Verwijderd

Topicstarter
Misschien beetje vage topicnaam die ik graag zal toelichten.

Ik ben de gelukkige bezitter van een Clié SL10, hij bevalt prima, ondanks de batterijen die toch wel eens in de zoveel tijd vervangen moeten worden.
Als deze PDA in mijn broekzak zit, komt het voor dat dit ding aangaat doordat bij een redelijk krappe broekzak het beschermklepje tegen de knoppen van agenda/adressen/to do/memo komt. Hierdoor wordt het ding geactiveerd en dat heb je dan niet echt door, na een tijdje schakelt ie zichzelf uiteraard weer uit, maar als je bijvoorbeeld fietst komt kan dat gedurende een half uur best wel wat stroom kosten.
Is er niet een hack of een instelling waarmee ik uit kan zetten dat de Clié aangaat als je op een van die knoppen indrukt? Dit kon namelijk wel voor het scrollweel en de back-knop, en ik gebruik toch alleen maar de gewone power knop.
Trouwens, het heeft geen zin om de automatische power-off tijd in te stellen op 30 seconden, dat is nl irritant, veel te kort, en het kost nog steeds stroom.

(Had overigens geen idee of hier al een topic over was, heb zelfs gezocht op: PDA gaat telkens aan 8) maar dan krijg je toch wel ander soort topics!)

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Wat je kunt doen als (dure) oplossing, dat is een bescherm hoesje kopen.
Niet van zachte materialen natuurlijk ;)

PB 3.2

Verwijderd

Topicstarter
nee, inderdaad :)
Maar is misschien wel goede oplossing. Vind t alleen stomme misser(tje) met de programmering van dat ding

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:13

Boss

+1 Overgewaardeerd

Het wordt een beetje standaard antwoord van mij, maar op www.palmgear.com zijn dat soort programma's te vinden. Die laten je Palm alleen aangaan als een toets kort wordt ingedrukt. Druk je langer dan 1 sec in dan gaat (en blijft) hij weer uit. Ze hebben namen als stayoff en batterysaver ofzo. En anders kan je nog even zoeken op het forum van www.palmclub.nl, daar komen dit soort vragen ook vaak langs.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
ik vind dit een heel fijn standaard antwoord :)

Merci beaucoup