Toon posts:

[3com router probleem] 3Com SuperStack II NETBuilder 442

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey guys,

Ik moet volgende week bij een bedrijfje deze oude isdn router gaan installeren. Ik heb hier nu de router, maar geen handleiding, cdtje, of whatever.. Ook de standaard logins die ik kan vinden werken niet als ik met hyperterminal op deze router probeer in te loggen.. Is er iemand die toevallig een zelfde soort router hier heeft staan, of nog een handleiding heeft, of iig mij verder kan helpen met het configureren van deze router?

Mijn dank zou erg erg groot zijn :))

R.

Verwijderd

Meestal staan de handleidingen wel op de 3com site, de standaard passwords zijn vaak

security / security
admin / admin

en nog een paar, die zijn wel met de zoekfunctie te vinden overigens :)
Het laten resetten van het ding 3com loont waarschijnlijk niet eens, dus blijven proberen zou ik zeggen, of even de vorige eigenaar bellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm het lukt me niet echt.. En ik kan ook geen manual vinden :( 3com.com zegt:
Results for: 3c8422c

No results were found for your search.
Try changing some of the words in your query

Kan iemand mij helpen om deze 3com te configureren?

Verwijderd

Maar kan je er nu wel in en weet je niet hoe je het in moet stellen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou. Als ik mijn laptop aan de console port hang, en ik gebruik vervolgens het fac defaults reset knopje aan de zijkant van de 3com, dan krijg ik op een gegeven moment wel een prompt. Echter in deze prompt kan ik niet zoveel.. Er staan iets van 5 opties waar ik verder weinig aan heb qua config.. In de handleiding staat dat de 3com dhcp zou moeten zodat ik vervolgens via een browser het ding kan configgen, maar ik krijg ook geen ipadres toegewezen.

Als ik daarna de router weer reset en weer opnieuw probeer in te loggen moet ik toch weer een login en pw invullen, en de standaard passwords die er op zouden kunnen zitten werken nog steeds niet.. Dus het lijkt erop dat die factory default reset niet veel geholpen heeft..

--edit--
Ik zoek dus iemand die mij kan helpen op het ding in te loggen, en vervolgens mij kan vertellen hoe het geconfigt moet worden.. (het configgen doe ik zelf wel). Ik heb nog nooit met 3com gewerkt namelijk.. Moet dit via 3com software, via de console poort, via telnet, of kan het via de browser? etc.. Maar goed zo ver ben ik nog niet haha :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 11:53 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

http://support.3com.com/i...t/u_guides/html/index.htm
zou je de handleiding moeten kunnen vinden

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, het feit dat ik de wachtwoorden niet weet is toch een probleempje :) En ik kan nergens uit die handleidingen een manier halen om dat ding naar factory defaults te resetten... Iemand nog enig idee?

thnx

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 12:25:
Hmm, het feit dat ik de wachtwoorden niet weet is toch een probleempje :) En ik kan nergens uit die handleidingen een manier halen om dat ding naar factory defaults te resetten... Iemand nog enig idee?

thnx
zonder die wachtwoorden kan je gewoon niks, en het ding naar 3com opsturen loont niet. Wachtwoorden resetten kost je gewoon 150...

Verwijderd

Default is dit user: root en bij wachtwoord gewoon een enter geven.
Pagina: 1