Toon posts:

DNS werkt niet op tweede PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik zal mijn probleem zo duidelijk mogelijk voorleggen. De afgelopen 3 uren alle tips&tricks van deze forums nagaan heeft niet gewerkt.

Mijn eigen PC die verbonden is met internet via het TUDelft netwerk heeft een local area connection. Via deze connection heb ik de PPPoE verbinding tot stand kunnen brengen en kom ik met deze PC op internet. Hij krijgt ip adres 145.94.72.173 mijn local area connection heeft ip adres 172.20.25.151. Alles staat op automatic en ik krijg als DNS server aangewezen 172.20.24.64 met als suffic kvz.local. Tot nu toe werkt alles prima.

Nu sluit ik PC 2 aan met crosscable op mijn eigen PC. Beide pc's hebben winXP draaien. Netwerken gaat prima. Ik draai de network wizard om internet te sharen. Alles lijkt het te doen. Mijn tweede netwerkkaart krijgt van windows ip adres 192.168.0.1 en voor DNS server vult hij niks in en maakt het niet mogelijk meer om die op automatic te laten staan.

Ik gebruik zo een floppy voor PC 2 vanuit PC 1 en die stelt blijkbaar alles in op PC 2. Op PC 2 staat nu ip adres en DNS adres op automatic. Er komen 2 dial up venstertjes rechtsonder tevoorschijn. Eentje voor de local area connection en eentje waaruit blijkt dat hij connected is op internet. PC 2 krijgt als ip adres 192.168.0.2 en als DNS server en gateway 192.168.0.1

Het probleem is nu dat ik in mijn adres bar alleen ip adressen kan invoeren wil hij het doen. Zodra ik www.google.com invul kan hij hem niet openen maar als ik 216.239.59.99 intik dan doet hij het wel. Ik heb al dagen lang frustrerend alles geprobeerd maar niks werkt.

Help mij alsjeblieft voordat ik me gedwongen voel PC 2 te vernietigen!!

Verwijderd

Waarom met floppy? je draait gewoon dhcp met ICS als het goed is. Gaat dat niet goed pons ff een dns server op pc2 in

81.17.33.2 is er 1 die publiekelijk is.
succes

Verwijderd

Topicstarter
even een update als DNS server krijgt PC 2 net zoals PC 1 DNS server 172.20.24.64

Verwijderd

Topicstarter
neographikal!!!! hij doet het!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben je eeuwig dankbaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

ben ik erg blij om hoor :) maar dit verneukt de layout aardig :)

slotje erop maar modjes?