Toon posts:

Ineens vage problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week begon mijn pc met blauwe schermen geven in windows xp Pro. De meldingen waren IRQ_LESS_OR_EQUAL of FLT_LIST_CORRUPT of STOP 0x0000004E of gewoon helemaal niets, alleen een blauw scherm zonder melding.

Op internet heb ik de tips gekregen waar dit aan zou kunnen liggen: CPU te heet, hd defect, mb defect, geheugen defect of video kaart

CPU ligt het niet aan, omdat ik soms een paar uur achter elkaar kan gamen zonder dat het voorkomt en mijn cpu staat dan nog steeds netjes op 50 graden, terwijl het soms al met koud het opstarten van XP voorkomt.

HD heb ik ook gewisseld en dan blijf ik het krijgen, ook als ik de andere controller of een andere kabel gebruik.

Videokaart lijkt me dat hij het altijd moet doen tijdens gamen en dat is niet zo. overigens heb ik wel problemen dat ik sons ineens tijdens het gamen geen beeld krijg terwijl de pc doordraaid.

geheugen gewisseld, maar dat is ook de oplossing niet

Weten jullie waar dit aan kan liggen? Win XP Pro is al opnieuw geinstalleerd.

Voor de volledigheid heir nog even de specs:
Asus A7v8x
AMD Athlon XP 2400+
2x 256mb pc2700 ram
2x 20GB maxtor hd
1x samsung dvd
1x freecom cdrw
Hercules Radeon 9500Pro

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:30
het moederbord. Ik heb al veel rare dingen gezien die gebeuren als er een mobo stuk is, waaronder de precies zelfde dingen die je noemt.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek Zoek en gij zult vinden ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door djexplo op 09-09-2003 13:32 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 11:54

keur0000

-------- N O N E --------

http://www.memtest86.com/#download0

Zou ik eens een avondje draaien op je pc om er zeker van te zijn.

Vrije ruimte op je HD?

Wat ik ook uit je verhaal opmaak is een mogelijk driverprobleem videokaart, laatste drivers er op staan?

Suc6

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Kijk eens op je moederbord, en let eens op de condensatoren, staan die bol ? Of zijn ze gewoon netjes. Als de condensatoren bol staan is het zeker je moederbord. Heb zelf wel eens ooit zo'n probleem gehad en me helemaal rot gezocht. Condensatoren verzorgen je voeding en zitten vaak ook dicht bij de processor in de buurt. Als je er niet zeker van bent kun je wel ff een screenshot sturen van je Mobo..

Succes !

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:26

momania

iPhone 30! Bam!

Hier hebben we dus de Windows XP en 2000 BSOD guide voor.

Die stop error die jij noemt is 90% kans dat je geheugen stuk is.
Check dit dus even met http://www.memtest86.com

Verder had je dit best zelf kunnen vinden en je topic titel is ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Pre-GoT voorbereiding
Voordat je een topic opent
Waar moet een topicstart aan voldoen?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.