Toon posts:

Unreal Tournament onder Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds een paar weken overgestapt van WindowsXP naar Debian unstable. Nu heb ik Unreal Tournament geinstalleerd mbv de Loki installer. UT draait beter dan verwacht onder linux, maar er is 1 probleem. Als ik aan het spelen ben, dan blijven er soms toetsen hangen. Het zijn vooral de knoppen die ik veel gebruik (schieten, bewegen). Als ik de toets loslaat en weer indruk, dan hangt ie niet meer. Ik heb ook Unreal Tournament 2003 geprobeerd, maar dit geeft dezelfde problemen. Andere spellen zoals rtcw:et en america's army zijn wel goed te spelen.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
-Als ik UT in een console start, dan geeft ie geen foutmeldingen.
-Ik heb zowel de installer voor UT GOTY als de normale geprobeerd, geen resultaat.
De installers staan hier: http://ut.abfackeln.com/asu.html?page=client
-Onder debian testing heb ik precies dezelfde problemen.
-Google geeft veel informatie over UT servers onder linux, maar weinig over het spelen van UT onder linux.
-Ik heb andere toetsenborden geprobeerd, dit helpt ook niet.

Voor UT heb ik de GOTY cd, voor UT2003 de normale versie.
Ik draai dus Debian unstable, gister nog geupdate.
Mijn systeem:
Asus A7N8X, Athlon 2500+ @ 2800+, 512 mb ram. Logitech MouseMan Wheel en een Safeway toetsenbordje.

Verwijderd

Ik zak net op de Loki site dat daar een fix voor is:
code:
1
2
3
Input

- fixed keyrepeat (this time for real ;))

Ik weet niet of je dit bedoeld? :)

Ik wou trouwens net een thread openen over UT onder linux.
Want om de 1 of andere vage reden als ik mijn CD mount, krijg ik van die gare dos filenames: entry~ac.uz enzo.
HEEL irritant, en ik weet dus niet of het aan mij of aan de CD ligt :/

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 14:46 ]

Verwijderd

Geen joliet support in je kernel? :?.

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-02 14:52
Mmm, hoe ziet je fstab er uit?
a la

/dev/cdrom /mnt/cdrom iso9660 unhide,ro,user,noauto 00

maar dan is9660 vervangen door fat of msdos? Want da's de goeie niet...
Of heb je het alleen bij de UT CD?

Verwijderd

Ik zal zo ff andere CD proberen, in me fstab staat ie wel gewoon op iso9660.
Manually mounten heb ik ook al geprobeerd.. zo ff ander CDtje proberen :)

Verwijderd

Ok, het ligt dus blijkbaar aan de CD :(
Net ff red alert cdtje erin gedaan en die laat wel vrolijk dingen zoals: command__conquer_red_alert_.exe zien :)

Er is geen manier hoe je deze troep kan omzetten naar normale filenames?

Verwijderd

Topicstarter
Het lag inderdaad aan de installer. Die website van abfackeln wordt al een hele tijd niet meer geupdate. Bedankt!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:43
0x90, jij hebt zo te zien idd geen Joliet extensions support in je kernel zitten, want ook die Red Alert filename ziet er niet echt uit zoals je zou verwachten.

Maar het kan ook zijn dat de CD verkeerd was gebrand idd.

Verwijderd

Wat is er mis met die filename? hij is lang genoeg zonder dat gare DOS ~ gebeuren. Ik zal ff kijken of ik Joliet support heb.

Edit: je hebt gelijk.. joliet support zit er NIET in, ik ga dat even proberen! TYVM! :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 15:27 ]

Verwijderd

ok, I'm back with joliet support! filenames kloppen nu wel :)
alleen nu het WAZIGE, die installer zegt dat de CD niet gemount is, terwijl die dat wel degelijk is :/

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 20:21

Heidistein

Blah

Ergens in de FAQ of manual staat.... Hoe je kan aangeven met een omgevingsvariabele waar je cdrom data staat.

Maybee we are alone... After all.

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:10

MadEgg

Tux is lievvv

Bij mij werkte de installatie van UT-GOTY niet als ik supermount aan had... Ik moest eerst unmounten en dan handmatig mounten voordat het werkte en hij 'm herkende. Ook die omgevingsvariable instellen werkte niet op de een of andere manier.
Ik weet niet of jij supermount gebruikt, als dat zo is, probeer het dan eens zonder.

Tja

Pagina: 1