Toon posts:

[Ervaringen]Geschikte Router gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons op het werk krijgen we binnenkort een nieuwe vaste 2Mbit lijn. Hiervoor hebben we een nieuwe router nodig. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Cisco 1760 modular router. Deze router lijkt mij een mooi flexibel apparaat met voldoende uitbreidingsmogelijkheden voor de toekomst. Het gaat om ongeveer 200 users die gebruik maken van mail/internet + een viertal websites die we in eigen beheer hebben. Vooralsnog geen zaken als VoIP.

Wie heeft ervaring met deze router? Is het een goede keuze, eventuele alternatieven? Alle commentaar is welkom! :)

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:37

DJ

Wat voor functies gaat deze router draaien? Alleen routeren (en NAT) of ook FireWall functies . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Alleen routeren, er staat een Checkpoint firewall achter.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 14:13:
Alleen routeren, er staat een Checkpoint firewall achter.
de vraag is of je dan wel echt een cisco nodig hebt. Een simpele P133 kan dit al met gemak. Als hij echt alleen NAT staat te draaien zou ik het geld besparen en er wat andere leuke dingen mee doen :)

Ga je firewallen, VPN'en enz enz dan is die cisco wel erg leuk :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Misschien handig als je even wat meer over de eissen en wensen verteld, op deze manier zal het (denk ik) alleen maar op een opsomtopic uitlopen, welke dan op slot gaat.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Euh, ook makkelijk om te laten weten hoe die 2Mbit lijn word afgeleverd. Is dit op ethernetbasis, of op bijvoorbeeld V35. Dit is namelijk nogal bepalend voor je keuze.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat het beste gewoon een dedicate router is, van bijvoorbeeld Cisco.
Pagina: 1