Cd drives niet direct toegankelijk (XP)

Pagina: 1
Acties:

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:56

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Ik heb weer iets leuks (gedaan) :P

Als ik Nero, Feurio of een ander brandproggie start, dan kunnen ze geen cd drive vinden, eerder lukte dat nog wel.
Nero installeerde een virtuele image drive als alternatief, maar daar heb ik weinig aan :)
Feurio klaagt het duidelijkst:
Van elke drive zegt hij dat een ander programma hem bezet houdt, maar welk programma dat is weet ik niet :'(

In taakbalk van XP draait er erg weinig mee, bij de icons zie ik INCD (van Ahead) en ook pcanywhere (voor remote besturing pc).
Pcanywhere staat te wachten tot een pc op het netwerk hem gaat hosten, meer niet, maar hij zou wel de beschikking over alle drives kunnen krijgen.

Wat ook niet meer werkt is "auto insert notification", bij elke drive gebeurt er niets wanneer ik een cd erin doe.
Wel kan bijv. Windvd een dvd lezen en Mediaplayer 9 kan een cd kopiëren.
Vanuit mijn computer of een explorer kan ik geen cd benaderen, hij vraagt om er een in te doen ......
Mijn vraag is dus, hoe kom ik er achter welk programma hiervan de oorzaak is?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Log je in onder een user welke lid van de Administrators groep is? Anders kan het niet zonder een 'crack' te installeren, welke zorgt dat Nero via een service geopend kan worden.

-edit-
Het is ook mogelijk dat de autostart-functie van Windows hem vasthoudt, indien dit het geval zou zijn moet je eerst Nero opstarten, alvorens de cd er in te doen.

[ Voor 35% gewijzigd door TRON op 09-09-2003 13:52 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Je moet 's ff kijken of op dat moment de service
COM-service voor IMAPI cd-branders
draait. Zoja ff stopzetten en dan Nero nog 's opstarten.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Ik log in als admin, dus het lijkt mij geen probleem met rechten.
Nero kan geen drives vinden en Feurio ook niet, daarom werkt die "service" ook niet.
Van Feurio weet ik dat hij eerder wel werkte, dus er is iets gebeurd of geïnstalleerd dat volledig beslag legt op de drves.
Waar kun je "auto insert notification" instellen?
Dat explorer er ook niet bij kan, betekent dat er aardig diep wordt ingegrepen door een programma of proces, ik zou met een tool willen onderzoeken hoe de drives worden toegeëigend, dan kan ik betreffend programma of service anders instellen of verwijderen.

edit:

De Imapi cd-burning COM service starten en stoppen maakt niets uit.
Eerst een cd erin en dan Nero of Feurio starten helpt ook niet, de drives zijn gewoon niet te benaderen.
Zou pcanywhere iets hebben gedaan? Die stelt alles anders in, zodat je het meest effeciënt de pc kan beheren, dus minder kleuren, geen grafische desktop en meer van die gein, al snap ik niet wat hij met de drives zou moeten doen.....

[EDIT2]
Programma Pc inspector Smart recovery zegt dat de cd drives "busy" zijn.
Ze worden dus inderdaad bezet gehouden door ..... ??? [/EDIT2]

[ Voor 38% gewijzigd door Speedy-Andre op 09-09-2003 16:15 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Kan je een lijst van je processen in een TXT'tje gooien en online zetten?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Hehe eindelijk :)
INCD blijkt de drives bezet te houden, sinds hij eraf is werkt alles weer normaal en kon ik met Nero en Feurio weer cd's branden.
Nero heeft nog wel moeite om de drives meteen te vinden, ik moet ze steeds weer kiezen.
Ik denk dat ik Nero maar verwijder en nog eens installeer, zonder INCD uiteraard, en dan zal hij de drives wel goed herkennen denk ik ;)
Gelijk maar gedaan, Nero ziet de brander nu wel :p

Pagina: 1