Mijn vraag is als volgt:
ik ben bezig een online fotoalbum te maken en wil dat alle fotos op een mooi formaat worden weer gegeven zodat ik geen frames krijg met scrollbars. immers je wilt graag de hele foto zien.
nu vraag ik mij af wat er efficienter is om als code te gebruiken.
(optimale x,y = x,y zodat geen scrollbars onstaan in frame)
situatie 1:
* php code kijkt of de x,y coordinaten van plaatje in database staan (optimale x,y)
* indien geen x,y coords aanwezig - optimale x,y bereken en in db plaatsen
* daarna de [img]$plaatje[/img]</img> invoegen in HTML
(indien x,y wel in db gelijk natuurlijk eruit trekken en dan zoals hierboven invoegen)
situatie 2:
* php code kijkt dmv getimagesize($plaatje) naar coords van plaatje
* php code berekend aan hand van plaatje x,y (normale) de optimale x,y
het klinkt namelijk allebei erg netjes en efficient... maar vroeg mij nou af wat de beste oplossing is
situatie 1 kan als fout hebben dat als het plaatje een keer wordt veranderd de verkeerde optimale x,y in de db staan
situatie 2 is dit geen probleem
maar vraag mij af of situatie ondanks de hierboven mogelijke fout niet veel sneller is ivm db acces tegenover cpu van server
ik ben bezig een online fotoalbum te maken en wil dat alle fotos op een mooi formaat worden weer gegeven zodat ik geen frames krijg met scrollbars. immers je wilt graag de hele foto zien.
nu vraag ik mij af wat er efficienter is om als code te gebruiken.
(optimale x,y = x,y zodat geen scrollbars onstaan in frame)
situatie 1:
* php code kijkt of de x,y coordinaten van plaatje in database staan (optimale x,y)
* indien geen x,y coords aanwezig - optimale x,y bereken en in db plaatsen
(indien x,y wel in db gelijk natuurlijk eruit trekken en dan zoals hierboven invoegen)
situatie 2:
* php code kijkt dmv getimagesize($plaatje) naar coords van plaatje
* php code berekend aan hand van plaatje x,y (normale) de optimale x,y
het klinkt namelijk allebei erg netjes en efficient... maar vroeg mij nou af wat de beste oplossing is
situatie 1 kan als fout hebben dat als het plaatje een keer wordt veranderd de verkeerde optimale x,y in de db staan
situatie 2 is dit geen probleem
maar vraag mij af of situatie ondanks de hierboven mogelijke fout niet veel sneller is ivm db acces tegenover cpu van server
Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself