Aangezien we de tv kast hebben verplaatst moesten alle kabels van de apparatuur los en opnieuw aangesloten worden. Nu bleek dat bij de verplaatsing 2 kabels voor de speakers niet helemaal goed waren dus die heb ik laten maken (solderen). Thuis aangekomen sloot ik de kabels aan en deed een cdtje in de dvd speler. Tot mijn verbazing kwam er nog geen geluid uit de rechter box waardoor ik zonder na te denken de kabels weer achter uit de eindversterker haal met effect dat de linkerbox gigantisch begon te piepen. ( ik had het geluid dus niet omlaag gedraait) Vervolgens kwam er alleen nog maar een dof geluid uit de box. Nu is het een heel mooi wit 'Solid' boxje, en het tweetertje (erg klein) past precies in de box. Kan iemand me helpen hoe ik een goede tweeter kan vinden hiervoor?
Verwijderd
Als je niet bij de fabriekant terecht kunt, dan kan je proberen of je bij een zelfbouwzaak een geschikt exemplaar kunt kopen. Bijvoorbeeld www.speakerenco.nl. Maar zonder specificaties van de defecte unit of type nummers kunnen ze ook niet zo veel.
Maar weet je zeker of de tweeter defect is? Is bij de reparatie niet wat fout gegaan?
Maar weet je zeker of de tweeter defect is? Is bij de reparatie niet wat fout gegaan?
Ik geloof dat het een aardig uniek setje is, heb ze ook nog niet eerder gezien, dus ik weet niet of er wel een compatibele tweeter is. En ja, de tweeter is echt stuk
Verwijderd
Hmm, dan zul je toch bij de fabriekant zelf terecht moeten. Geen reparatiedienst? Btw over wat voor speakers hebben we het? Solid?? Heb je plaatje.
Is (Was) Solid niet een ondermerk van B&W?
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Inderdaad Solid is een merk van B&W, het zijn 'Solid Monitor' speakers met een ontzettend goed vermogen. Hier is een plaatje
Die van ons zijn trouwens in het wit, ik pak vanavond wel even de digi cam en maak wat foto's. Zoals je kan zien aan het plaatje zit daar bovenin het tweetertje.
Die van ons zijn trouwens in het wit, ik pak vanavond wel even de digi cam en maak wat foto's. Zoals je kan zien aan het plaatje zit daar bovenin het tweetertje.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 18:53 ]
Pagina: 1