Schotel voor Amerikaanse zenders op je TV?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.918 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67191

Topicstarter
Ik weet niet in welke categorie ik dit onderwerp moest plaatsen, maar ik wilde graag weten of iemand mij kan vertellen wat ik allemaal moet kopen (en wat 't me ongeveer gaat kosten) als ik Amerikaanse zenders wil ontvangen via een schotel?

Mijn buurman heeft er namelijk een gekocht, maar die ontvangt voornamelijk Duitse zenders en Zweedse e.d.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-07 20:11

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

kort antwoord, lukt niet. satelliet die boven de vs hangt kan je niet zien, dus ook niet ontvangen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Inderdaad is niet mogelijk aangezien wij op de Astra Sateliet gericht zijn. En de satelliet uit de VS voor ons niet bereikbaar is (line of sight) En helaas gaat het hoppen van tv over satelliet niet wat wel kan met data.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

er zijn wel wat zenders die o.a. naar azie e.d. worden gebeamed en die kan je wel ontvangen. cnbc en espn geloof ik iig. maar zit niet echt veel interessants bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-05 11:37

Redwood

The Truth Is In Here

heb er niet zoveel verstand van maar eh hotbird.....???

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Hotbird, astra, hispasat, turksat en andere zijn allemaal sattelieten die op een vaste positie met de aarde meedraaien. Met allemaal hun eigen kanalen. Om deze en andere satelieten te ontvangen moet je een schotel(rond de 70cm), een motor, lnb en natuurlijk een digitale reciever hebben. Amerikaanse satelieten zal je niet hunnen vinden omdat de aarde in de weg staat zeg maar.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 02-07 20:37
Ik neem aan dat Hotbird op een andere locatie hangt als Astra. En dus ook een ander publiek / ander zenderspakket heeft.

Iemand een idee wat (zegmaar) het centrum is van het dekkingsgebied van Astra, en van Hotbird ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89895

Op de een of andere manier moet het wel mogelijk zijn, een maat heeft sindskort namelijk zo'n satellietinstallatie omdat hij zo nodig ESPN en Fox sports wilde ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Hotbird en Astra zitten redelijk dicht bij elkaar, maar leveren verreweg de meeste zenders van alle sattelieten die we hier in nederland kunnen vangen.

Ik dacht dat Hotbird op 36 graden stond en Astra op 31 Graden.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 07:41

Losha

clear my path motherfucker

hotbird / eutelsat heeft een paar amerikaanse www.eutelsat.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
http://www.ses-global.com/fleet/index.htm Dit is de eigenaar van (haast)alle tv satalieten hier kan je en kaart van de wereld met de satalieten terug vinden

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 12:33

lordsnow

I know nothing

Als je bijvoorbeeld in bladen kijkt als "New Satellite Watcher" etc. kan je precies zien welke satellieten er zijn voor Europa, waar ze hangen, welk gebied elk bestreikt, en welke zenders ze doorgeven. Op internet is deze info vast ook wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:34
Cutebritney schreef op 09 September 2003 @ 17:14:
Ik neem aan dat Hotbird op een andere locatie hangt als Astra. En dus ook een ander publiek / ander zenderspakket heeft.

Iemand een idee wat (zegmaar) het centrum is van het dekkingsgebied van Astra, en van Hotbird ?
Op de Astra site kan je het per transponder opzoeken, op deze pagina.

Ik denk dat ze dat voor de hotbird ook wel hebben.

edit:

Hier staat info voor meerdere satellieten.

[ Voor 11% gewijzigd door Lizard op 09-09-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
op http://www.lyngsat.com/ staan vrijwel alle satellieten met hun ontvangstgebieden

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 16:35

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> AV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is de TDRS6 niks? want als ik daar met mn muis overheen ga wordt zowel de US als West-Europa geel. Of denk ik te simpel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:54

HKS-Skyline

Vroooom ?

http://www.ses-americom.com/satellites/tdrs_6.html

kweenie, maybe

het kan ook voor internet zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 14:20
Toen ik in de VS zat keek iedereen via de kabel... veel rondgereist daar en nooit een dish gezien op een woning... kan je er uberhaupt als privépersoon wel TV via de satteliet ontvangen?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Amerikaanse zenders onderbreken Friends 4x voor commercials en Oprah 12x ofzo.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46945

Zoals inderdaad al vermeld zijn de Amerikaanse satellieten niet direct te ontvangen (door de bolling van de aarde).

Dat neemt niet weg dat er diverse zenders doorgeschakeld staan. Je moet even opzoeken (inderdaad bv op lyngsat) welke zenders je wilt ontvangen, en van deze zenders oa opzoeken:
- Welke satelliet ze uitgezonden worden
- Wat voor systeem (zal altijd wel DVB zijn)
- Of ze FTA ('vrij te ontvangen') zijn, of gecodeerd (met bv smartcard).
- Als ze gecodeerd zijn, moet je weten met welk systeem (bv SECA, IRDETE, CONAX, NAGRAVISION enz.)

Met deze gegevens kan je dan een satelliet ontvanger uitzoeken.

De grootte van de schotel is afhankelijk van de satelliet, waarschijnlijk zal hij (relatief) groot moeten zijn.

Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81030

Met mijn driekopper heb ik zicht op Astra1/2 en Hotbird. Hier ontvang ik ca. 300 vrije TV kanalen en nog eens ruim 300 radio kanalen. Het is een zeer uit een lopend assortiment maar Amerikaanser dan CNN en CNBC is er niet bij.

Met een smartcard en de nodige abonnementsgelden komen er desgewenst nog wat zenders bij.

Interessant om te weten is dat de BBC sinds kort op Astra 2 zit, geeft wat beter beeld dan de kabel en meer programma's.

Ik heb ook een analoge polarmount, tot een paar jaar terug was de PanAmSat nog wel te ontvangen, daarop zat een of ander Mexicaans programma. Maar geen puur Amerikaanse zenders gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 81030 op 09-09-2003 23:36 ]

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ja echt jammer dat ze dat niet hebben kunnen realiseren. Immers, telefoonverbindingen worden ook doorgeschakeld via een aantal satellieten van hier naar Australië enzo.

Ik zou best een een middagje NBC, ABC, FOX en CBS willen kijken. Voor de grap. Want wat zij uitzenden krijgen wij hier ook vanzelf, mits er vraag naar is. En zo niet, dan toch (America's Funniest Homevideo's ;))
Ik kan me voorstellen dat je het wilt om series te volgen die pas een (half) jaar later hier worden uitgezonden, zoals Friends en 24.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• wmvink
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Dr. Strangelove schreef op 09 September 2003 @ 22:02:
Toen ik in de VS zat keek iedereen via de kabel... veel rondgereist daar en nooit een dish gezien op een woning... kan je er uberhaupt als privépersoon wel TV via de satteliet ontvangen?
Precies. Er bestaat niet zoiets als dé ABC, dé CBS etc. Elke regio (county, stad, staat - afhankelijk van de bevolkingsdichtheid) heeft zijn eigen zenders die ABC, CBS, NBC en FOX-materiaal doorgeven. De programma's zijn echter nooit hetzelfde, behalve bij 'national events' en semi-live shows als Jay Leno etc. De doorgifte van series en films is bij elke zender anders: anders zou de film in NY om 8pm beginnen en in LA om 5pm.

AMD Duron 800@800, 640MB, MSI 6340, 40GB Maxtor@5400rpm, 4.3GB Quantum Fireball, Lite-On 32x12x40, Noname 32x, MSI GeForce 4 MX440, Realtek 8029.

Anoniem: 13511

Ik ben vooral geinteresseerd in de amerikaanse sportkanalen. Zijn er zenders bekend die wel te zien zijn in Nederland?? Doorgeschakeld al dan niet.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 12:08
Fox Sports op 43E (FTA)
Fox News op Hotbird / Astra maar kaart nodig
Verder zit er nog wat in Israelische/ Arabische pakketten maar ook daarvoor heb je een kaart nodig.

De op de USA gerichte sats kun je hier absoluut niet ontvangen. Wel zijn er uitzendingen voor het Amerikaanse leger in Europa maar deze zijn gecodeerd in de Powervu codering, welke ook voor hobbyisten niet te ontcijferen is.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Voor 250 europ heb je een FTA ontvanger voor de gratis zenders maar daar kan je weinig mee. Voor 350 euro heb je een 'echte' ontvanger met een vaste schotel.
Voor 550 europ heb je een alleskunner met roteerbare schotel waarmee je alles kunt ontvangen.

Des te groter de schotel des te meer satellieten je kunt ontvangen. Maar met een 1m schotel kan je eigenlijk alles doen wat je zou willen.

En dan zijn er natuurlijk ook nog goldcards e.d. :X

Senile! Senile Oekaki

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 14:20
Precies. Er bestaat niet zoiets als dé ABC, dé CBS etc. Elke regio (county, stad, staat - afhankelijk van de bevolkingsdichtheid) heeft zijn eigen zenders die ABC, CBS, NBC en FOX-materiaal doorgeven. De programma's zijn echter nooit hetzelfde, behalve bij 'national events' en semi-live shows als Jay Leno etc. De doorgifte van series en films is bij elke zender anders: anders zou de film in NY om 8pm beginnen en in LA om 5pm.
Bovendien werd ik nooit warm of koud van het gigantische zenderaanbod... ik had bijna een uur nodig om een rondje te zappen (tegen de 100 kanalen), en het was zonder uitzondering meuk. Uiteindelijk een kanaal tegengekomen dat Engelse series zoals Inspector Morse en Touch of Frost uitzond, daar maar blijven hangen :)

En natuurlijk Comedy Central, maar ook alleen voor South Park.

Over het algemeen is het niveautje SBS6 maar dan nog wat lager (ja dat kan), en dat een keer of 80. De overige 20 zijn sport (i.e. weinig sport, veel gelul over sport), gelul (erg saai), en dan ook nog wat semi-intellectuele channels zoals Discovery en NG-TV.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Bigfoot
Er zijn natuurlijk ook tig Europese zenders die veel Amerikaanse sporten uitzenden, bijv. Premiere (Astra) en Viasat (Sirius)

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ESPN is dacht ik ook wel te ontvangen

http://www.satellietwinkel.nl/winkel/index.html

staat ook nog iets over het ontvangen van series van CBS,NBC,ABC.

• Bigfoot
cosmoOo schreef op 10 September 2003 @ 12:59:
ESPN is dacht ik ook wel te ontvangen

http://www.satellietwinkel.nl/winkel/index.html

staat ook nog iets over het ontvangen van series van CBS,NBC,ABC.
Via het Arabische Orbit pakket. Daar heb je wel een speciale Orbit ontvanger plus abo voor nodig. (=duur)

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

500,- start en $20,- per maand staat er op die site.

• Bigfoot
cosmoOo schreef op 10 september 2003 @ 13:13:
500,- start en $20,- per maand staat er op die site.
En dan nog heb je een Arabische versie van ESPN, geen originele TV

Anoniem: 81030

_bas_ schreef op 10 September 2003 @ 09:10:
Voor 250 europ heb je een FTA ontvanger voor de gratis zenders maar daar kan je weinig mee. Voor 350 euro heb je een 'echte' ontvanger met een vaste schotel.
Voor 550 europ heb je een alleskunner met roteerbare schotel waarmee je alles kunt ontvangen.

Des te groter de schotel des te meer satellieten je kunt ontvangen. Maar met een 1m schotel kan je eigenlijk alles doen wat je zou willen.

En dan zijn er natuurlijk ook nog goldcards e.d. :X
Flauwekul. Mijn Samsung SFT-702E Plus heb ik maar euro 128 voor betaald. Er zit hetzelfde DiSEqC 1.2 op als op een ontvanger van euro 500 waarmee je dus meerdere LNB's of een motor kan aansturen. Als je geen woord over de grens spreekt of geestelijk zo vernauwd bent kun je inderdaad weinig met FTA zenders. Voor anderen is het een interessante blik op de wereld en kun je eens een andere visie horen dan dat achterlijke NOS Journaal. Dat ze in Nederland nou zo bekrompen zijn de zenders achter Canal Plus te zetten maar andere landen zetten wel gewoon hun aanbod op de satelliet voor iedereen.

Een ontvanger met een gleuf voor de Canal Plus smartcard hoeft ook maar euro 160 te kosten, en dan heb je een goed product.

Schotels doen vanaf 30 euro, dual/triple head euro 100-150. Een polarmount is voor nauwelijks meer te realiseren.

Maar wat je ook kiest, je hebt perfect beeld en geluid, als je dat eenmaal gewend bent kijk je niet meer naar de kabel. Op Satellite kun je alles op satelliet gebeuren vinden.

Anoniem: 67191

Topicstarter
Bigfoot schreef op 10 September 2003 @ 09:56:
Er zijn natuurlijk ook tig Europese zenders die veel Amerikaanse sporten uitzenden, bijv. Premiere (Astra) en Viasat (Sirius)
En die kan ik wel ontvangen dus?
Want ik wil dolgraag NBA kijken.. (ja weet wel dat dat met Canal+ ook kan, maarja dan moet ik dat aanschaffen voor alleen NBA)

• Bigfoot
Ja hoor die zenders zijn hier te ontvangen. Officieel moet je er wel een abo op nemen, maar ja, je bent tweaker of niet?

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Willlen jullie echt meer weten over satelliet en aanverwanten. Kijk dan eens op http://www.hamforum.com Dit is wel voor de echte techneut. Ik heb de link ook maar ooit eens gekregen. Ik ben zelf niet zo'n techneut :X

• Bigfoot
Trunksmd schreef op 10 September 2003 @ 21:54:
Willlen jullie echt meer weten over satelliet en aanverwanten. Kijk dan eens op http://www.hamforum.com Dit is wel voor de echte techneut. Ik heb de link ook maar ooit eens gekregen. Ik ben zelf niet zo'n techneut :X
In dat forum gaat het over radio. Er is wel een satelliet sub-forum, maar die heeft geen enkele posting. Kijk beter op www.sat4all.com

Anoniem: 47729

www.sat4all.com is nummer 1 op dat gebied...

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Anoniem: 36396

Het feit dat je hier geen Amerikaanse zenders kunt ontvangen op sateliet heeft er alles mee te maken dat in de VS meestal alles op TV komt voor dat het hier komt. Neem nu maar films die zijn dikwijls al op TV te zien nog voor ze hier op DVD verschijnen.

En zo is het bijvoorbeeld ook met series zoals de Simpsons en Dragon Ball Z enzoverder waar ze in Amerika toch wel minstens een seizoen verder mee staan.

• Bigfoot
Anoniem: 36396 schreef op 18 September 2003 @ 20:37:
Het feit dat je hier geen Amerikaanse zenders kunt ontvangen op sateliet heeft er alles mee te maken dat in de VS meestal alles op TV komt voor dat het hier komt. Neem nu maar films die zijn dikwijls al op TV te zien nog voor ze hier op DVD verschijnen.
Wat is dat nou voor onzin, de zenders staan gericht op de USA en de betr. sats bevinden zich gewoon achter de horizon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:23

Sorcerer8472

Mens sana?

Zo, ik schop dit topic gewoon heel grof open.

Even een paar dingen:
- Ik weet dat je van hieruit vrijwel geen Amerikaanse satellieten kunt ontvangen

MAAR
CBS, NBC en allicht ook andere omroepen zenden OOK via Europese satellieten uit zover ik weet!

De informatie (kan iemand dit allicht bevestigen? :?):

NBC (original feeds) - FREE TO AIR - DVB-S (NTSC)
Telstar 12 (15 degrees West) 11.521 GHz. H. Symb.Rate 5348 FEC 7/8
Sirius 2 12.149 GHz. H. Symb.Rate 27.500 FEC 3/4 (ident 'BTOU')

CBS (original feeds) - FREE TO AIR - DVB-S (NTSC)
Eutelsat W2 (16 degrees East), 11.190 GHz. H. Symb.Rate 5632 FEC 3/4

Semi-Amerikaans:
CNBC Europe - FREE TO AIR
Analogue: Astra 1, 10.729 GHz. V Free to Air
Digital: Astra 1G, 11954 GHz. H. Symb.Rate 27500 FEC 3/4

Als nog iemand meer info heeft, gelieve die dan hier te plaatsen :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Van die feeds kan wel kloppen, maar dat zijn zeker geen permanente uitzendingen, maar af en toe een keer wat als ze een programma over willen zenden naar Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:23

Sorcerer8472

Mens sana?

Bigfoot schreef op 08 december 2003 @ 22:40:
Van die feeds kan wel kloppen, maar dat zijn zeker geen permanente uitzendingen, maar af en toe een keer wat als ze een programma over willen zenden naar Europa.
Volgens mij wel permanent hoor, voor bijvoorbeeld het Amerikaanse leger enzo. De uitzendtijden van bijv. David Letterman zijn op precies de tijd als waarop ze in de VS worden uitgezonden (precies tegelijkertijd dus).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Sorcerer8472 schreef op 09 december 2003 @ 13:37:
[...]

Volgens mij wel permanent hoor, voor bijvoorbeeld het Amerikaanse leger enzo. De uitzendtijden van bijv. David Letterman zijn op precies de tijd als waarop ze in de VS worden uitgezonden (precies tegelijkertijd dus).
Ik bedoel niet 24/7 maar alleen specifieke programma's, zoals mogelijk Letterman.

Als je een kennis in het Amerikaanse leger gestationeerd in Duitsland hebt kun je misschien een Powervu ontvanger regelen plus abonnement, dan heb je heeeel veel USA programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101607

hallo NavySeal,

Als je reacties hebt (positief/negatief) op het ontvangen van amerikaanse tv zenders in holland, wil je me informeren?

_/-\o_
Thnx

Frank
Pagina: 1