ISA Geluidskaart + Win2k

Pagina: 1
Acties:

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Ik heb een Soundblaster AWE 64 (ISA) en ik heb de laatste tijd heel veel problemen met deze geluidskaart en win2k... De problemen begonnen vanaf het moment dat ik mijn celly 466 upgrade naar een PIII 800E....
Moest in de bios instellingen die ik altijd uit had staan aan zetten (bv delayed transaction, etc... al die isa compatibiliteits dingen) om de geluidskaart goed te kunnen gebruiken onder win2k... Anders werkte hij gewoon niet :(
De laatste tijd duiken er steeds meer problemen op met de geluidskaart, het systeem blijft soms hangen als ik muziek afspeel (ongeacht met welke speler), maar vooral de pci isdn kaart lijkt erg te worden beïnvloed door de problemen met de geluidskaart. Ik kans bv niet internetten als ik muziek afspeel (niet verbinden, maar bij verbinding ook geen data meer ontvangen).
Is de geluidskaart gewoon aan vervanging toe??? Oftewel is dit gewoon een geval van "zwaar" verouderde hardware waar win2k geen raad mee weet?

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Tjaaa zoiets had ik ook met mijn soundblaster 16 isa kaartje .. gewoon niet moeilijk doen , heb soundblaster live gehaald :) werkt perfect :) :)

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
ik heb een gravis ultra sound plug and play isa geluidskaart. doet helemaal niets onder win2k....:(
volgens een vriend van mij ondersteund win2k geen isa geluidskaarten...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• kross
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een awe32 (zo'n full length kaart, die nu onderhand al helemaal begint door te zakken aan het einde) in een p2-350 werken onder win2k. Geen centje pijn. Het is trouwens een abit mobo.

Verwijderd

Heb ook een ISA geluidskaart onder win2k, draait toppie hoor !

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Ik heb ook een AWE32 en een Asus Mobo met een Celly 366 onder Win2K ... :7

Geen centje pijn!! Tenzij ik BIGTIME ga downen ... dan hangt mijn hele bak af en toe ffies :?

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmmmmmmmm ik draai ook met een AWE64 ISA kaart, en heb geen enkele problemen.
Weet niet hoe het in de Bios staat, maar er is nixs aan veranderd na het installeren van W2k.

And The Only One

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:43
Op vrijdag 01 december 2000 19:08 schreef qrazi het volgende:
ik heb een gravis ultra sound plug and play isa geluidskaart. doet helemaal niets onder win2k....:(
volgens een vriend van mij ondersteund win2k geen isa geluidskaarten...
Niet waar, ik heb hier nog een ALS100 isa liggen (zeer oud). Werkt perfect. Ook heb ik een SB16PnP gehad, werkt ook perfect.

Verwijderd

Zou het wel moeten doen. Voordeel van Soundblaster is dat de drivers een soort reference zijn geworden. Heb je geen IRQ conflict ?

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
nope... geen conflicten... niks... maar het geluid werkt ook perfect hoor... alleen soms kapt ie er gewoon mee (vooral als ik op internet bezig ben...)

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Ik hoor net dat je je page-file over verschillende partities moet verdelen!

Hou je dan problemen, probeer dan het totale-pagefile eens groter te maken!

Is het dan NOG niet goed, dan moet je geheugen bijplaatsen ...

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Verwijderd

ehm, ik heb het zelfde probleem, alleen dan met whistler (build 2428)...
iemand?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:02
Lijkt mij wel logisch dat het niet werkt. ISA is 16-bit en windows 2000 32-bit uitsluitend dus ja....
Pagina: 1