Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Koeler van de voeding vervangen.

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Topicstarter
Ik ben van plan om mijn huidige koeler in mijn voeding te vervangen door een TC-fan. Alleen heb ik dit nog nooit eerder gedaan, en lees ik veel artikels met waarschuwingen dat er een kans op een elektrische schok bestaat.

Heeft iemand hier evaringen met voedingen en misschien wat tips en veiligheidsmaatregelen?
Wat zal ik aantreffen als ik de voeding openmaak?:?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Wat je aantreft? Een hoop schroefjes.

Ik heb de fan in mijn Antec-voeding vervangen door een Papst 8412 NGL, en dat was een kwestie van openmaken, oude fan eruit, nieuwe erin, stroomdraadjes verbinden, isolatietape erom, weer dichtschroeven. Wel voorzichtig gedaan natuurlijk.

Forza Mucca!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:42

Ibex

^^ met stom.

ervaring niet, maar als je de stroomkabel van je pc haalt, en dan de powerknop overhaalt, zal normaal bijna alle electriciteit van de voeding weg zijnn, vervolgens haal je de voeding uit de pc en doe je hem open. De fan van de voeding zit meestal mooi langt de kant en de draden zijn mooi te volgen naar de connector. Je vijst de fan los en je knipt de 2 kabeltjes over. Vervoglens sluit je de nieuwe fan daarop aan (opletten voor de polariteit!) en plaats je de nieuwe fan op zen plaats.

Je steekt de powerkabel aan, en op de mobo stekker verbind je de groene kabel met een van die zwarte zodat je voeding in gang schiet. Als je nu mooi de nieuwe fan ziet draaien, kan je de voeding terug afkoppelen en in je pc bouwen.

Zolang je oplet om kortsluiting te vermijden is het vervangen van de fan niet echt een gevaarlijk werkje lijkt me :)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

belangrijk is om de stekker uit het stopcontact te halen :)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Ik wil er een Coolermaster DAF-B82 erin doen. Het is een TC fan, maar draait op zijn hoogst 2500 RPM...is dit genoeg voor een voeding? Het gaat btw om een Linkworld 300 WATT LPQ series voeding met 1 koeler.

Voeding: http://www.linkworld8.com...mage/power_lpq_series.jpg
Coolermaster DAF-B82: http://www.coolermaster.nl/daf-b82.htm

[ Voor 12% gewijzigd door Yellowneck op 09-09-2003 14:59 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Als je een beetje een nieuwe voeding hebt dan regelt hij de nselheid van de fan op temperatuur dus als je gewoon een fan neemt die in ieder geval hard genoeg kan dan kan er weinig fout gaan.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Wat versta jij onder hard genoeg? 2500?

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-10 12:56
Uhhm ja hehe pas wel een beetje op... het is niet waar dat gelijk alle stroom uit je voeding is verdwenen! Er blijft een Leuke! "schok" :) over in de elco's......maar daar heb je alleen last van als je ook de hele print eruit sloopt! hehe zelf eens een klap ervan gehad! had een baar op mn vinger staan daarna :P

Een echte golver is nooit uitgeput

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 01:59

NBK

Weercam-Avatar

Je moet niet kijken naar toerentallen maar naar de luchtverplaatsing. Dat is namelijk het belangrijkst en ik heb hier fans die op een laag toerental meer lucht verplaatsen dan een andere fan op een hoger toerental. Het vermogen dat een fan opneemt is ook geen goede vergelijking (zelf ondervonden)

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Mja..die site van Coolermaster zuigt..staan geen echte specificaties bij :(

Ok die site van Coolermaster heeft geen specs. maar ik heb nog een andere cooler. Een Antec TC FAn, zuitg/blaast op volle toeren 30,3 CMF weg, si dit voldoende?

[ Voor 53% gewijzigd door Yellowneck op 09-09-2003 15:25 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

[search=voeding fan vervangen]

Gewoon voorzichtig zijn, en niets aanraken dat je niet nodig hebt. En als de stekker eruit is loopt het sowieso wel los hoor. Als je het niet aandurft, moet je er gewoon niet aan beginnen, zo simpel is dat ;)
Het slimste is om gewoon de luchtstroom in de gaten te houden, als deze erg veel warmer is dan met de oude fan dan issie niet sterk genoeg, maar dat valt in de praktijk vaak mee.

[ Voor 106% gewijzigd door m-m op 09-09-2003 15:54 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.