Zijn de onscherpte-problemen van de Canon A70 serieus?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11-2017
Hoi,

Ik lees op kieskeurig.nl en fok.nl ervaringen van mensen die een A70 hebben gekocht en vinden dat de A60 scherpere foto's maakt dan de A70! Dit wordt ook bevestigd door 2 nederlandse websites die de A70 hebben getest. Op buitenlandse sites vind ik dit NERGENS terug in de revieuws. Ook fotozaken in nederland die ik heb gebeld weten van niets. Verdorie, ik wilde deze week een A70 gaan hale, maar begin nu erg te twijfelen of ik niet de A60 moet gaan halen. Kunnen mensen hier op GOT deze verhalen/ervaringen m.b.t. de A70 bevestigen?

Ik weet niet meer wat ik nu het beste kan doen. Ik wil voor mijn vakantie in Thailand over 3 weken een goede camera hebben en wil niet 400 euro uitgeven voor iets waarbij ik bij voorbaat al weet dat het blijkbaar onscherpe foto's produceert....

Thanx,
Grover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

klik
Er zijn problemen met deze cam, maar er zijn heel veel enthousiaste gebruikers, waaronder ik.
Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 2
Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 3
Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 4
Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 5
Het Canon A60/A70 ervaringen topic
Alleen de volgorde effe aanpassen ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Calitomnication op 09-09-2003 16:41 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik merk er zelf niets van, klik hier voor een voorbeeldfoto (ca. 800K).

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 09-09-2003 16:41 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:42

SmartDoDo

Woeptiedoe

Grover schreef op 09 September 2003 @ 16:34:
Hoi,

Dit wordt ook bevestigd door 2 nederlandse websites die de A70 hebben getest. Op buitenlandse sites vind ik dit NERGENS terug in de revieuws.
Daar heb ik 1 smilie voor :Z

De reden daarvoor is dat de tests van die bladen (in ieder geval van een van die sites/bladen) met verschillende testomstandigeheden is gebeurt. Als je ziet hoe de camera's getest zijn, dan blijkt dat er verschillende brandpuntsafstanden zijn gebruikt terwijl het onderwerp even ver stond. Hoe dan ook, wees heel kritisch t.o.v. tests en ga altijd na hoe en hoe zorgvuldig/goed er getest is. Ben je er van overtuigd dàt er goed is getest, dan kun je er wat mee. Met deze niet imo ;)

Eigenlijk zeg je het zelf al, er is weinig over bekend op een enkele test na. Ik garandeer je dat er een fout kàn zitten in de camera die je koopt. Ik garandeer je ook dat hij jarenlang perfecte foto's kàn maken :)
In principe zijn zowel de A60 als de A70 _o_ camera's

offtopic:
Overigens hoef je niet te groeten onder je bericht, iedere Gotter groet elkaar automatisch ;)

[ Voor 9% gewijzigd door SmartDoDo op 09-09-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grover
Hoi,

Thanx voor jullie snelle reactie's! Ik had inderdaad al de ervaringen -topics (deel 1 t/m 5) al gevonden, maar wist niet zeker of mijn vraag daar thuishoorde of niet. En duizende pagina's doorlezen was ook wel teveel van het goede... ;-)

Calitomnication zegt : ER ZIJN PROBLEMEN MET DEZE CAM.

Als ik sommige ervaringen lees dan is dit blijkbaar ook zo, dus die nederlandse website's die dit ook getest hebben, zullen dan toch ook een punt hebben SmartDoDo ? Ik ben het met je eens dat de A60 en A70 _/-\o_ camera's zijn : ik wil ook graag 1 van die 2 kopen! Alleen nu nog de keuze : welke?!! Ik had zoals ik zei al de keuze gemaakt voor de A70, maar ben heel erg aan het twijfelen gegaan nu ik die ervaringen lees over de onscherpte. Ik wil geen 400 euro uitgeven voor iets wat onscherp is. Wat ik niet begrijp is dat fotozaken waar ik geweest ben hier NIETS van weten en allemaal zeggen dat de A70 een perfect beeld geeft.... terwijl je toch andere ervaringen leest op de forums. En zoals BeQuietAndDrive zegt: de een merkt het wel en de ander heeft nergens last van. Hoe kan dat nu? Dan zou je haast zeggen dat het NIET aan de camera ligt?!

Damn.... ik denk dat ik de gok maar moet wagen en morgen de A70 moet halen. Kan ik altijd nog vragen of ik hem kan ruilen, mocht hij niet bevallen..... maar goed het blijft wel shit dit allemaal!

Iemand anders hier die een A70 bezit en me meer kan vertellen?

Grover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Grover schreef op 09 September 2003 @ 16:58:
Calitomnication zegt : ER ZIJN PROBLEMEN MET DEZE CAM.
* SmartDoDo zegt, dat klopt. Je zult geen enkel product tegenkomen waarvan ieder exemplaar foutloos werkt. Tel daarbij op dat er heel erg veel vraag is naar deze digicam's en de kans dat je tegen problemen aanloopt wordt een stuk groter. (Lees: meer camera's=meer verhalen over problemen)
Als ik sommige ervaringen lees dan is dit blijkbaar ook zo, dus die nederlandse website's die dit ook getest hebben, zullen dan toch ook een punt hebben SmartDoDo ?
Ze mogen van mij een punt hebben wanneer er ook correct getest wordt :) Lees SmartDoDo in "Nikon 3100 of toch een Canon A70" en SmartDoDo in "Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Dee" eens door, daar mopper ik over hetzelfde (inclusief onderbouwing) ;)
En zoals BeQuietAndDrive zegt: de een merkt het wel en de ander heeft nergens last van. Hoe kan dat nu? Dan zou je haast zeggen dat het NIET aan de camera ligt?!
Dit kan o.a. komen omdat de één een ongelooflijke pietlut is met foto's en de ander al snel vindt dat hij goede foto's maakt. Er zit altijd een persoonlijk aspect aan vast, wat jou opvalt hoeft een ander nog niet op te vallen.
Damn.... ik denk dat ik de gok maar moet wagen en morgen de A70 moet halen.
Ik zou zeggen, neem alleen een A70 wanneer je wel eens op A4 formaat wilt printen of je filmpjes van 30 seconden in 640x480 belangrijk vindt. Anders kun je net zo goed een A60 kopen :)

Om even een antwoord op jouw topictitel te geven, nee. Er zijn geen problemen met de Canon A70 wat betreft de scherpte. 5 Topics ervaringen heeft dat wel uitgewezen. Wel kun je een exemplarische fout tegenkomen, iets wat bij iedere cam kan voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit doet me heel erg denken aan de "auto focus" problemen van de 10D: de A70 (en de 10D) wordt vergeleken met z'n concurrenten meer verkocht en is zo populair dat er absoluut gezien meer meldingen zijn van problemen, terwijl je eigenlijk die cijfers relatief moet zien.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Grrrrrene schreef op 09 September 2003 @ 18:14:
... terwijl je eigenlijk die cijfers relatief moet zien.
In een van de A60/A70 ervaringentopics is dit ook ter sprake gekomen. Je zou moeten weten hoeveel camera's er verkocht zijn en hoeveel er met gebreken zitten om een serieuze uitspraak te kunnen doen. Tot die tijd blijft het een gevoelskwestie.
Ik blijf erbij, mensen met een negatieve ervaring hoor je sneller dan die met een positieve ervaring. :) Het feit dat wij er nu over praten houdt de vraag over de onscherpte enkel in stand imo.

Grover, als je serieus blijft twijfelen, ga dan eens kijken in de ervaringentopics naar foto's. Kijk zelf eens wat je er van vindt, zonodig druk je er een paar af om zelf op fotopapier te zien hoe het eruit komt te zien. Er zijn ook genoeg mensen aan wie je een voorbeeldfoto kunt vragen, zie o.a. het useroverzicht in die topics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Mijn schoonbroer heeft de A70. Zelf heb ik de Sony F717 en ben erg pietluttig als het om beeldkwaliteit draait. Ik kan je echt met zekerheid zeggen dat de A70 van mijn schoonbroer absoluut haarscherp focust. Er is helemaal niets mis met dit toestel. Na de negatieve verhalen over de A70 ben ik zelf eens hun gemaakte foto's gaan bekijken (inzoomen). Niets dan lof voor een cam uit dergelijke prijsklasse.

De onscherpte kan verschillende oorzaken hebben. Doorlezen van de handleiding kan nooit kwaad dwz. gebruik geen te lange sluitertijden zonder statief, gebruik de multi AF bracketing op de juiste manier enz enz. Let wel, de A60 en A70 zijn bijzonder populair mede door de manuele instellingen. Echter, door die manuele instellingen worden vaak slechtere foto's gemaakt dan in auto stand, omdat velen onvoldoende fotokennis hebben om goede foto's te maken met variatie in EV, Diafragma en Sluitertijden.

Wat ik heb gezien kan ik je de A70 aanraden. Succes ermee :)

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:47

Magic666

No one's neighbour!

ook ik had in het begin foto's waarvan ik dacht: nou nou.......

Naarmate je de cam "leert kennen" en de instellingen weet te gebruiken schiet ie toch echt haarscherpe pics!

• Grover
Ok dan! Ondanks sommige (nederlandse) recensies op bepaalde sites en de ervaringen van mensen met de onscherpte...

(zoals hier en op kieskeurig.nl deze voorbeelden stonden)

http://members1.chello.nl/~e.noorlander/A60.jpg
http://members1.chello.nl/~e.noorlander/A70.jpg

...ben ik toch op mijn eigen gevoel afgegaan en heb de A70 aangeschaft. Ik kan hem in de winkel altijd nog inruilen voor een A60 als ik dat zou willen... o MAN ik maak mezelf gewoon gek met dat getwijfel....

Anyway: ik hem zonet gekocht, hopen maar dat ie net zo vlijmscherp is als de A60!!!!

Grover.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Even reagerend op die kieskeurig.nl foto's:

Het is algemeen bekend dat bij het resizen van foto's een hoop scherpte verloren gaat. En wat doet die grapjas op kieskeurig.nl? Die gaat A70 (3 MP) foto's resizen naar 2MP (A60 formaat). De A60 foto's worden niet resized, dus die verliezen niks aan scherpte.

Fijne vergelijking. Als je scherpte wil vergelijken, moet je crops gebruiken, geen resizes. Dit is echt geen bewijs dat een camera onscherper is. Fijn he? Reviews van n00bs? :X Zo is de 10D ook aan z'n slechte naam gekomen :z

En trouwens: iemand die foto's maakt op "easy shooting mode: auto", daar baseer je je aankoop toch niet op? :D

[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 10-09-2003 15:16 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grover
SmartDoDo schreef op 09 September 2003 @ 18:03:

Om even een antwoord op jouw topictitel te geven, nee. Er zijn geen problemen met de Canon A70 wat betreft de scherpte. 5 Topics ervaringen heeft dat wel uitgewezen. Wel kun je een exemplarische fout tegenkomen, iets wat bij iedere cam kan voorkomen :)
Hoi Smartdodo,

Ik heb ondertussen de A70 gekocht zoals ik schreef. Kan hem alleen nog niet uitproberen, want ik wacht nog op de NL-handleiding. M.b.t je opmerking dat er geen problemen zijn met de scherpte van de A70 : ik heb mijn zelfde vraag gesteld in : http://forums.powershot-a...read.php?s=&threadid=5813 (nuttig forum ook) en krijg daar de nodige bevestigende antwoorden en ook niet-bevestigende antwoorden.

What the hell... ik ga het lekker allemaal zèlf ervaren straks! Het zal wel allemaal in orde komen! Een nieuwe hobby erbij!

Bedankt allen in deze thread voor jullie adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Grover schreef op 14 September 2003 @ 21:10:
[...]

What the hell... ik ga het lekker allemaal zèlf ervaren straks! Het zal wel allemaal in orde komen! Een nieuwe hobby erbij!
Gewoon veel foto's schieten en proberen te experimenteren met de settings. Je zult zien dat je daar van kunt leren als je ook naderhand de EXIF data van goede en slechte foto's bekijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grover
Dankjewel voor je tips! Prachtig dat er hier op tweakers een netwerk is van mensen die de A60/A70 hebben aangeschaft. Zéér waardevol al deze discussie's!

Btw, je signature The only true friend you will ever find is closer then you think - Love yourself and maybe the world will follow is een waarheid als een koe.

A70-er, Grover.
Pagina: 1