Toon posts:

CD-romspeler probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist m'n tweede cdromspeler in 2 dagen gesloopt... of niet, maar ik snap er niets van.

cdromspeler in P233 kapt er spontaan mee (nadat er een 'nieuw' vanaf de HCC) cd'tje in had gezeten. Alles gecheckt, ook in ander systeem (Plll 600) uitgeprobeerd, maar dat liep aan alle kanten vast. CDromspeler geruild (was pas 3 maanden oud of zo). Nieuwe deed het in één keer... tot zojuist.

Zelfde cd'tje er in, speler doet niets meer, softwarematig zit alles goed ("dit apparaat werkt correct", "het meest geschikte stuurprogramma is al geïnstalleerd" etc.) maar ik krijg constant de melding Geen toegang tot F:\ het apparaat is niet klaar.

Wat zie ik in over het hoofd??? Help!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op vrijdag 01 december 2000 18:54 schreef Andina het volgende:
Zojuist m'n tweede cdromspeler in 2 dagen gesloopt... of niet, maar ik snap er niets van.

cdromspeler in P233 kapt er spontaan mee (nadat er een 'nieuw' vanaf de HCC) cd'tje in had gezeten. Alles gecheckt, ook in ander systeem (Plll 600) uitgeprobeerd, maar dat liep aan alle kanten vast. CDromspeler geruild (was pas 3 maanden oud of zo). Nieuwe deed het in één keer... tot zojuist.

Zelfde cd'tje er in, speler doet niets meer, softwarematig zit alles goed ("dit apparaat werkt correct", "het meest geschikte stuurprogramma is al geïnstalleerd" etc.) maar ik krijg constant de melding Geen toegang tot F:\ het apparaat is niet klaar.

Wat zie ik in over het hoofd??? Help!
Mmmmmmmmmmm, dat HCC cd-tje is een beetje gaar lijkt mij.
Doen andere cd's het ook niet meer dan.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Nee, andere cd'tjes doen het ook niet meer. De cdromspeler doet helemaal niets meer.

Extra info: toen ik de eerste cdromspeler had teruggebracht, was ik vergeten cdtje er uit te halen. Toen ik daarvoor belde, hoorde ik van de verkoper dat zij de speler hadden getest en dat-ie het daar wel deed :?

Nieuwe cdspeler deed het bij mij wel in één keer, maar dus niet meer na dat ene cdtje.

Echt niemand verder enig idee???

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:40
cdtje zet een bestand op jehd dat alles (bepaalde irq's) dichttimmerd lijkt me, zal wel zo'n nep cd zijn, zo'n nep gassie die labeltje erop douwd, en dan geniet dat mensen um meenemen.

het is dus softwarematig foutl ijkt het hier op,

probeer n's cd erin, dan doet iei het niet meer, haal um eruit, start je computer op (ja is bug in windows, anders doet windows nix) is je computer helemaal opgestart, doe computer uit, doe je cd-rom speler er weer in, dan weer aan, dan installeert ie w.s. opnieuw de drivers automatish, en dan kijken of ie het weer doet.

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt niet, heb ik al geprobeerd.
Eerst alleen softwarematig eruit gehaald, maakte niks uit. Toen helemaal er maar uitgehaald, opnieuw opgestart, afgesloten, weer erin, opgestart. Werkt nog steeds niet |:(

Wat voor instellingen kunnen zijn veranderd dan? Kan ik dat nog handmatig veranderen of moet ik heel windows opnieuw installeren??

(had ondertussen dezelfde conclusie getrokken ja, wou het cdtje dan ook maar niet uitproberen in mn andere compu)

Verwijderd

Computer onder de arm
cd-tje mee, cd speler mee

desbetreffende verkoper uitdagen zo van :

Jij zegt dattie het doet ?
bewijs maar....

resultaat ( als het goed is dan ) :

of werkende cdspeler met cd-tje

of winkel met een stuk of 5 kapotte cd-spelers....

• Diamon

Diamon

The Weird One

Mmmmmm, een CeeDee kan een Cd-rom speler never nooit fysiek slopen/defect maken.
Het zal dan idd een software matig probleem zijn.
Wanneer je je Cd-rom speler onder DOS installeerd, werkt die dan ook niet.

Maw, opstarten van DOS met F8, en na het installeren weer op F8 drukken.
Werkt je Cd-rom speler dan nog steeds niet, heb je een groot probleem.
Een Format c: zou dan de beste (lees: snelste) oplossing zijn.

And The Only One

• OzBoz
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Dat gaat nog handiger met een WIndows 9x opstartdiskette.. die er ff in en dan herstarten vanaf disk en met CD-rom ondersteuning. Die pakt zo ongeveer alles wel.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Diamon

Diamon

The Weird One

Duhhhh, maar als je de driver installeerd en de cd-rom speler werkt wel onder DOS en niet onder windows, dan is er iets mis met je installatie van windows.

Ps, een Windows 98 bootflop kun je op de volgende link downloaden: deze

/typo's/

And The Only One

• OzBoz
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Hmm.. die optie voor zo'n flop zit er standaard in, niet te ingewikkeld doen.. en als ie het onder dos doet weet je in elk geval dat je windows niet tof is.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

probeer 's een andere IDE kabel en kijk offie niet toevallig op Cable select staat gejumperd

Verwijderd

Topicstarter
Onder DOS doet-ie het dus ook niet...

Zowel onder DOS als onder Windows wordt de speler wel gezien, maar hij kan 'em niet lezen. (Drive not ready)

Het lijkt erop dat ik de weg van de minste weerstand zal moeten nemen: de oplossing van GerardM...
Of één van jullie moet nog een goed idee hebben?

]NTT[, leg 'es uit? Omdat ik zelf ook ondertussen aan 'n softwareprobleem denk, en gisteren de 2e cdspeler het met die IDE-kabel nog deed?

Diamon, vraagje:
Als de speler mbv W98 opstartdiskette onder DOS niet wordt gezien, en ik doe wel format C: en installeer daarna W98 weer, loop ik dan niet het risico dat de cdspeler nog steeds niet wordt gezien? Want wat is dan het verschil met nu onder DOS?

Verwijderd

Topicstarter
Vóórdat ik format c: wilde gaan doen, toch nog maar ff spelers geruild. CDromspeler is toch echt wel overleden, lijkt het (hoe een cdtje dat voor elkaar krijgt is mij een raadsel :?):
kapotte cdspeler in andere compu wordt wel gezien, maar kan niet worden benaderd. Goeie cdspeler in p233 doet het zonder problemen.

Scheelt me een zondagje formatteren en installeren, en morgen dan maar toch naar de computerboer.

• Diamon

Diamon

The Weird One

En dat CeeDeetje heb je effe op een Tweaker8ige manier omzeep geholpen.
Denk aan de volgende dingen:

1. Tiel
2. Jomanda
3. Warmte
4. Straling

Jep, de Magnetron >:)

And The Only One

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Misschien dat die CDROM de firmware verneukt? Dat is het enige wat ik kan bedenken.

Ow ja, als je nou een andere krijgt he, gooi dat cd-tje gewoon weg...

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Pagina: 1