Toon posts:

[delphi] andere programma's bedienen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt automatisch een programma geladen, om een melding te laten zien over het gebruik van het netwerk.
Als dit programma gesloten word, sluit het programma windows ook af.

In dit programma moet je op een knop drukken om te laten weten dat je de regels accepteerd.

Dit is mijn probleem dus. Ik wil op deze knop drukken door gebruik van delphi. Ik heb zelf helaas geen idee hoe dit zou moeten ;(

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn 2 leuke sites, maar dat is niet helemaal wat ik zoek. Programma's afsluiten kan ik namenlijk wel,
maar ik wil een knop van een programma (waar ik de code niet van heb) indrukken).

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Oow, sorry, 'k had begrepen dat je Windows wilde uitzetten mbv een programma. En dat jij degene was die er voor zorgde dat met dat programmaatje kreeg en akkoord moest gaan.

Ik programmeer niet in Delphi, ik kan je verder dan ook niet meer helpen. Succes.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Je kunt toch keystrokes verzenden, en dan dus eerst met een aantal malen tab het juiste veld en daarna een enter geven.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

10 punten voor onduidelijke openingspost, en je zoekt de erg obscuur genaamde Win32 functie SendInput, die zoals je aan de hand van de naam niet zou denken invoer van muis of toetsenbord verstuurt. Tevens met de deprecated functies keybd_event en mouse_event te doen (wel even de betekenis van het woord 'deprecated' opzoeken voordat je dat doet :+ )

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor deze mogelijke oplossingen. ik heb nu helaas geen tijd om ze te proberen, dus zal morgen verder gaan.

ps. sorry voor de opening :?

Verwijderd

FindWindow -> zoeken naar de button voor de juiste handle te krijgen
SendMessage -> Deze berichten sturen samen met de handle
>> WM_LBUTTONDOWN - The left mouse button was pressed.
>> WM_LBUTTONUP - The left mouse button was released.
-> de knop die aangewezen werd is nu aangeklikt

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

je zal waarschijnlijk handles moeten hebben van de windows die je wil aanpassen / de controls waar je msgs naar wil zenden.

bij WinBatch zit een errug makkelijk proggie om deze uit te vogelen, te vinden op www.winbatch.com

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Papa Eend schreef op 09 September 2003 @ 19:18:
je zal waarschijnlijk handles moeten hebben van de windows die je wil aanpassen / de controls waar je msgs naar wil zenden.

bij WinBatch zit een errug makkelijk proggie om deze uit te vogelen, te vinden op www.winbatch.com
euh. ik weet niet wat dat winbatch precies doet, maar die handles veranderen dus iedere keer zo'n window wordt aangemaakt.

Beste kan je iets van windowse ofzo downloaden, kan je kijken waar je op moet zoeken als je findwindow en/of findwindowex gaat gebruiken om die
handle te verkrijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 19:26 ]

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 19:25:
[...]

euh. ik weet niet wat dat winbatch precies doet, maar die handles veranderen dus iedere keer zo'n window wordt aangemaakt.

Beste kan je iets van windowse ofzo downloaden, kan je kijken waar je op moet zoeken als je findwindow en/of findwindowex gaat gebruiken om die
handle te verkrijgen.
Winbatch doet dit aan de hand van een control id, als je deze weet kan je weer de handle van je control zoeken :)

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1