• eus968
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-01-2006
Ik heb sinds twee maanden ADSL via ZON. Ik heb het installatiepakket op de juiste wijze geinstalleerd en heb een perfecte verbinding. Echter, op de twee telefoons die ik in de huiskamer heb hoor ik een hele lichte ruis op de achtergrond tijdens het internetten. Bij de telefoon op de slaapkamer is deze ruis zo heftig dat je het toestel niet kunt gebruiken tijdens het internet gebruik.

Zon zegt dat dit aan een defecte splitter ligt. E-tech de fabrikant van de splitter
zegt dat de telefoon te ver weg staat, kabel te lang. Of dat de kabel niet goed genoeg is geisoleerd. KPN en Versatel vertellen beide dat ik maar een splitter voor de versterking van het signaal tussen de beneden verdieping en de slaapkamer moet zetten voor een goed signaal.

Een geluk dat mijn internet het nog goed doet, maar ja, bellen vanaf de slaapkamer is niet mogelijk tijdens internetten.

Wie kan enig licht in deze analoge wereld voor mij werpen, en heeft een goed advies dat daadwerkelijk mijn problemen kan verhelpen?

Bij voorbaat dank. 8)7

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:44

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ruist betekent 9 van de 10x dat je de splitter toch niet helemaal goed heb aangesloten. Je moet echt de splitter voor _alle_ telefoons zetten in je huis.

Dus kijk goed waar de splitsingen zijn, ik had laatst bij iemand adsl geinstalleerd en bleek dat ze de splitsing voor de telefoon naar boven in het israpunt hadden weg gewerkt (mag volgens mij niet eens), dus tja ik had het niet door dat er nog een telefoon voor de splitter zat.

• eus968
Ik heb GEEN telefoon aangesloten tussen de wandkontaktdoos en de splitter.
Mijn configuratie:

Wandkontaktdoos
Kort kabeltje
Splitter
........en de rest.

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

en zet de splitter eens meteen achter je ISRA aansluitingspunt ipv een wandcontactdoos?

Van klussen krijg je grijze haren

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Het lijkt misschien een beetje vergezocht, maar niet geheel onmogelijk (weet niet wat jij uitvreet ;) ), maar Nederland is nr. 1 op de wereld qua politietaps ...

edit:
typo

[ Voor 8% gewijzigd door MachoM op 09-09-2003 20:38 ]

• eus968
Ik heb mijn splitter meteen achter het israpunt aangesloten en daar vandaan de vertakking naar telefoons en modem. Ik heb als test wel de digitale telefoon vervangen door een analoge en toen was de ruis voor 80% verminderd. Is het misschien nodig om het signaal te versterken? Zou het signaal niet genoeg versterkt worden door de splitter? Iemand een idee, of ervaring mee?

Verwijderd

MachoM schreef op 09 september 2003 @ 20:37:
Het lijkt misschien een beetje vergezocht, maar niet geheel onmogelijk (weet niet wat jij uitvreet ;) ), maar Nederland is nr. 1 op de wereld qua politietaps ...

edit:
typo
ze tappen echt niet meer met krokodillenbekjes hoor...

er loopt gewoon een harde schijf mee te ratelen, maar die hoor je niet...
Pagina: 1