Toon posts:

EAgamescape afgelast :(

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LAN-party in Mecc afgelast door ruzie
Bart Ebisch
MAASTRICHT - De samenwerking tussen organisatiebureau Gamescape en computerspelletjesproducent Electronic Arts is geëindigd in een juridische strijd. Met de spelletjesliefhebber als slachtoffer. Het groots opgezette game-evenement EA Gamescape in het Mecc zondag gaat niet door.
De beste gamers uit Europa zouden die dag de strijd tegen elkaar aanbinden. De wedstrijd zou aangekleed worden met optredens van verschillende artiesten en rockgroepen, onder wie Junkie XL, die in Maastricht zijn wereldtournee zou afsluiten. In totaal verwachtte Gamescape zondag zesduizend bezoekers. De voorrondes van de wedstrijden waren al van start gegaan. Net als de voorverkoop.

Vorige week waren pas driehonderd kaartjes verkocht. Een reclame-offensief op radio en in de krant zou de kaartverkoop alsnog op gang moeten brengen. Daarbij ging Gamescape uit van financiële ondersteuning door Electronic Arts, zegt mede-organisator J.Jongen: ,,Er zijn met de hoofdsponsor afspraken gemaakt over voorfinanciering van het evenement. Daar hoorde ook een reclamecampagne bij. Aan die afspraken heeft Electronic Arts zich niet gehouden. Wij beraden ons op het nemen van juridische stappen. Daarom wil ik niet al te diep ingaan op de kwestie.''

Marketing-directeur René van der Woerdt van Electronic Arts voor de Benelux zegt dat er nooit een sponsorcontract is getekend. ,,Gamescape zou het evenement financieren uit de verkoop van de tickets. Als ik nu hoor dat er pas driehonderd kaarten verkocht zijn, dan rijst bij mij het vermoeden dat er meer aan de hand is. Dat ze de financiering niet hebben rondgekregen. Het ergste van alles is dat de gamers de dupe zijn.''

Jongen werpt tegen dat er wel degelijk mondeling afspraken zijn gemaakt met EA. Een contract is voorgelegd aan Van der Woerdt, die echter nooit heeft getekend. Dat laatste beaamt Jongen: ,,Er is e-mailverkeer geweest waarin toezeggingen zijn gedaan. Die afspraken zijn bindend.'' ,,Pas later vroegen ze of we hen wilden ondersteunen. Dat was niet de afspraak'', reageert Van der Woerdt.

Volgens hem reageerde Gamescape niet op een laatste bemiddelingspoging afgelopen weekend. Jongen: ,,Te laat. We hadden Van der Woerdt een ultimatum gesteld. Daar reageerde hij niet op, ondanks tachtig e-mailtjes van onze kant.'' Van der Woerdt: ,,Het waren vervelende e-mails, waarin met een advocaat werd gedreigd.'' Gamescape hoopt het evenement te verplaatsen naar maart volgend jaar. Kaarten blijven tot dan geldig. Van de andere kant sluit Jongen niet uit dat de Gamescape BV (in oprichting) failliet zal gaan als gevolg van het niet doorgaan van het evenement. ,,Junkie XL zal toch betaald moeten worden; hetzelfde geldt voor het Mecc.''

Zo leuk dan he, als je hier zo op hebt verheugd :...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Erg jammer dat zulke dingen niet altijd zo verlopen als gepland. Het was niet zo dat ik van plan was om er heen te gaan ofzo, maar het was vast een erg leuke dag geworden voor velen en om over zulk soort evenementen vind ik altijd erg leuk.

Zijn er ideeën om dit goed te maken met de mensen die een kaartje hebben gekocht of die dat van plan waren? Of krijgen de mensen alleen hun geld terug en horen we hier niks meer over?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 01:21

BioHazard

*\o/*

Ik wilde met een vriend gaan, hebben we toen toch niet gedaan. En maar goed ook dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, jammer...
Lullig voor degenen die wilden komen, maar ook voor de organisatie. Die zit nu met het gelazer, en EA huurt gewoon een legertje advocaten in als ze in het nauw komen.

Zoals MaRcO ook zegt, degenen die een kaartje hebben gekocht zullen ook wel balen, die kunnen waarschijnlijk naar hun geld fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 16:02:
Zoals MaRcO ook zegt, degenen die een kaartje hebben gekocht zullen ook wel balen, die kunnen waarschijnlijk naar hun geld fluiten.
Nee hoor.
Voor diegenen die een ticket gekocht hebben, het ticket blijft geldig voor 27 en 28 maart, dan wel verlenen we restitutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, das mooi. Probleem is natuurlijk wel dat de meesten liever hun geld terug zouden zien. Maar wat is er dan op 27/28 maart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Een maat van me zit in de organisatie.. echt balen voor hem, dit is zo kut. Ben heel erg benieuwd hoe het afloopt

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 16:16:
Hmmm, das mooi. Probleem is natuurlijk wel dat de meesten liever hun geld terug zouden zien. Maar wat is er dan op 27/28 maart?
Restitutie betekent dat je je geld terugkrijgt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Onlangs kondigde EA vol trots diens EA Gamecape aan. De Gamescape moest meer dan een LAN worden, het zou meer op een groot event waar gegamed en games geshowd worden lijken. Naast games kondigde men namelijk ook artiesten als Junkie XL aan voor de 'show'.

Vandaag is er echter op de officiële EA Gamescape site te lezen dat het event uitgesteld is naar 27 en 28 maart, tot argwaan van veel gamers. Op de show zouden namelijk niet alle nieuwe games van EA geshowd worden, maar ook de finales van de C&C: Generals, Medal of Honor en Battlefield 1942 toernooien gehouden worden. Als prijzengeld voor deze toernooien stond een bedrag van 2500 dollar.

Het event had hiermee een internationaal karakter gekregen; ook mensen uit het buitenland hadden zich voor de wedstrijd aangemeld. Nu de LAN uitgesteld is blijven deze gamers zitten met vliegtickects, hotelreserveringen en vrij genomen dagen. EA gaat hiervan wel een deel vergoeden, maar de frustratie blijft.

Als reden voor het uitstel van de LAN geeft men het feit dat het organisatorisch nog niet allemaal 100% in orde was. Geruchten doen echter de ronde dat EA zich teruggetrokken heeft als sponsor van het event, waardoor men naast de nodige mankracht ook een buidel met geld misloopt. We houden je op de hoogte.
Bron: gamer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Niet online
Ach, laat maar. Opzich staan er wel andere nuttige dingen in. :P

[ Voor 90% gewijzigd door CorteX op 09-09-2003 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vliegtickets worden vergoed, dus ik ben bang dat het wel snel failliet zal gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
CorteX schreef op 09 September 2003 @ 16:21:
Ach, laat maar. Opzich staan er wel andere nuttige dingen in. :P
Dank :P Maar het was mij (en misschien meerderen met mij) niet helemaal duidelijk wat dat woord (restitutie oid) betekende, vandaar dat ik het artikel van gamer.nl erbij haalde...

En btw, jij zegt dat ze op die datum hun geld terug krijgen... Maar op gamer.nl stond dat het event dán pas zou plaats vinden, dus dat het was vertraagd inplaats van afgelast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Niet online
WuSSiE schreef op 09 September 2003 @ 16:28:
En btw, jij zegt dat ze op die datum hun geld terug krijgen... Maar op gamer.nl stond dat het event dán pas zou plaats vinden, dus dat het was vertraagd inplaats van afgelast...
Nee, er staat "de ticket blijft geldig voor 27 en 28 maart, dan wel verlenen we restitutie". Mij was het duidelijk, maar het had idd duidelijker aangegeven kunnen worden. Mijn quote is trouwens van de officiele site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12

Arfman

Drome!

Sja. Ik had meteen mijn twijfels al bij het concept, en om zoiets nu te cancellen vanwege een doodordinaire ruzie :? Beetje amateuristisch imho.

En om te rekenen op 6000 bezoekers is natuurlijk helemaal bizar, ik had al heel vreemd staan kijken als er 1000 waren komen opdagen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casapira
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 14:36

casapira

The truth is in me.

Ja dit is een grote domper voor de gamescape. Ik zit zelf in Dutch Hell Division en een aantal clangenoten van me zitten in de organisatie (Ruleking, Steve, Egrezz) En als ze al die vliegtickets gaan vergoeden gaan ze zeker failliet. (mits ze de rechtzaak gaan winnen wat onwaarschijnlijk is)

Gamescape-crew.. het gaat je goed

Groeten
|DHD| Aragorn |FrF|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:33
Of het zo onwaarschijnlijk is dat ze die rechtszaak gaan winnen betwijfel ik. Ook mondelinge afspraken zijn rechtsgeldig. Als er getuigen bij waren kan het best nog eens lastig gaan worden voor EA (mits dit allemaal waar is natuurlijk).

Overigens denk ik niet dat de kaartjes en vliegtickets vergoed gaan worden als blijkt dat Gamescape failliet gaat aan het betalen van het MECC en de artietsen alleen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 16:24:
vliegtickets worden vergoed, dus ik ben bang dat het wel snel failliet zal gaan...
Whahahah EA failliet door een paar vliegtickets ?? EA heeft zoveel geld die maakt het niks uit dat terug betaald moet worden :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
eMiz0r schreef op 09 September 2003 @ 17:47:
Of het zo onwaarschijnlijk is dat ze die rechtszaak gaan winnen betwijfel ik. Ook mondelinge afspraken zijn rechtsgeldig. Als er getuigen bij waren kan het best nog eens lastig gaan worden voor EA (mits dit allemaal waar is natuurlijk).

Overigens denk ik niet dat de kaartjes en vliegtickets vergoed gaan worden als blijkt dat Gamescape failliet gaat aan het betalen van het MECC en de artietsen alleen al.
Mondelinge afspraken zijn dan wel rechtsgeldig, maar je moet het wel aannemelijk kunnen maken. Daarnaast kan ik je garanderen, dat EA echt wel weet wat ze zegt. Games wereld hangt af van afspraken, deals en contracten, en die gaan echt geen dingen toezeggen waar ze niet 100 procent achter staan.

Overigens zowiezo idioot om te denken dat er 6000 man gaat komen. LOL zelfs de beste Lanparties zoals dromes,netgames,campzone,etc raken niet vol, laat staan een party van 4 keer zo groot.

Daarnaast is er weinig gepromoot, ik ga behoorlijk wat parties af, maar wist eigenlijk niet eens dat deze lan bestond. Laat staan dat het dit weekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:33
Ben zeker met je eens dat EA wel zal uitkijken wat ze zegt. Ik vraag me dan ook af wat er waar is van de uitspraken van Gamescape. Ach, als er een rechtszaak komt zal de waarheid vanzelf aan het licht komen :)

En ja, EA heeft inderdaad geld genoeg om al die vliegtickets, kaartjes, hotelboekingen en god mag weten wat te vergoeden. Alleen voor de oplettende mensen: er staat dat EA zich terug zou hebben getrokken uit de sponsoring. Hetgeen wil zeggen dat EA niet garant gaat staan voor de tegoeden, maar gamescape dit moet doen. En die kunnen dat geld NIET opbrengen :)

Bron; stukje uit het artikel: Marketing-directeur René van der Woerdt van Electronic Arts voor de Benelux zegt dat er nooit een sponsorcontract is getekend. ,,Gamescape zou het evenement financieren uit de verkoop van de tickets.

Overigens staat weer op gamers.nl dat EA wel over de vergoedingen gaat. Wordt weer lekker langs elkaar heen gelult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Idd, het allemaal weer lekker vaag.
EA zegt dat ze geen sponsor contact hebben getekend, maar waarom heet het evenement dan EAGamescape? :?
En er worden alleen maar compo's gespeelt van EA games, EA lult een beetje dom vind ik maar goed ik weet ook niet alles ;)

EA zegt ook dat ze door willen gaan met het sponsoren op gamer.nl maar als ik het forum lees van Gamescape dan gaat het niet lekker tussen Gamescape en EA.
Het lijkt mij dus logisch dat 1 van beide partijen een beetje staat te liegen.
raptorix schreef op 09 September 2003 @ 17:56:
Overigens zowiezo idioot om te denken dat er 6000 man gaat komen. LOL zelfs de beste Lanparties zoals dromes,netgames,campzone,etc raken niet vol, laat staan een party van 4 keer zo groot.
Ik wil niet vervelend zijn maar Drome 10 zat stamp vol (ik was er zelf) en Campzone III had ook niet echt veel plekjes meer over.
Wat heb ik begrepen is dat compo spelers+bezoekers ongeveer 6000 moesten zijn.
Dan vraag ik me af hoe willen ze ingodsnaam 4000 a 5000 bezoekers trekken :?
Dit is niet zuid korea :+

[ Voor 38% gewijzigd door Loev op 09-09-2003 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
DarkJedi schreef op 09 September 2003 @ 21:48:
Idd, het allemaal weer lekker vaag.
EA zegt dat ze geen sponsor contact hebben getekend, maar waarom heet het evenement dan EAGamescape? :?
En er worden alleen maar compo's gespeelt van EA games, EA lult een beetje dom vind ik maar goed ik weet ook niet alles ;)

EA zegt ook dat ze door willen gaan met het sponsoren op gamer.nl maar als ik het forum lees van Gamescape dan gaat het niet lekker tussen Gamescape en EA.
Het lijkt mij dus logisch dat 1 van beide partijen een beetje staat te liegen.

[...]

Ik wil niet vervelend zijn maar Drome 10 zat stamp vol (ik was er zelf) en Campzone III had ook niet echt veel plekjes meer over.
Wat heb ik begrepen is dat compo spelers+bezoekers ongeveer 6000 moesten zijn.
Dan vraag ik me af hoe willen ze ingodsnaam 4000 a 5000 bezoekers trekken :?
Dit is niet zuid korea :+
Ja, maar dat gaat maar zeer moeizaam, en dat zijn gevestigde lans, daarnaast, no offense maar mensen komen niet kijken naar lanparties, niet om lullig te doen maar zelfs een modale eerste divisie ploeg trekt nog geen 2000 man, laat staan dat je 4000 man binnen krijgt die naar wat game previews gaan kijken.
Pagina: 1