ik zelf zit met pioneer boxen,zijn zekers nt slecht maar jbl vind ik nl beter. Ik heb het geluid gehoord dat kwam uit de jbl boxen en ik was overtuigt. Config. van men maat is 5.1 met een passieve woofer. Ik heb een actieve woofer al vind ik dat het geluid geproduceerd door de passieve woofer van jbl warmer klinkt.

Verwijderd

Topicstarter
Had ik zelf ook aan gedacht, ben niet heel erg tevreden over de acoustimass, maar moet je dan de eitjes aansluiten op de subwoofer?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 16:51:
Ik had 2 satellietjes gezien van KEF, type HTS2001-2 maar die werden hier behoorlijk door het slijk gehaald, geldt dat ook voor de complete 5.1 set?
hier is waar ?

Uitgangspunt:

Zelfde (merk) speakers
Dus: tweede(hands) set bose ?

Anders complete set...
Welke: de duurste ;)

Ga gewoon iets met je vriendin uitzoeken, binnen een bepaalde prijsklasse en koop het (voor jou) bestse systeem !

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een set Bose erbij zou nemen zit ik met 2 subwoofers die tegen elkaar blèren.

Verwijderd

Als ik jouw was zou ik hier eens gaan kijken: http://international.jbl....erId=SCS&language=ENGLISH

Ik zou gaan voor een nieuwe 5.1 config maar wie ben ik om daar over te oordelen.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Als ik een set Bose erbij zou nemen zit ik met 2 subwoofers die tegen elkaar blèren.
Da's het nadeel van subwoofers. Je kan er natuurlijk ook altijd 1 ipv 2 aansluiten.

Is je vriendin de deur uit doen geen optie? :P

Misschien eerst eens bepalen wat het budget is?
Zeker bij een speciaalzaak is best wel wat aardigs te vinden wat ook nog leuk bij een vriendin past.
Ik had 2 satellietjes gezien van KEF, type HTS2001-2 maar die werden hier behoorlijk door het slijk gehaald
Net als bij een vriendin moet je daar niet altijd naar luisteren. :+
Sommige mensen kijken enkel naar het prijskaartje.

[ Voor 25% gewijzigd door -=bas=- op 09-09-2003 17:17 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Ik zou toch proberen om :achter dezelfde speakers als voor te gaan gebruiken
Dus Bose voor,Achter en Center of (Kef voor,Achter en Center).

Dan heb je volgensmij een veel egaler geluid van voor naar achter.

En 2 Subs is natuurlijk alleen maar mooi :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:08

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 16:51:

- Alles weg doen en dan een nieuw 5.1 setje kopen? (zo ja welke dan?)
- 2 nieuwe rear speakers kopen?
zowiezo altijd zelf kiezen en eerst in een winkel gaan luisteren voor je hier een "wat moet ik kopen" topic open.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.